Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: برای انتخابات پیش رو افراد شایسته درون جریان اصلاحات بسیار داریم. باید با استفاده از نیروهای شایسته و کارآمد، بسیاری از برنامه‌ها را برای پاسخگویی به همه مطالبات مردم انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در ششمین کنگره سالانه حزب ندای ایرانیان، طی سخنرانی اظهار کرد: من حزب ندای ایرانیان را یکی از دستاوردهای جریان اصلاحات در دهه ۹۰  و این دهه را دهه جوانان این جریان می‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بعد از حوادث سال ۸۸ و عدم حضور جریان اصلاحات در انتخابات سال ۹۰ که نشان از یاس و ناامیدی در این جریان بود و این شرایط توسط دو لبه قیچی براندازان و تندروهای داخلی ایجاد شد، معتقدم دهه نود عصر به میدان آمدن جوانان با همراهی و هدایت بزرگان جریان اصلاحات بود که زمینه‌ساز پیروزی در انتخابات‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ شد.

وی با اشاره به ناکامی جریان اصلاحات در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: برای بررسی آنچه که در انتخابات اسفند ۹۸ رقم خورد به تحلیل دقیق و جامع درون سازمانی نیاز داریم که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا این بررسی دقیق و جزئی تاکنون امکانپذیر نشده است.

عارف در ادامه گفت: اعضای حزب شاهد هستند که من از زمانی که ایده تشکیل آن مطرح شد، همواره تا امروز از آن حمایت کردم و این براساس وظیفه ملی بود. حتی دوستان را هم تشویق به حمایت کردم. اتخاذ تصمیم تشکیل این حزب یک مسأله درست بود چرا که در دهه نود نیاز به تشکیلات مختص به جوانان وجود داشت. همچنین بر این مسأله تاکید دارم که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این حزب ایجاب می‌کند که نقش آفرینی بیشتری را در جریان اصلاحات داشته باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای جریان اصلاحات طی سازوکارهای ائتلافی این جریان گفت: از همکاری و مشارکت همه احزاب تشکر می‌کنم، اما باید توجه داشته باشیم که در صورت عدم کادر پروری صحیح و حمایت از نیروهای تشکیلاتی جریان اصلاحات، متاسفانه تعهد حزبی مسئولیت پذیری از روز بعد از انتخابات معنا پیدا نمی‌کند. ما در جبهه اصلاحات راهی جز رسیدن به یک یا چند حزب فراگیر نداریم و پیشنهاد می‌کنم که در دهه آینده این راهبرد و رویکرد را دنبال کنیم.

عارف با پیشنهاد تشکیل  یک یا چند حزب فراگیر اظهارکرد: در چند مرحله که یک مرحله آن اجماعی است، باید برنامه‌ها و مواضع مشترک میان احزاب نزدیک و همفکر ایجاد شود. در مرحله بعد تشکیل یک حزب جدید که همه در آن ادغام شوند، منتها با فراکسیون های درونی که نماینده نظرات همه باشد و سپس مرحله پایانی که یکپارچگی و همدلی است.

وی سپس در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، یادآور شد: حقیقتاً رویداد مهمی را در سال آینده داریم. البته ما همواره در زمانی که به مردم نیاز داریم می‌گوییم شرایط خاص است. اما واقعاً شرایط این بار بسیار سخت است. تحریم‌ها و مشکلات از یکسو و عدم مشارکت مردم در انتخابات مهم مجلس یازدهم در سوی دیگر بسیار نگران کننده است و شرایط سختی را برای کشور فراهم کرده است. مسأله دیگر دو مانع بزرگی است که ما اصلاح‌طلبان با آن مواجه هستیم، نخست تحدید و تخریب همیشگی از سوی جریان تندروی داخلی و در کنار آن مخالفان نظام. یکی از بحران‌های ما در سال های اخیر است این که جریان برانداز و ضدانقلاب اولویت اصلی خود را ناامیدی مردم از اصلاحات قرار داده است. آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهند برای براندازی نظام به نتیجه برسند راهی جز نابودی اصلاحات ندارند.

وی ادامه داد: ما باید با تابلوی اصلاح طلبی و با رویکرد و برنامه‌های مشخص و با تکیه بر تجارب موفق دولت اصلاحات، اعتماد مردم را دوباره جلب کنیم. واقعیت این است که مهمترین چالش ما یعنی هم نظام و کشور و هم جریان اصلاحات، برگرداندن اعتماد مردم است. ما باید در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز شویم تا از یک دست شدن نظام سیاسی کشور جلوگیری کنیم و جلوی روندهای مخرب را بگیریم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان افزود:  ارائه راهکارهای درست قطعاً بر روند مدیریت کشور موثر خواهد بود، ما باور داریم که اگر در مسیر درست حرکت کنیم اعتماد مردم را دوباره به دست خواهیم آورد. استفاده از هرگونه کاندیدای عاریه‌ای توهین به جریان اصلاحات است. افراد شایسته درون جریان اصلاحات بسیار داریم. باید با استفاده از نیروهای شایسته و کارآمد، بسیاری از برنامه‌ها را برای پاسخگویی به همه مطالبات مردم انجام دهیم.

وی افزود: همه ما اصلاح طلبان البته با ایستادگی بر اصول و مبانی اصلاحات نیازمند اصلاحات اقتصادی سیاسی و فرهنگی هستیم و نه ماله کشی. نیازمند صداقت با خود و ملت هستیم. نیازمند حاکمیت فرهنگ خدمتگزاری به مردم هستیم و نه نگاه قیم مآبانه و اربابی بر مردم. باید در رویداد خرداد ماه با حضور جدی و معناداری و در ادامه مسیر دهه گذشته حضور داشته باشیم. باید همان روند مسئولیت گذشته را با کم اعتنایی و بی اعتنایی به نقدهای غیرمنصفانه را ادامه دهیم. امروز در آستانه اخراج آن مردی که دیگر نیست، هستیم. جهان و آمریکا از شرارت‌های او در امان خواهد بود. ما هم باید با درک درست و مبتنی بر منافع و مصالح ملی حرکت کنیم و جناح‌گرایی را به نفع مصالح ایران اسلامی و ملت بزرگوار آن کنار بگذاریم.

عارف گفت:‌ امروز اولویت اصلی ما وفاق بر جنگ و تروریسم اقتصادی، رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی و ارتجاع منطقه و ترامپ است. از همه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیرندگان استدعا دارم از منافع و مصالح شخصی و جناحی خود به نفع منافع و مصالح ملی کوتاه بیایند. در سیاست خارجی هرچند باید از رفتن آن اقتدارگرای خشن و ناقض حقوق بین‌الملل خوشحال باشیم، اما نباید از وسوسه‌های خناسان و طراحی‌های دشمنان منطقه غافل بمانیم.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود که برای غلبه بر این تحرکات و جلوگیری از نزدیکی رژیم صهیونیستی به کشورهای مسلمان، اتحاد ایران اسلامی و کشورهای منطقه بر اساس احترام متقابل و منافع ملی بازسازی شود و نقشه‌های شوم و توسعه طلبانه در نطفه خفه شود.  همچنان نیازمند حرکت بر اساس قانون اساسی هستیم.‌ قانون اساسی با همه اصول آن متضمن تامین منافع و مصالح ملی است. 

وی همچنین گفت:‌ علم و دانش بشری در مسیر غلبه بر این ویروس خطرناک دستاوردهای ارزشمندی داشته است و کادر درمان ما نیز در درمان بیماران و تلاش دانشمندان عزیز کشورمان نیز در این مسیر قرار داشته است، که از آنها تشکر می‌کنم.

عارف در پایان گفت: اولویت اصلی نظام تدبیر و تصمیم کشور می‌بایست حفاظت از جان هم وطنان عزیز باشد. در این راستا تصمیم گیرندگان را به تدبیر حداکثری برای دفاع از جان همه ایرانیان فرا می‌خوانم. لازم است نگرانی خود را از وضعیت معیشتی مردم اعلام دارم. متاسفانه بیشترین آسیب و جنگ اقتصادی دشمن متوجه اقشار کم درآمد و آسیب پذیر بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدرضا عارف حزب ندای ایرانیان جریان اصلاحات منافع و مصالح برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان

 سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، با حضور در دانشگاه کراچی، در اجتماع جمعی از نخبگان، فرهیختگان، فعالان اقتصادی و علمای مذهبی این شهر، دیدار‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته میان مقامات دو کشور در اسلام‌آباد را در راستای توسعه روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و فناوری میان دو کشور سودمند و مفید توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط دو کشور فراتر از همسایگی، در تاریخ، تمدن، فرهنگ و اعتقادات مشترک دو ملت ریشه دارد و پیوندی ناگسستنی میان دو ملت ایجاد کرده است، افزود: ارادت دو ملت به شخصیت نامدار و نام‌آوری، چون امام خمینی (ره) ناشی از روحیه خداخواهی، ضداستکباری و ضد استعماری ایشان است و مردم دو کشور امام راحل را مظهر خداخواهی، عدالت‌خواهی و شخصیتی می‌دانند که در مقابل زیاده‌خواهی نظام سلطه ایستادگی کرده و ملت بزرگ ایران را به پیروزی رسانده است.

دکتر رئیسی همچنین اقبال لاهوری را شخصیتی با روحیه ضداستعماری، ضداستکباری، عدالت‌خواه، استقلال‌طلب و مورد احترام جهان اسلام و مردم کشور‌های ایران و پاکستان توصیف و تصریح کرد: شخصیتی، چون محمدعلی جناح نیز به دلیل برخورداری از همین روحیات و خصوصیات به نماد استقلال‌خواهی و ظلم‌ستیزی مردم پاکستان تبدیل شد و مانند سایر شخصیت‌های ضداستکباری و عدالت‌خواه مورد احترام و توجه مردم دو کشور و ملل مسلمان بوده و خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، از جمله آزادی و استقلال‌خواهی گفت: با وجود گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب، مسئله آزادی قدس و احقاق حقوق ملت فلسطین همچنان مورد توجه و تاکید مردم ایران قرار دارد.

دکتر رئیسی با بیان اینکه تصور و تلاش آمریکا و برخی کشور‌های غربی در راستای امنیت‌آفرینی برای رژیم صهیونیستی با عادی‌سازی روابط با برخی کشور‌های منطقه با شکست راهبردی مواجه شده است، افزود: اساس رژیم صهیونیستی بر ظلم و تجاوز قرار دارد؛ اشغال و تجاوز بر اساس هیچ کدام از نظامات بین‌المللی برای اشغالگر و متجاوز مشروعیت و مالکیت ایجاد نمی‌کند، چه اشغال یک روز باشد و چه ۷۵ سال، به تصریح همه معاهدات بین‌المللی و نظامات حقوقی محکوم است و اشغالگر باید سریعا اخراج، محاکمه و مجازات شود.

رئیس جمهور مقاومت و ایستادگی را در برابر سازش و تسلیم، راهبردی به ثمر نشسته دانست و با اشاره به دستاورد‌های مقاومت در برابر نظام استکبار و تجاوز و جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: راه‌حل رفع مشکلات جهان اسلام و جلوگیری از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و ظلم‌های نظام سلطه وحدت و انسجام در امت اسلامی و پرهیز از تفرقه و جدایی است.

دکتر رئیسی با اشاره به راهبرد امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات جهان اسلام از طریق وحدت، انسجام و مقاومت، از شکوه برگزاری راهپیمایی روز قدس امسال در همه امت اسلامی و همینطور گسترش آن به کشور‌های غیر اسلامی و مشارکت انسان‌های آزاده گفت و افزود: رژیم صهیونیستی با وجود حجم بی‌سابقه جنایاتش در غزه تا امروز به طور کامل شکست خورده، زیرا نتوانسته است به هیچ یک از اهداف اعلامی اش برسد و در مقابل این مردم مظلوم و مقاوم غزه هستند که با مقاومت خود پیروزی را در این میدان نصیب خود کرده‌اند.

رئیس جمهور جنایت رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه را ناشی از همین شکست و استیصال دانست و افزود: ملت ایران با پاسخ قاطع خود رژیم صهیونیستی را به شکل موثری تنبیه کرد.

دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به بی‌عملی و ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی مدعی دفاع از حقوق بشر و امنیت در جهان گفت: تلاش‌های برخی کشور‌ها برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنایاتش در غزه، بار‌ها با حق وتوی آمریکا بی‌اثر شده و امروز سوال ملت‌های آزاده این است که آیا نباید نظامی عادلانه جایگزین این ساختار ناعادلانه شود که توانایی دفاع از مظلوم و نشاندن ظالم سر جای خود را ندارد!

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی خواهد شد، افزود: اراده و خواست ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواهان جهان تحت لوای انسجام و یکپارچگی برای آزادی قدس و پیروزی فلسطین حتما محقق خواهد شد.

دکتر رئیسی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به توافقات صورت گرفته میان ایران و پاکستان برای گسترش روابط در سطوح مختلف و هدف‌گذاری برای رسیدن حجم تبادلات تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در قدم اول، مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری دو کشور را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران با وجود همه تحریم‌ها و فشارها، پیشرفت‌های بزرگی در عرصه‌های علمی، فناوری و اقتصادی داشته است، ایران امروز را کشوری پیشرفته و فناور توصیف کرد که می‌تواند با به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های متقابل با پاکستان گام‌های بلندی در تامین منافع و پیشرفت دو طرف بردارد.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو‌کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتصادی و تجار دو کشور دانست و از فعالان اقتصادی و تجار دو کشور خواست تلاش خود را برای بالفعل کردن ظرفیت‌های متقابل مضاعف کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • تاکید بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • نقد تند محمدرضا مقدسیان به «ویلای ساحلی»/ عیاری عاریه ای!؟