Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، عربستان سفر شهروندان این کشور را به دلیل شیوع کرونا به افغانستان و چند کشور دیگر ممنوع اعلام کرد.

 دولت ریاض سفر شهروندان عربستانی را به افغانستان، ایران و 10 کشور دیگر ممنوع اعلام کرد.

وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای سفر شهروندانش به افغانستان، ایران، لبنان و 9 کشور دیگر ممنوع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، شهروندان عربستان تنها در صورت داشتن مجوز از مقامات مربوطه می‌توانند به کشورهای ممنوعه سفر کنند.

«حنیف اتمر» وزیر خارجه افغانستان هفته گذشته در دیدار با «فیصل بن فرحان بن آل سعود» همتای سعودی‌اش گفت که توسعه روابط با عربستان از اولویت‌های مهم سیاست خارجی افغانستان است.

وزارت خارجه افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار اتمر با وزیر خارجه عربستان درباره اهمیت نقش علمای سعودی درباره "تأمین صلح و ختم جنگ در افغانستان" صحبت کرد.

مقامات ریاض طی سه دهه گذشته همواره نقش ایدولوژیک و تخریبی را در افغانستان دنبال کرده است و اکنون نیز برای گسترش نفوذ فرهنگی و دینی در این کشور تلاش می‌کند.

عربستان در سال‌های اخیر تلاش‌هایش را برای ایجاد مدارس دینی در افغانستان را نیز افزایش داده که سبب نگرانی علمای افغانستان از تدریس دروس وهابیت در مدارس این کشور شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت افغانستان عربستان ریاض آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان

پس از پیروزهایی فوتسال افغانستان که خبرهای خوشی را برای مردم این کشور مخابره کردند، دیپلمات‌های طالبان در تهران نیز برای قدردانی، میزبان تیم ملی کشورشان شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال افغانستان که در یک بازی جذاب در آخرین بازی با نتیجه 5 بر 3 از سد قزاقستان گذشت، اولین حضور خود را در جام جهانی فوتسال در تاریخ کشورش به ثبت رساند.

پیروزهای تیم ملی فوتسال افغانستان که سکان داری آن را «مجید مرتضایی» سرمربی ایرانی به عهده دارد، همدلی دیگری از دو ملت را این بار در عرصه ورزش روایت کرد.

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان در نشست خبری پیش از این مسابقه گفته بود: «آسیا باید باور کند که قدرتی بنام افغانستان در فوتسال وجود دارد.»

راهیابی فوتسال افغانستان به جام جهانی فوتسال، شادی و تبریک‌های پرشماری را حتی در میان مخالفان و موافقان سیاسی این کشور در پی داشت.

سخنگوی طالبان راهیابی تیم فوتسال افغانستان را به جام جهانی یک موفقیت بزرگ ورزشی خواند و در همین حال مخالفان سیاسی حکومت کنونی کابل نیز لب به تحسین گشودند.

دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از 14 سپتامبر تا 6 اکتبر 2024 در ازبکستان برگزار می‌شود و 24 تیم در آن حضور خواهند داشت.

یک ایرانی هدایت فوتسال افغانستان را برعهده گرفتمربی مشهدی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان شد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع!
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع
  • یوناما خواستار حمایت از خبرنگاران افغانستان شد