Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی مصلای نماز جمعه، ضمن بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته گذشته نکات مهمی را فرمودند که یکی از آن‌ها برجام است، بیان داشت: عده‌ای با آمدن بایدن صحبت از بازگشت آمریکا به برجام دارند اما همان‌طور که معظم له نیز فرمودند صرف بازگشت آمریکا به برجان مهم نیست بلکه برداشتن تحریم‌ها باید انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد آمریکا به برجام بیاید اما گشایشی برای ایران از لحاظ برداشتن تحریم‌ها نداشته باشد، حضور بایدن در مذاکرات در حد یک خبر و بی فایده خواهد بود، افزود: خبر ورود آمریکا به برجام انتظارات کاذبی را در بین مردم ایجاد می‌کند که تمام مشکلات کشور با این امر رفع خواهد شد حال آنکه آمریکا ابتدا باید تحریم‌ها را برداشته و خساراتی را که به ایران اسلامی وارد کرده را بپردازد.

تصمیم انقلابی مجلس

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه تصمیم انقلابی مجلس شورای اسلامی برای کاهش تعهدات ایران اسلامی و غنی سازی ۲۰ درصد یکی از مسائل مهمی بود که باید به آن دقت داشت، تاکید کرد: این امر باعث می‌شود تا ما دست پُری را برای فشار وارد کردن به غرب داشته باشیم.

بارانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند که تصمیم مجلس هم عقلانی، منطقی و هم قابل قبول است، ابراز داشت: موضوع مهمی که در سخنان معظم له نیز مشهود بود، مقوله موشکی است امروز برخی جریانات فریب خورده داخلی و پیاده نظام آمریکا می‌گویند که برای چه قدرت موشکی داشته باشیم و باید بر سر آن مذاکره کنیم این در حالی است که اگر تاریخ دفاع مقدس را مشاهده کنیم در سال‌های نخست، عراق با موشک‌های آمریکایی حتی تهران را نیز می‌کوبید و ترس و ناامنی در کشور بدتر از اثر موشک‌ها عمل می‌کرد.

وی در دوران دفاع مقدس کاری از دست ما بر نمی‌آمد زیرا قدرت موشکی نداشتیم، افزود: امروز اما برعکس این قدرت موشکی ما است که برایمان امنیت می‌آورد و اسرائیل می‌داند که در صورت حمله هواپیماهایش به ایران، فرودگاهی برای بازگشت آنها باقی نخواهد ماند و همه با خاک یکسان می‌شود لذا باید گفت اگر این قدرت موشکی نبود تا کنون اسرائیل ده بار به ایران حمله کرده بود.

عدم ورود واکسن آمریکایی

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه قدرت موشکی ایران قابل مذاکره نیست، بیان کرد: موضوع حضور قدرتمند ایران در منطقه و به خصوص غرب آسیا دیگر موضوعی است که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مورد تاکید قرار می‌گیرد این حضور برای ما امنیت و ثبات می‌آورد و اگر امثال شهید سلیمانی و شهید ابومهدی نبودند معلوم نیست دشمنان با نام خلافت اسلامی چه بلایی بر سر تمام آسیا می‌آوردند.

بارانی همچنین به حوادث آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: در فتنه ۸۸ آمریکا تلاش کرد تا ایران را ناامن سازد اما نتیجه آن امروز گریبان خودش را گرفت و شاهد هستیم که فتنه‌ای که دستورش را رئیس جمهور آمریکا صادر کرد چه بلایی بر سر این کشور آورده است و ترامپ کشور خودش را متزلزل کرد که این امر نشان از وحشی‌گری آمریکایی‌ها است.

وی در خاتمه به موضوع واکسن کرونا نیز پرداخت و گفت: در هفته گذشته هجمه وسیعی از سوی ماهواره‌های فارسی زبان و برخی در داخل علیه معظم له به راه افتاد در حالی که تصمیم ایشان هوشمندانه بود زیرا باید شک کرد که چرا آمریکایی که نمی‌گذاشت دارو به بیماران صعب العلاج ایران برسد به یکباره مهربان شده‌اند از طرف دیگر سازنده واکسن‌ها خودش اعلام کرده که از آثار این دارو بر روی مردم اطمینان ندارد پس چرا باید از این واکسن استفاده کرد؟

کد خبر 5122731

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا مجلس شورای اسلامی برجام محمد بارانی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا شیراز آمار کرونا گرگان بوشهر آلودگی هوا کرمانشاه شهرکرد شهرستان کرج شیوع کرونا دهه فجر تبریز قزوین اراک قدرت موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل

کم کم زمان اثبات ادعا‌ها نیز فرا میرسد؛ صحبت‌هایی که به میان می‌آمد، اما شاید برخی به اثبات آنها شک داشتند. نقل‌هایی که در میان غربی‌ها نیز درباره قدرت کشورمان رواج داشت حالا رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. شاید بد نباشد به بخشی از این اظهار نظر‌ها نگاهی بیاندازیم.

فاکس نیوز: ایران در آستانه ابرقدرت شدن

تیرماه بود که شبکه فاکس‌نیوز در برنامه‌ای به قدرت روز‌افزون جمهوری اسلامی ایران اذعان و اعلام کرد: ایران در آستانه ابرقدرت شدن است.

در این برنامه ابتدا «مارک لوین مجری» مجری این شبکه تلویزیونی ضمن اذعان به قدرت افزایی جمهوری اسلامی ایران خطاب به «ریچارد کِمپ عضو سابق نیرو‌های ویژه انگلیس در افغانستان» مهمان برنامه می‌گوید: «ما در مورد چین و روسیه زیاد صحبت کرده‌ایم، اما امروز می‌خواهیم در مورد ایران صحبت کنیم، هیچ توجهی به این مسئله نمی‌شود که ایران در آستانه ابرقدرت شدن است، اکنون فناوری هسته‌ای نیز دارد و در حال کار برای کنار هم قرار دادن آن است، این یک کشور بنیادگرا است که بار‌ها و بار‌ها درباره نابودی آمریکا صحبت کرده است.»

دی ماه هم روزنامه گاردین در یک گزارش تحلیلی با تاکید بر اینکه جایگاه ایران باتوجه به تحولات اخیر در منطقه، بهبود روابط این کشور با کشور‌های حاشیه خلیج فارس و دوستی‌اش با چین و روسیه تقویت شده است، نوشت: ایران، اکنون بزرگ‌ترین قدرت در غرب آسیاست.

اسفند سال پیش هم در رده‌بندی جدید منتشر شده از سوی سایت تحلیلی گلوبال فایرپاور، ایران را بالاتر از برخی کشور‌های غربی و در رتبه ۱۴ دسته‌بندی کرد. این وب‌سایت تخصصی نظامی، ایران را در رده‌بندی قدرت نظامی از میان ۱۴۵ کشور بر مبنای بیش از ۶۰ شاخص در رتبه چهاردهم قرار داد؛ و این تنها بخش کوچکی از اذعان رسانه‌های غربی به قدرت ایران بود؛ قدرتی که حالا از شنیده به دیده تبدیل شده است. آن هم بعد از یک وعده صادق.

جمهوری اسلامی به یک رژیم دارای سلاح اتمی حمله کرد

علیرضا تقوی نیا کارشناس مسائل غرب آسیا معتقد است: ایران با انجام عملیات وعده صادق چند کار مهم انجام داد ابتدا اینکه به تهدیدات خود مهر اعتبار زد؛ همان تهدیداتی را عملیاتی کرد که بسیاری گمان می‌کردند هرگز عملیاتی نخواهد شد. نکته دوم اینکه جمهوری اسلامی به یک رژیم دارای سلاح اتمی حمله کرد؛ آنهم در این حجم که بسیار مهم است و آنهایی که باید پیام این حمله را می‌گرفتند گرفتند. وزن و جایگاه ایران با این حمله اثبات شد که جمهوری اسلامی ایران دارای بهترین سامانه‌های پدافندی است که میتواند بر مجهز‌ترین سامانه‌های پدافندی دنیا موثر باشد و کشور‌هایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه به کمک اسرائیل می‌آیند تا بتواند موشک‌های ایرانی را رهگیری کند با این وجود بسیاری از این پرتاب‌ها از سامانه‌های پدافندی عبور کردند.

وی تشریح کرد: تا قبل از این حمله میان ایران و اسرائیل نوعی توازن وجود داشت مبنی بر اینکه ایران و اسرائیل از تعرض به هم خودداری می‌کردند، اما جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی عملا حمله کرد و مسئولیت آن را نیز برعهده گرفت، اما رژیم صهیونیستی نتوانست واکنش در خوری نشان دهد و عقب نشینی کرد و تحقیر در برابر ایران را پذیرفت.

اسکای نیوز: ناتو در حال مغلوب شدن

محمدباقر خرمشاد کارشناس دیگر مسائل سیاسی نیز در این باره معتقد است: شاید گذاره‌ای که این روز‌ها خیلی شنیدیم و قطعا یکی از پیامد‌های راهبردی اتفاق افتاده است بحث بالا رفتن قدرت بازدارندگی ایران است. برای این که ما این را تصور کنیم و خوب بفهمیم روز قبل از عملیات وعده صادق را تصور کنیم کاملا می‌توانیم قضاوت کنیم که آن روز قبل از عملیات وعده صادق به هرحال فضای رسانه‌ای بین المللی چه بود، این که ایران خاکش، سفارتش خورده جواب می‌دهد، نمی‌دهد، می‌تواند جواب بدهد، نمی‌تواند جواب بدهد، ایران خیلی در فضای سنگینی قرار گرفته، در بن بست سنگینی قرار گرفته خصوصا مخالفان در بیرون ایران خیلی بر این می‌دمیدند، شما این را مقایسه کنید با فردای عملیات وعده صادق که به اذعان همه کارشناسانی که سری در سر‌های کار‌های استراتژیک دارند این بوده که قدرت بازدارندگی ایران نه تنها ترمیم شد بلکه به نسبت قبل از آن چند پله بالاتر قرار گرفت، همین یک اتفاق دیگر راهبردی را هم به صورت پیامد باعث شده، این که موازنه قدرت استراتژیک را در منطقه قطعا و به تعبیر بعضی‌ها حتی در سطح جهانی موازنه قدرت را بین بلوک‌های قدرتی که در منطقه شکل گرفته تغییر داد به صورت محسوسی این اتفاق، روند‌هایی بود این عملیات وعده صادق به عنوان کاتالیزور عمل کرد، شتاب داد و ناگهان موازنه استراتژیک قدرت را به شرایط قبل و بعد از خودش تقسیم کرد به دلیل اهمیتی که داشت.

و در پایان شاید بد نباشد به اظهار نظر شبکه اسکای نیوز درباره تاثیر عملیات وعده صادق بر چینش قدرت‌ها در نظام بین‌الملل اشاره کنیم که نوشته است: «حمله ایران و جنگ اوکراین، ضعف فزاینده غرب در برابر تهدید‌ها را آشکار کرد. ناتو در حال مغلوب شدن برابر روسیه، ایران، چین و کره شمالی است.»

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • عملیات«وعده صادق» پاسخ عبرت‌آموز برای رژیم غاصب صهیونیستی بود
  • جریان فیلمسازی مشکوک در خدمت صهیونیست‌ها
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل