Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@01:13:33 GMT

واکسن کرونا و سواد رسانه‌ای ما

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۹۷۵۴

واکسن کرونا و سواد رسانه‌ای ما

با اجازه مخاطب محترم اول متن را میگذارم و بعد پاسخ را خدمت تان تقدیم ‌میکنم

متن منتشر شده در فضای مجازی
از کثرت به وحدت؟!
پیام کریسمس مرکل را می‌شنیدم. گفت ما نخستین کشوری بودیم که تست معتبر کرونا ساختیم و نخستین کشوری بودیم که واکسن کرونا ساختیم. واکسنی که تحقیقاتش در آلمان صورت گرفت و با حمایت شریک امریکایی به تولید انبوه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرکل در ادامه پیامش گفت :
بنیان‌گذار [مسلمان] فایزر- بایون‌تک به من گفت این شرکت کارکنانی دارد از ۶۰ کشور جهان. سپس جمله‌ای گفت که من میخ‌کوب شدم. گفت «این قدرت تکثر است».
یاد نخستین اصل فلسفه می‌افتم:
هر چیزی همان چیزی است که هست.
شوری با پای‌بندی عملی به تکثر اجتماعی و دینی، واکسن را می‌سازد و ما در مبارزه‌ی عملی با تکثر حتی اختیار واکسن زدن یا نزدن خودمان را هم نداریم! و باید منتظر بمانیم و بابت این تأخیر در آغاز واکسیناسیون هزاران کشته‌ی غیر ضروری بدهیم. جان البته ارزان است.

اما بهتر نبود هر کس درباره‌ی واکسن زدن خودش تصمیم می‌گرفت؟

اما پاسخ من
مدتی است که در فضای مجازی شاهد از این دست مقالات که با ظرافت تلاش میکنند توپ مشکلات مربوط به کرونا را در زمین حاکمیت بیندازند هستیم.
در پاسخ باید بگویم حاکمیت در ایران بی نقص و بی عیب نیست ، اما مشکل ما واکسن و انتخاب واکسن نیست. کما اینکه سالهاست که انواع واکسن ها و داروها و تجهیزات پزشکی در ایران و یا جهان تولید میشود و در مورد تزریق واکسن ها هم حداقل تمامی ما ایرانیان چند واکسن در عمرمان از همین واکسن های داخلی و خارجی زده ایم و بحمدلله مشکلی هم نداشته ایم.

مشکل ما از بی اطلاعی ما از حقایق و در ادامه قضاوت های بدون علم و بی پایه است که از خود ما شروع میشود است ؟

مشکل ما از جایی شروع میشود که مسبب اصلی آن سیستم اطلاع رسانی و رسانه ای بطور عام و عموم و بخصوص و تاکید میکنم بخصوص رسانه بی مسئولیت و بی بند و بار در فضای مسموم مجازی است ؟

خوب شما از فضای مجازیی که در زندگی مردم یعنی من و شما و ما بصورت بسیار گسترده در سطوح جامعه مختلف سنی و طبقات اجتماعی جامعه جا باز کرده و بخشی از زندگی روزانه و حتی ساعتی مردم شده و به نوعی رسانه ای مردمی و بسیار قوی شده و بجای اینکه رسانه ی ذاتا دارای هویت و استقلال و هدفمند به سمت و سوی ارتقای ذهنی جامعه به سمت و سوی تعالی کشور و مردم باشد بعضا بسیار ظریف و حساب شده و هدفمند در خدمت تولید و پخش خبر و اخبار مسموم و تحریف شده است و مسئولیتی هم در قبال این مسموم سازی و بیمار سازی ندارد چه انتظاری دارید؟

آخرش هم متوجه میشوید نویسنده اصلی و توزیع کننده اصلی خبر سرش در آخور اشخاصی است که بدنبال منافعشان و برهم زدن افکار جامعه و هدایت اذهان مردم برای تولید چالش ها و ایستادن های بیهوده و درجا زدن ها و عقبگردها هستند ؟

حالا چند سئوال دارم که میپرسم:

سئوال اول

شما از خانم مرکل که سیاستمداری کار کشته و قوی و معتبر در جهان است اسم بردید و پیام ایشان را گذاشتید و تفسیر خودتان را هم مکمل پیام نوشتید.

چقدر از تمامی این متن که نوشتید یا منتشر کردید آگاه هستید ؟ و آیا مسئولیت نوشته ای که شما فرستادید را میپذیرند و قبول میکنید این خبر و یا نوشته همان گفته و پیام خانم مرکل بوده و توسط خبرگزاری های معتبر و مستقل نیز تایید شده؟

یا اینکه این نوشته در کنار میلیون ها خبر ترکیب شده با اخبار قلابی هدفمند تولید و منتشر شده و بدون تحقیق دست بدست میشود و در نتیجه خواسته و ‌ناخواسته عامل دروغ پراکنی ها و تحریف ها و تخریب ها و بد بینی ها نسبت به مجموعه کشور میشود ؟

سئوال دوم‌

آیا و اگر خانم مرکل در ایران میبود و در شرایط امروز ایران که حتی توسط همین کشور و دولت آلمان شبه تحریم است  میبود و در این شرایط کشور را مدیریت می‌کرد، آنوقت این خانم همانگونه صحبت می‌کرد که گفته شده صحبت کرده ؟ یا اینکه در گفتمانش از انسان و زندگی و حقوق اولیه زندگی انسان ها و حفظ هویت انسان و استقلال و شان انسان و انسانیت و هویت و آزادی انتخاب انسان صحبت میکرد؟

آیا ایشان در جایگاه عالیترین مقام مسئول در کشور ، چهار چشمی و با دقت از مردم و ساختار سلامت و امنیت عمومی جامعه مواظبت نمیکردن تا از دشمنش رکب و ضربه نخورد و اتفاقی برای کشور و مردم نیفتد؟

مطمئن باشید این خانم مرکل سیاستمدار حرفه ای و سایر سیاستمداران در اروپا و سایر نقاط جهان بشرطی که مستقل باشند ، حتما اولویت اولشان منافع ملت و سلامت ملتشان می بوده و هست و شرط عقل همین است که از مردم و کشور و منافع ملی حفاظت و حراست نمایند.

خانم مرکل سیاستمدار که حتما در مقابل سلامت مردمشان مسئول است که هست ، حتما هم همین تصمیم را میگرفت و همین کاری را می‌کرد که امروز در ایران از رهبری تا کف خیابان  برای آن متفقاً تصمیم گرفتند و انجامش میدهند.

موضوع واکسن کووید – 19 یک موضوع عمومی برای یک ملت است نه تسویه حساب شخصی و رو کم کنی درون ساختاری یا درون جناحی .

این موضوع با موضوع تامین خون برای چند هزار نفر انسان مظلوم هموفیلی یکی نیست که بخاطر اعتمادی که به دولت فرانسه شد  بیش از 30 سال است بخشی از ساختار سلامت کشور درگیر آن است ،

موضوع واکسن کووید – 19 موضوعی است که قرار است حداقل 60 میلیون ایرانی آنرا بزنند و موضوع مسئولیت سلامت یک ملت بزرگ است.

در اینجا عقل حکم میکند و اینگونه میگوید که اگر حتی فقط یک درصد در تصمیم سازی و تصمیم گیری خطا و بی احتیاطی شود و اعتماد بیجا شود همان یک درصد ممکن است به فاجعه ای تبدیل شود که عوارضش ممکن است برای چند ده سال و یا چند نسل زندگی یک ملت را درگیر نماید.

پس هیچ کس اجازه ندارد برای زندگی و جان و مال یک ملت بی هدف و بی حساب و احساسی و یا تحت تاثیر و یا خدای ناکرده پورسانتی تصمیم بسازد و تصمیم بگیرد.

سواد رسانه و بخصوص سواد رسانه در فضای مجازی یعنی فَتَبَیَّنُوا ، یعنی بعد از دریافت موضوع وظیفه داری اول تحقیق کنی و تحلیل کنی و بعد اگر مطمئن شدی و مسئولیتش را پذیرفتی آنوقت با مسئولیت منتشرش کنی. سواد رسانه یعنی به همین سادگی اما با مسئولیت.   

 جمع بندی
من و شما چقدر در فَتَبَیَّنُوا و نشر صحیح اخبار و موضوعات صحیح  و کمک به سالم سازی اذهان جامعه به سمت و سوی کشور و ملت ایران اسلامی توسعه یافته و متسقل و مقتدر و امیدوار با محوریت اخلاق و تمدن ایرانی اسلامی سهیم بودیم و سهیم هستیم؟
فَتَبَیَّنُوا یعنی مسئولیت فردی و اجتماعی من و شما که با بی تفاوتی و غیر مستقیم خدمتگزار و عامل غیر نباشیم . در مورد سایر سوادها و رابطه آنها با زندگی ما بیشتر خواهم نوشت .

کد خبر 1476501

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سواد رسانه ای ویروس کرونا سواد رسانه فضای مجازی خانم مرکل یک ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات یک تصمیم پرسروصدا؛ ژوزه مورایس چگونه مسلمان شد؟

مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی‌تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه‌ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین او، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد.

این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال‌ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظر‌های توأم با نیش و کنایه را حفظ می‌کنند.

حادثه‌ای که زندگی مورایس را تغییر داد

به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.

او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

می‌خواهم مسلمان شوم

اما آنچه مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می‌گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»

به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.

نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرایند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

ازدواج با دختر ایرانی

از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ‌تر شد و رسانه‌ها نیز درباره آن صحبت کردند.

در این خصوص گفته می‌شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی‌اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.


منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • جزئیات یک تصمیم پرسروصدا؛ ژوزه مورایس چگونه مسلمان شد؟
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت