Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@03:16:06 GMT

۴ هزار روستا به شبکه اینترنت متصل نیستند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۱۸۵۱

۴ هزار روستا به شبکه اینترنت متصل نیستند

محمد وحیدی با اشاره به تصویب طرح مجلس شورای اسلامی برای رایگان شدن اینترنت دانش آموزان، معلمان و مدارس در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: این طرح که به امضای حدود 40 تن از نمایندگان رسیده است، کلیات آن در نشست هفته گذشته کمیسیون به تصویب رسید.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه البته در حال حاضر نرخ محاسبه اینترنت در شبکه شاد رایگان است، افزود: ولی این پیشنهاد اصلی در این حوزه فراهم کردن دسترسی به اینترنت رایگان برای همه معلمان و دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با استناد به گزارش وزارت ارتباطات، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار دستگاه به شبکه اینترنت دسترسی ندارند؛ البته در مناطقی که دکل آنتن تلفن همراه نصب شده، پوشش دهی اینترنت به نحوی نیست که بتوان از اینترنت برای شبکه شاد استفاده کرد.

وحیدی اضافه کرد: هم‌چنین در این طرح، وزارت ارتباطات مکلف به تهیه تبلت برای دانش آموزان شده است که پیشنهاداتی برای تقسیم بار مالی آن وجود دارد. از جمله این پیشنهادات واگذاری مسئله شناسایی و توزیع تبلت به سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) است که این پیشنهادات در نشست‌های آتی کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس با یادآوری اینکه در حال حاضر حدود 3.5 میلیون دانش آموز امکانات و تجهیزات لازم از قبیل موبایل و تبلت برای دسترسی به شبکه شاد ندارند، افزود: در این طرح باید وزارت صمت نیز به منظور واردات یا تولید تبلت‌های لازم ورود داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: امیدواریم با دیدن بار مالی ناشی از تصویب این طرح بتوانیم دسترسی دانش آموزان به شبکه اینترنت را با توسعه زیرساخت و تأمین تجهیزات فراهم کنیم.

به گزارش خانه ملت، بر اساس این طرح، دولت موظف است استفاده دانش آموزان، معلمان و مدارس از شبکه آموزش (شاد) را بصورت رایگان در اختیار قرار دهد، ضمنا نرم‌‌افزارهای پشتیبان جهت سرعت استفاده خدمات اینترنتی در اختیار قرار گیرد./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان

علی محمدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی شروع شده، گفت : متقاضیان تا ۳۱ خرداد مهلت دارند، متقاضی جهش تحصیلی شوند و باید تا این تاریخ تقاضای خود را برای جهش تحصیلی به اطلاع مسئولین مدرسه برسانند.

 محمدبیگی با بیان اینکه درخواست والدین و دانش آموزان برای جهش تحصیلی در وهله اول از سوی شورای معلمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: شورای معلمان با توجه به مدارک تحصیلی سنوات گذشته دانش آموز و مستندات مربوط به هوش او در مورد صلاحیت داشتن یا نداشتن دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی تصمیم گیری و اعلام نظر می‌کنند و در صورت داشتن صلاحیت، دانش‌آموز باید ابتدا در آزمون سنجش هوش شرکت کرده تا در صورت قبولی در این آزمون برای شرکت در آزمون تحصیلی به مناطق مربوطه ارجاع شود.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، جهش تحصیلی از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم امکانپذیر است.

وی ادامه داد: جهش تحصیلی در مقطع متوسطه اول و دوم هم اتفاق می‌افتد که معاونت آموزش متوسطه عهده دار انجام آن است.

 محمدبیگی با تاکید بر اینکه جهش تحصیلی مورد تایید اساتید و صاحبنظران حوزه روانشناسی تربیتی و تحصیلی نیست، گفت: جهش تحصیلی دانش‌آموزان از نظر علمی توصیه نمی‌شود، چون ممکن است سن هوشی دانش‌آموزی بالاتر از همسن و سال‌های خودش باشد، اما از نظر سن عاطفی و تربیتی قطعا از دانش آموزان بزرگتر از خودش عقب‌تر است، لذا درصورت جهش تحصیلی ممکن است از نظر عاطفی و روحی آسیب ببیند.

محمدبیگی با بیان اینکه تجربه نشان داده که بیشترین درخواست‌ها برای جهشی درس خواندن دانش آموزان ریشه در چشم و هم چشم بین خانواده‌ها دارد، گفت: خانواده‌ها دقت داشته باشند جهشی درس خواندن در اکثر موارد خروجی خوبی نداشته و مورد تایید کارشناسان آموزشی نیست. بهتر است خانواده‌ها فرزندان خود را برای جهشی درس خواندن تحت فشار قرار ندهند و بگذارند دانش‌آموزان فرآیند عادی تحصیلی خود را سپری کنند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته ۳۷۰ دانش آموز در استان کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی شده بودند، گفت: در نهایت ۱۴۲ نفر از این دانش آموزان واجد شرایط شرکت در آزمون جهش تحصیلی شناخته شدند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معلمی که امید و عشق را در دل دانش آموزان معنا کرد
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود