Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به حجم بالای عبور و مرور از استان قزوین باید اعتبار و امکانات بیشتری برای امدادرسانی جاده‌ای به استان قزوین تخصیص داده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فاطمه محمدبیگی در جلسه مشترک هیئت مدیره جمعیت هلال‌احمر استان و مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی که ظهر امروز در سالن جلسات سازمان هلال‌احمر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد خانه‌های هلال در سطح استان کار بزرگی برای مدیریت بحران حوادث و سوانح غیرمترقبه است که سبب تسریع در خدمت‌رسانی به مصدومان حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم توسعه انبارهای امدادی و بانک امانات و تجهیزات پزشکی جمعیت هلال‌احمر در جای‌جای استان قزوین افزود: استان قزوین برای تکمیل زنجیره امداد و نجات خود به یک بالگرد امدادی نیاز دارد که برای اعطای این بالگرد به جمعیت هلال‌احمر قزوین مشغول رایزنی با مسئولان سازمان مدیریت بحران وزارت کشور هستیم.

محمدبیگی همچنین از مصوب شدن بودجه اجرای طرح امداد و نجات روستای انجیلاق (از توابع شهرستان آبیک) خبر داد و گفت: در حال حاضر بودجه اجرای این طرح به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق رفته و همه نمایندگان استان قزوین از اختصاص این بودجه به روستای انجیلاق دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قزوین کریدور مواصلاتی 11 استان کشور بوده و نقش مهمی در مدیریت حوادث جاده‌ای و ترافیکی ایفا می‌کند، ادامه داد: با توجه به حجم بالای عبور و مرور از استان قزوین باید اعتبار و امکانات بیشتری برای امدادرسانی جاده‌ای به استان قزوین تخصیص داده شود.

شباهت فعالیت‌های شهید سلیمانی و هلال‌احمر

نماینده مردم آوج و بویین‌زهرا در مجلس هم در ادامه این جلسه با اشاره به شباهت فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همچنان که سردار سلیمانی فارغ از مرزها، رنگ‌ها و نژادها به کمک همه مظلومان در سرتاسر جهان اسلام می‌شتافت، خدمات جمعیت هلال‌احمر هم خالصانه و مخلصانه در جهان اسلام به مردم و نیازمندان ارائه می‌شود.

روح‌الله عباسپور اضافه کرد: اعضای جمعیت هلال‌احمر به ویژه گروه‌های داوطلبی این جمعیت همچون سربازانی هستند که از طرف خداوند مامور دستگیری از افراد آسیب‌دیده، رنج‌کشیده و نیازمند به کمک هستند و هلال‌احمری‌ها باید بدانند که معامله آنها با خداوند قابل مقایسه با هیچ معامله دیگری نیست و قطعاً پاداش الهی به آنان از همه مواهب دنیوی بالاتر است.

قزوین| هلال احمر به بیش از 1300 مسافر در راه مانده امدادرسانی کردرئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین: 75 درصد عملیات‌های امداد هوایی قزوین در الموت استگزارش ویدئویی|روایت ‌تسنیم از ‌عملیات امداد و نجات ‌هوایی در قزوین / وقتی بالگرد هوانیروز به عشق مردم ‌پرواز می‌کند‌

لزوم افزایش بودجه امدادی هلال‌احمر در بودجه 1400

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به تاثیر مخرب بحران همه‌گیری ویروس کرونا در کاهش درآمد جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: در حال حاضر برای تامین مایحتاج و ملزومات اولیه جمعیت هلال‌احمر در حوزه انبارهای امدادی با مشکل روبه‌ور هستیم و همچنین نمی‌توانیم حق ماموریت، بیمه و سایر امکانات رفاهی نیروهای هلال‌احمر با به خوبی تامین کرده و بپردازیم.

حسن آصفی افزود: با وجود اینکه در قانون جدید مدیریت بحران کشور وظایف بیشتری به جمعیت هلال‌احمر محول شده، اما هیچ بودجه و اعتباری برای به انجام این وظایف پیش‌بینی نشده که امیدواریم این موضوع هم با حمایت نمایندگان مجلس در قانون بودجه 1400 لحاظ شود و اعتبارات هلال‌احمر در حوزه امدادرسانی افزایش یابد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امدادرسانی استانداری قزوین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امدادرسانی جمعیت هلال احمر هلال احمر استان قزوین جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین درخشان غروب پنج شنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی سالن جلسات هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه تخصیص مطلوب‌تر اعتبارات این جمعیت از درخواست‌های مهم هلال احمر است، ابراز داشت: با توجه به عبور سالانه میلیون‌ها مسافر و زائر از استان سمنان برای ارائه خدمات به ویژه در حوزه سوانح جاده‌ای می‌طلبد تا امکانات بیشتری در اختیار این جمعیت قرار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه هزینه کرد در هلال احمر سرمایه گذاری در آینده‌ای که نفع عمومی را به همراه دارد، افزود: انتظار می‌رود در مواد سازی دارایی‌ها مجموعه هلال احمر نیز دیده شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه برگزاری کنگره شهدای امدادگر یکی از اقدامات مهم طی سال جاری است، ابراز داشت: با توجه به برگزاری مراسم یادبود ۱۱۶ شهید خرداد ماه سال جاری از مسئولان استان انتظار می‌رود همکاری لازم را داشته باشند.

درخشان در ادامه تصریح کرد: توسعه و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات، برگزاری دوره آموزشی ارتباطات در حوادث و سوانح و کنفرانس در حوزه کاهش تصادفات رانندگی مهمترین اقدامات پیش رو برای سال جاری است.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حرکت در راستای حل مشکلات اصلی استان، تصادفات، مدیریت تنش آبی و جمعیت در دستور کار هلال احمر استان قرار گرفته است.

کد خبر 6088687

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی