Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:59:40 GMT

مشکل اصلی نیروگاه اتمی بوشهر بودجه است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۳۶۲۹

مشکل اصلی نیروگاه اتمی بوشهر بودجه است

به گزارش ایرنا، فریدون عباسی شامگاه جمعه بعد از سفر دو روزه اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و بازدید از تاسیسات نفتی جزیره خارگ و نیروگاه اتمی بوشهر به رسانه‌ها اعلام کرد:باتوجه به درک صحیح  نمایندگان کمیسیون تلفیق برای برنامه هسته ای مصوبه ای خاص داشته اند امید می‌رود به این مهم توجه و در راستای تحقق دستور و فرمایش رهبر معظم انقلاب بتوانیم بودجه خوبی را برای سال ۱۴۰۰ در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

                                     

عباسی گفت:باید  بودجه یادشده  به طور حتم محقق شود نه فقط روی کاغذ بیاید و در منابع درآمدی در این زمینه هم تجدید نظر شود.

وی با اشاره به دیدار با مدیران و متخصصان نیروگاه اتمی بوشهر و تلاش برای حل مسائل موجود اضافه کرد: مشکل اصلی در مورد نیروگاه اتمی بوشهراز نظر پشتیبانی فنی ،ادامه کار واحد یکم و ۲ واحد دیگر تامین نشدن به موقع بودجه است.

عباسی اظهار کرد: تامین نشدن به موقع بودجه برای ساخت ۲ واحد جدید نیروگاهی سبب می‌شود مقداری در مراوداتی که با شرکت روسی داریم خلل وارد و تاخیر ایجاد شود.

وی ادامه داد: هفت سال است که مذاکرات ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی جدید در بوشهر انجام و به پایان رسیده و این مدت برای ساخت نیروگاه کافی بوده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  اگر ۲ راکتور جدید با دید مثبت‌تری در دستگاه اجرایی به آن نگاه و فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب به صورت جدی دنبال می‌شد تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای مورد توجه جدی قرار می‌گرفت .          وی گفت: ۲ هزار مگاوات برق هسته‌ای را می‌توانستیم در پایان این دولت وارد مدار تولید کنیم و به سمت آن ۸ درصد برق هسته‌ای که برای افق ۱۴۱۰ به میزان ۱۰ هزار مگاوات در نظر گرفته شده بود برویم  و سه هزار مگاوات برق هسته‌ای دیگر را نیز می‌توانستیم تا آخر امسال یا اوائل سال ۱۴۰۰ به آن دست پیدا کنیم اما این بودجه ها به موقع تامین نشده است.

عباسی افزود: با توجه به تعامل خوب بین مدیران نیروگاه اتمی و کمیسیون انرژی مجلس، تلاش می‌شود در لایحه‌ دولت تغییراتی ایجاد به نفع پیشرفت ۲ واحد نیروگاه اتمی جدید ایجاد و هم از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در تامین سوخت، پرداخت حقوق و دستمزد و سایر هزینه‌های جاری مورد نیاز به موقع پشتیبانی شود.

به گفته عباسی نمایندگان  مجلس شورای اسلامی برای قانون‌گذاری نیاز به نظارت میدانی، بررسی پروژه‌ها و نشست با کارکنان مجموعه‌های زیرپوشش طرح‌ها دارند چون مراجعه‌های زیادی به صورت تلفنی و مکاتبه‌ای برای حل مشکلات اعتبار، نظام حقوق و دستمزد وجود دارد.

وی در خصوص بازدید و بررسی وضعیت تاسیسات نفتی و پایانه نفتی جزیره خارگ افزود: در این راستا از سکوی نفتی فروزان و فرایندهای در حال اجرا از جمله حفاری چاه‌های دریایی در این میدان نفتی و مراحل تصفیه اولیه برای آماده شدن صادرات بازدید و مورد بررسی قرار گرفت.

۹ نفر از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه در سفری ۲ روزه وارد استان بوشهر شده و از ظرفیت‌های استان در عرصه انرژی از سکوهای نفتی در جزیره خارگ، شرکت نفت فلات قاره در منطقه نفتی بهرگان شهرستان دیلم و نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کردند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی بوشهر نیروگاه اتمی بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بوشهر نیروگاه اتمی بوشهر مجلس شورای اسلامی بوشهر نیروگاه اتمی بوشهر اخبار کنکور نیروگاه اتمی بوشهر کمیسیون انرژی مجلس مجلس شورای اسلامی هزار مگاوات برق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی رستمیان سه‌شنبه‌شب در نشست شورای مسکن استان بوشهر اظهار داشت: به منظور تأمین مسکن در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و برخی از طرح‌ها در حال بهره‌برداری است.

وی از آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تسریع در روند ساخت مسکن در استان بوشهر را به عنوان یک برنامه مهم در دستور کار داریم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: مدیریت استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پای کار است و پیشرفت قابل توجهی در این پروژه‌ها داریم.

کد خبر 6087142

دیگر خبرها

  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر