Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:13:46 GMT

پیشگیری از زایمان زودرس با فناوری نانو

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۳۶۵۷

پیشگیری از زایمان زودرس با فناوری نانو

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری مدیکال نیوز، این فناوری حاوی دو ماده موثر شامل هورمون پروژسترون که تولید مثل زنان را کنترل می‌کند و یک بازدارنده هیستون دی اسیتلاز موسوم به تریکوستاتین است که بیان ژن را تنظیم می‌کند. این ترکیبات ابتدا به صورت کریستال‌های بسیار ریز با ابعادی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نانومتر درمی‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس روی آن‌ها با یک لایحه محافظ پوشانده می‌شود تا در مخاط محافظ بدن به دام نیفتند.

محققان این نانوذرات را در موش‌هایی که برای شبیه‌سازی التهاب منجر به زایمان زودرس در دستگاه تناسلی انسان، دست‌ورزی ژنتیکی شده بودند، مورد آزمایش قرار دادند.

این آزمایش نشان داد نانوذرات حاوی دارو مانع زایمان زودرس می‌شود. موش‌های متولد شده پس از مصرف این دارو، به صورت کاملا طبیعی و بدون هرگونه نقص متولد شدند.  
تعداد زایمان‌های زودرس سالانه در سراسر جهان حدود ۱۵ میلیون مورد تخمین زده می‌شود که این پدیده را به مهم‌ترین علت مرگ و میر نوزاردان در سراسر جهان تبدیل می‌کند.

با وجود این که شاخص‌های زیادی برای پیش‌بینی زایمان زودرس وجود ندارد، التهاب در دستگاه تولیدمثل تقریبا در یک سوم از موارد دیده می‌شود.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science Translational Medicine منتشر شده است.  

برچسب‌ها فناوری نانو نانوتکنولوژی زایمان برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری نانو نانوتکنولوژی زایمان فناوری نانو نانوتکنولوژی زایمان برگزیدگان علم اخبار کنکور زایمان زودرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد

محقق ایرانی برای پایش تازگی غذاهای دریایی با فناوری نانو و مواد گیاهی، جوهر هوشمند سبز ساخت.

به گزارش ایسنا، اسماء وردیان، محقق مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبرهای کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت ۶ ماه در دماهای مختلف همچنان پایدار بود.

به نقل از ستاد نانو، غذاهای دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند. این غذاها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است. برچسب‌های هوشمند با قرارگیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‌کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان
  • روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر + تاریخچه، شعار و پوستر World Red Cross and Red Crescent Da
  • بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • جنگنده‌ها و توپخانه های دشمن سراسر نوار غزه را زیر آتش گرفتند
  • هدف اعتراضات دانشجویان در جهان تمرکز بر جنایات اسرائیل در غزه است