Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:06:14 GMT

شکل‌گیری تشیع از مهمترین برکات حضرت فاطمه(س) است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۳۷۱۷

شکل‌گیری تشیع از مهمترین برکات حضرت فاطمه(س) است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در دومین شب عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بیت‌الزهراء کرمان« موقوفه حاج‌قاسم سلیمانی» با بیان اینکه استغفار برای انسان برکت می‌آورد، اظهار داشت: محبت‌ها در بین خانواده‌ها کم شده، درست است که دیدارهای حضوری به‌دلیل کرونا کم شده اما در فضای مجازی باید پررنگ باشد چرا که محبت برکت می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اکنون که شرایط اقتصادی سختی است خیلی محترمانه می‌شود افراد متمکن فامیل به بقیه هدیه بدهند، امانت‌داری برکت را زیاد می‌کند و یکی از عواملی که در خانه‌ای اگر وارد شود برکت را از بین می‌برد، خیانت است.

وی با عنوان اینکه گناه برکت را از بین می‌برد و تکریم و پرداخت زکات برکت می‌آورد، گفت: بحث برکت بحث کمیت نیست، بحث کیفیت است  و در سیره ائمه معصومین وقتی انسان وارد می‌شود به مفهوم برکت به خوبی پی می‌برد.

رفیعی تأکید کرد: شهید حاج‌قاسم سلیمانی مصداق عمر بابرکت بود، تحول و تغییری که در جامعه  ایجاد کرد و چه جوانانی به واسطه ایشان عوض شدند در کشورهای مختلف و شهادتش هم بابرکت بود، گاهی برکت در شهادت و قلم و یک جمله است که تغییر ایجاد می‌کند.

وی یکی از مهمترین برکات حضرت فاطمه زهرا(س) را شکل‌گیری تشیع دانست و گفت: هیچ کس به اندازه حضرت زهرا (س) سیره پیغمبر اسلام را نمی‌شناسد و تمام شیعیان دنیا مدیون ایشان هستند، برکت 12 امامی بودن و تشیع به واسطه ایشان است اگر ایشان خطبه نخوانده بود و فریاد نزده بود این قصه تمام شده بود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اینکه شیخ زکزاکی از ایران به نیجریه می‌رود و بیش از 10 هزار نفر را شیعه می‌کند نه به سیاست و نه حکومت کاری دارد و الان در بدرترین شرایط در زندان است به چه دلیل است؟ چرا می‌ترسند و جامعه‌المصطفی را تحریم کردند مگر جای علمی را تحریم می‌کنند.

رفیعی برکت ذری، تسبیح و علم را از دیگر برکات حضرت زهرا (س) برشمرد و افزود: از دیگر برکات حضرت زهرا (س) است است که ایشان مار منجی موعود حضرت مهدی (عج) است و همچنین در نام فاطمه نیزخداوند برکت قرار داده است.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه کرمان حضرت فاطمه برکات حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته عزای رئیس مذهب تشیع در شهر میناب

دریافت 49 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری توسط هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی با حضور پرشور مردم مؤمن و ولایتمدار میناب برگزار شد.

کد خبر 6096312

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • تشیع پیکر شهدا و راهپیمایی روز جهانی قدس
  • برگزاری مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده «محمدشفیع فیضی‌زاده» در ایلام
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • دسته عزای رئیس مذهب تشیع در شهر میناب