Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، تحقیقات شورای تجاری آمریکا با چین نشان می‌دهد جنگ تجاری بین دو کشور که توسط دونالد ترامپ  رئیس‌جمهور آمریکا به راه افتاد باعث شد تا 245 هزار فرصت شغلی در این کشور از بین برود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این تحقیق نشان می‌دهد روند تدریجی حذف تعرفه بر واردات کالا از چین هم باعث می‌شود که 145 هزار آمریکایی دیگر نیز تا سال 2025 شغل خود را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه که شامل شرکت‌های آمریکایی‌ است که در چین فعالیت می‌کنند اعلام کرد: نتایج تحقیقات مؤسسه آکسفورد اکونومیکس همچنین حاکی از آن است که در صورت تشدید تنش تجاری بین این دو اقتصاد بزرگ جهان که به جدا شدن هر چه بیشتر اقتصاد آنها منجر می‌شود می‌تواند 1600 میلیارد دلار طی 5 سال آینده از تولید ناخالص داخلی آمریکا بکاهد که این مسأله به از دست رفتن 732 هزار فرصت شغلی در سال 2022 و 320 هزار فرصت شغلی در سال 2025 منجر شود.

قرار است چند روز دیگر جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا روی کار آمده و بازنگری جدی در سیاست‌های آمریکا به خصوص در قبال چین انجام دهد.

بایدن البته گفته که قصد ندارد به سرعت تغییرات جدیدی در تعرفه‌های اعمال شده در واردات کالا از چین اعمال کند.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا می‌گوید:‌می‌خواهد با همکاری متحدان این کشور با فشار به چین این کشور را بر آن دارد تا رفتارهای تجاری خود را تغییر دهد.

کریگ الن، دبیر شورای تجاری آمریکا ـ چین که خود یک از حامیان اقدامات ترامپ بر فشار تجاری به چین بوده، می‌گوید‌: مهم است که عواقب سیاست‌های انتخاب شده در روابط آمریکا با چین مورد ارزیابی قرار گیرد.

پربیننده ترین ۳برنامه احتمالی بایدن در مورد ایران اردوغان واکسن کرونا زد +عکس دو ساعت تا تصویب استیضاح ترامپ دارایی ثروتمندترین فرد جهان چقدر است؟ برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین

ایسنا/هرمزگان هیات اقتصادی-تجاری استان هرمزگان وارد کشور چین شد و قراردادی جهت خرید مکنده برای جلوگیری از وقوع حریق در خطوط تولیدی واحدهای تولیدی پلاستوفوم منعقد شد.

در اولین روز از سفر هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به چین، اعضاء این هیات در بدو ورود مورد استقبال گرم سرکنسول در فرودگاه قرار گرفتند.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان در این باره اظهارکرد: پس از استقرار هیات تجاری، ترتیبی برای مذاکره یکی از واحدهای تولیدی پلاستوفوم جهت اصلاح خط تولید داده شد.

وی افزود: خطوط تولیدی این نوع از واحدها به دلیل دارا بودن نوع خاصی از مکنده‌ها مشکلاتی اعم از ایجاد حریق در خطوط تولید دارد که نیاز به اصلاح آنها یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شد.

قاسمی بیان کرد: پس از مذاکرات واحد تولیدی استان هرمزگان با طرف چینی جهت اصلاح خطوط تولیدی از جمله مکنده در راستای جلوگیری از ایجاد حریق در این واحدها، مذاکره به خرید منجر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت