Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکسال پس از حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق به ذکر جزئیات بیشتر از چگونگی حمله به این پایگاه پرداخت و ضمن موفقیت آمیز خواندن این اقدام جمهوری اسلامی که شروع انتقام سردار سلیمانی بود، گفت: قدرت نابودکردن کل پایگاه‌های آمریکا در منطقه را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقام شهادت سردار سلیمانی از آمریکایی‌ها هنوز تمام نشده است و آمران و عاملان حتماً تحت تعقیب هستند.

به گزارش «تابناک»، برنامه «بدون تعارف»، در یک سالگی حمله موشکی سپاه به عین الاسد با سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه‏ به گفت و گو پرداخت.

پنج روز بعد از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی به دست تروریست‌های آمریکا، سپاه پاسداران در عملیاتی عین الاسد بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در بغداد را با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار داد.

سردار حاجی زاده یکسال بعد از اولین حمله یک کشور به مواضع آمریکایی ها بعد از جنگ جهانی دوم، علاوه بر پاسخ به سوالات مختلف درباره موشک باران عین الاسد از قدرت موشک‌های سپاه برای نابودی کل پایگاه‌های آمریکا در منطقه هم صحبت کرده است.

متن گفتگو به شرح زیر است؛

مجری: برنامه را شروع کنیم با یادی از حاج قاسم سلیمانی

حاج قاسم همیشه آشکار در منطقه رفت و آمد می‌کرد

سردار حاجی زاده: از این که این برنامه را ترتیب دادید تشکر می‌کنیم، شاید در شروع باید به این بپردازیم که چرا حاج قاسم را آمریکایی‌ها ترور کردند؟ آن‌ها به دنبال این بودند که با ساقط کردن و بی خاصیت کردن حکومت‌های منطقه، تجزیه منطقه، ایجاد هرج و مرج از افغانستان گرفته تا ایران، عراق، سوریه، لبنان و کل منطقه را می‌خواستند بهم بریزند، برای این که بتوانند ثروت‌های منطقه را چپاول کنند. پول‌های زیادی خرج کردند و در طی این سه دهه به فرماندهی سردار سلیمانی همه نقشه‌ها برآب شد. این انتقامی بود که آمریکایی‌ها در واقع دنبال کردند و گرفتند.

این البته دلیل اصلی بود و این که ترور شهید سلیمانی خیلی سخت نبود، چون خیلی مواقع ایشان آشکار می‌آمد و می‌رفت. شاید آن روز تصمیم گرفته بودند، شاید با یکی دو هفته عقب و جلو آن‌ها اگر می‌خواستند ترور بکنند، خوب از قبل هم این امکان بود، خیلی سخت نبود، ایشان آشکار می‌آمد و می‌رفت. اصلا ورودشان به عراق، یک ورود رسمی بود، یک سفر رسمی بود، به دعوت نخست وزیر عراق به آن جا رفته بود. سفر ایشان مخفی نبود.

مجری: می‌خواهیم به سراغ آن روز برویم، وقتی که فهمیدید که ایشان شهید شدند، چه اتفاقی افتاد؟ تشکیل جلسه شد؟ چیز‌هایی را که طبقه بندی و امنیتی نیست، بگویید.

75 سال بود که کسی جرأت شلیک یک تیر به سمت آمریکایی‌ها را نداشت

سردار حاجی زاده: به هر ترتیب خیلی بحث شد، خوب حالا احتمال این که ما مستقیم با آمریکا درگیر بشویم و پایگاهی از آمریکا را بزنیم و آن‌ها واکنش نشان بدهند، خوب بود، هم در سیاسیون و هم در نظامی‌ها مطرح بود که این احتمال هست. جوانب کار بررسی شد. ولی خب نمی‌توانستیم جواب مستقیم ندهیم. از طرفی هم خوب باید ملت شریف ایران این موضوع را به آن توجه کنند که آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم و بعد از ۷۵ سال، طی این مدت، کسی اصلا باهاش نه مستقیم درگیر شده بود و نه کسی تیری به سمت آن‌ها شلیک نکرده بود، یعنی کسی جرات این کار را نداشت، بعد از این حادثه با خیلی فرماندهان نظامی خیلی از کشور‌ها جلسه گذاشتم و همه اولین سوال شان از من این بود که چطور شما توانستید این تصمیم را بگیرید؟ آمریکایی‌ها هم متوجه شدند که ایران می‌خواهد کاری بکند و شروع کردند به تهدید کردن

مجری: آمریکایی‌ها

سردار حاجی زاده: بله، ترامپ روز دوم، فردای روز ترور، مستقیم آمد و گفت اگر ایران پاسخ بدهد، ما ۵۲ نقطه را می‌زنیم، خوب در این شرایط شما می‌خواهید تصمیم بگیرید که آمریکا را بزنید، خیلی‌ها هم، از خیلی جا‌ها پیغام دادند که حالا شما کوتاه بیایید، بگذارید برای بعد.

مجری: خیلی جا‌های داخل دیگر

سردار حاجی زاده: داخلی و خارجی دیگر، فرقی نمی‌کند.

مجری: حالا داخل کسی بود که از انتقام ما نگران باشد؟

سردار حاجی زاده: حالا بالاخره دلسوزی می‌کردند و یا نیت‌های دیگری داشتند. ولی پیغام می‌دادند که کوتاه بیایید.

مجری: داریم همچین آدم‌هایی؟

سردار حاجی زاده: ولی پیغام می‌دادند که کوتاه بیایید و این کار را نکنید.

مجری: بعد چه شد؟ گفتند ۵۲ نقطه را می‌زنند، ولی تصمیم عوض نشد اینجا؟

ایران ابتدا می‌خواست التاجی را بزند، اما در نهایت عین‌الاسد را زدیم

سردار حاجی زاده: نه دیگر، آن‌ها گفتند که ۵۲ نقطه را می‌زنند و ما تصمیم گرفتیم که بزنیم. تاشاید روز قبل آن عملیات، تصمیم ما این بود که پایگاه التاجی نزدیک تقریبا بغداد است را بزنیم، نزدیک کاظمین است و شاید شب قبل ما تصمیم مان عوض شد که گفتیم عین الاسد را می‌زنیم.

مجری: چرا؟

به‌دلیل اهمیت عین‌الاسد تصمیم به زدن این پایگاه گرفتیم

سردار حاجی زاده: به این جمع بندی رسیدیم که عین الاسد جزو پایگاه‌های مهم، بسیار مهم و بزرگ آمریکایی‌ها در منطقه است و زدن آن اثر بهتری را دارد. به خاطر همین جابجا کردیم.

مجری: از گرفتن تصمیم زدن عین الاسد تا اجرای عملیات چقدر فاصله بود؟

سردار حاجی زاده: یعنی بعد از جابجایی عملیات، ۲۴ ساعت

مجری: بعد چه کسانی اطلاع داشتند که عین الاسد قرار است هدف قرار بگیرد؟

سردار حاجی زاده: عین الاسد را خیلی محدود، سپاه، مثلا، فرماندهان محترم کل سپاه حدود دو سه نفر و ستاد کل، سرلشکر باقری، خیلی محدود، فقط در نیرو‌های مسلح، ما‌ها می‌دانستیم و شاید هفت، هشت و ده نفر بیشتر نمی‌دانست.

مجری: عراق اطلاع دادید؟ چقدر زمان بود؟

سردار حاجی زاده: ببینید، یک ابهامی هم هست، بعضی‌ها می‌گویند اطلاع رسانی شد.

مجری: می‌گویند آمریکایی‌ها می‌دانستند و خالی آن جا کرده بودند و رفته بودند.

کل پایگاه‌های آمریکا در منطقه از ترس حمله ایران آماده‌باش بودند

سردار حاجی زاده: ببینید، حالا تصاویری را به اصطلاح نشان می‌دهیم، که شما این‌ها را پخش کنید، تقریبا در کل پایگاه‌های آمریکا آماده باش بود و آن‌ها نمی‌دانستند که ما کجا را می‌خواهیم بزنیم، ولی خوب نگران بودند از خلیج فارس، به اصطلاح تنگه هرمز تا کویت، از کویت تا عراق و تا اردن، همه جا احتمال می‌دادند که ما جواب بدهیم، آن روز دیگه، یعنی بعد از شهادت حاج قاسم، این‌ها همه تا ۵۰۰ کیلومتر از سواحل مکران فاصله گرفتند، یعنی بیرون تنگه هرمز رفتند.

مجری: احتمال داده بودند که بزنید

سردار حاجی زاده: بله، این‌هایی که می‌گویند که خبر داشتند، خوب این‌ها به بیرون رفتند، پس آمریکا نمی‌دانست که ما کجا را می‌خواهیم بزنیم.

مجری: قطعا می‌گویید که نمی‌دانستند؟

سردار حاجی زاده: بله، قطعا نمی‌دانستند و همه جا تقریبا این طرح را اجرا کردند.

مجری: ما به عراقی‌ها کی اطلاع دادیم؟

نیم ساعت قبل از شلیک موشک‌ها به عراق اطلاع دادیم، اما نگفتیم کجا را می‌زنیم

سردار حاجی زاده: نیم ساعت قبل از شلیک موشک ها، حالا من خبر ندارم از طریق نیروی قدس بوده یا وزارت خارجه، به نخست وزیر عراق اطلاع می‌دهند که ما در عراق یک پایگاه را خواهیم زد.

مجری: نیم ساعت؟

سردار حاجی زاده: نیم ساعت، ولی نمی‌دانستند که کدام پایگاه باز

مجری: پایگاه را هم نمی‌گویید که عین الاسد هدف هست؟

سردار حاجی زاده: فقط به احترام عراقی‌ها که سرزمین آن‌ها مورد هدف بود، این‌ها را تصمیم گرفته بودند که نیم ساعت قبل به ایشان بگویند.

13 موشک قیام و ذوالفقار به سمت عین‌الاسد شلیک کردیم

مجری: با چه موشکی زدید؟

سردار حاجی زاده: از موشک‌های قیام استفاده کردیم و از موشک‌های ذوالفقار.

مجری: تعدادشان مشخص بود که چند تا بوده است؟

سردار حاجی زاده: ما حدود ۱۳ تا موشک زدیم.

مجری: ۱۳ تا موشک زدید، بعد در همان ساعتی که حاج قاسم را به شهادت رساندند زدید، آیا درست است؟ چون من چنین چیزی خواندم.

سردار حاجی زاده: بله، بله، همان ساعت بود، همان ساعت بود.

مجری: که خبر آن هم در خاک سپاری

سردار حاجی زاده: قبل از خاک سپاری بود

مجری: از دید شما عملیات عین الاسد کاملا موفق بود؟

تمامی موشک‌های ما دقیقا به اهداف تعیین شده در عین‌الاسد اصابت کرد

سردار حاجی زاده: این را من نمی‌گویم، ببینید، اگر این موشکی که وسط آشیانه باید به پایین بیاید، فرض کنید ۱۰۰ متر، ۱۵۰ متر آن ورتر پایین بیاید، خوب این همه موشک، دقیق همه اش خورده است، همه دقیق

مجری: همه دقیق خورده است؟

سردار حاجی زاده: همان جایی که مدنظر بود، خودشان هم این را اعلان کردند، گفته‌های خودشان است که همه موشک‌ها هماهنگ و دقیق بود. روی این بخش کسی نتوانست جوسازی بکند.

مجری: یک بحث هم همین است که عین الاسد چیزی نداشت ما زدیم چه فایده‌ای داشت زدن عین الاسد، خسارت زیادی به امریکایی‌ها وارد نشد این را کمی باز کنید.

سردار حاجی زاده: اولاً می‌توانستند سردار سلیمانی را ترور کنند بدون این که به عهده بگیرند برای چه به عهده گرفتند، برای این که بگویند ما قدرت داریم می‌زنیم شما هم نمی‌توانید کاری کنید همه داستان این بود و ما پاسخ دادیم، زدیم که بگوییم که این طور نیست که شما بزنید و در بروید، بزنید حتماً می‌خورید و این هدف اول بود، ولی در زدن این طور نبود که ما خسارت نگرفته باشیم.

110 امریکایی ضربه مغزی شدند!

روز اول ترامپ گفت که هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ چیزی نشده، بعد گفتند ۶ نفر ضربه مغزی شده، بعد گفتند ۱۰ نفر، بعد گفتند ۲۰ نفر تا حدود ۱۱۰ نفر رفتند بالا، پس چطور می‌شود که ۱۱۰ نفر ضربه مغزی بشوند اگر این آمار درست باشد خودشان دارند می‌گویند یک نفرکشته ندهند، کشته هم دادند، خود عراقی‌هایی که آنجا بودند، کشته‌هایی که داخل کیسه کردند و زیپ هایشان را کشیدند، این‌ها را به ما گزارش دادند و مدیریت کردند همه این‌ها را همان ساعت اول بیرون کردند، اجسادی که می‌خواستند از زیر آوار بیرون بیاورند اول عراقی‌ها را از آنجا بیرون کردند و بعد اجساد را خودشان آن‌ها را بیرون آوردند.

مجری: وقتی که داشتید عملیات را فرماندهی می‌کردید از حس و حال آن لحظه می‌گویید، چیز‌هایی که شاید یک خاطرات جالبی در آن صحنه داشته باشید؟

سردار سلیمانی قبل از شهادتش درباره انتقام از آمریکا چه گفته بود؟

سردار حاجی زاده: حالا بعضی مواقع صحبت می‌شد مثلاً سردار سلیمانی به یکی از دوستان گفته بود که اگر یک روزی من را زدند چکار می‌کنید؟ سر به سر هم می‌گذاشتیم، رفیق ما گفته بود که حتماً ما اعلان عزای عمومی می‌کنیم، دیگر چکار می‌کنید؟ احتمالاً محکوم می‌کنیم، و از این شوخی ها، و باز سوال کرده بود. سه ماه قبل از شهادتشان، گفته بود که دیگر چکار می‌کنید می‌سپاریم محور مقاومت انتقام شما را بگیرند، گفته بود نامرد یعنی نمی‌خواهید انتقام خون من را بگیرید؟

این عملیات عملیاتی بود که دیگر حاج قاسم نبود، سخت بود یعنی این که توفیق انتقام یعنی شروع انتقام بود. شروع انتقام بود، به نظر من شروع مهمی هم بود و هیمنه امریکا ریخت و از بین رفت، ولی این که تمام شده باشد، نه.

مجری: سردار وقتی ما عین الاسد را هدف قراردادیم بعد از آن چه اتفاقی افتاد، آماده بودیم برای چه؟

400 موشک بعد از حمله به عین‌الاسد آماده حمله به پایگاه‌های آمریکایی بود

سردار حاجی زاده: آماده بودیم در مرحله بعد که اگر آن‌ها پاسخ دهند شروع کنیم به زدن پایگاه‌های امریکا، حالا شاید آن شب شروعش با عین الاسد بود، ولی ادامه آن همه پایگاه منطقه درگیر می‌شد یعنی همه جا را باید می‌زدیم و ۴۰۰ تا موشک آماده کرده بودیم برای همان لحظه‌های اول، ما خودمان را آماده کرده بودیم برای ادامه درگیری، ولی به هر حال امریکایی‌ها تصمیم ادامه درگیری را نداشتند.

مجری: رفتند به سمت این که موشک‌های ما را منهدم کنند؟

سردار حاجی زاده: نه چیزی نداشتند بتوانند منهدم کنند.

مجری: می‌گویند این سپر‌های دفاعی شان، سامانه‌های موشکی شان چیست.

یاد گرفته‌ایم چطور سپر و پایگاه‌های آمریکایی را همزمان بزنیم

سردار حاجی زاده: نه این‌ها یک توانمندی‌هایی دارند، ولی ما هم بلدیم چه جوری بجنگیم دیگر در این چند سال یاد گرفته ایم، هم سپرشان را می‌زنیم و هم خودشان را یا کل پایگاه‌هایی که در منطقه دارند یک مرحله در یک لحظه می‌شود با ۵۰۰ فروند موشک شلیک همزمان این‌ها را کلاً از رده خارج کرد و ضربه سختی به آن‌ها وارد کرد که نشود جبران کرد. من یک روزی ملاقاتی داشتم با فرمانده نیرو هوافضای روسیه یک روزی آمده بود ایران من فیلم‌های خلیج فارس را نشان دادم که با پهپاد می‌رویم بالای سر ناو‌ها به من گفت که آن‌ها نمی‌زنند، نمی‌بینند، نمی‌ترسید، گفتم ژنرال امتحان کن این کار را بعد گفتم این کار را بکن، گفت امریکایی‌ها نمی‌زنند، گفتم قول می‌دهم که نمی‌زنند، رفتند روی ناو امریکایی ها. من به آن‌ها گفتم تمام ژنرال‌های کشور‌های مختلف دارند از این حرکت ایران درس می‌گیرند، بعد گفت چطور نمی‌زنند، گفتم جرأت نمی‌کنند، بزنند ما هم می‌زنیم.

ولی بالاخره زدن عین الاسد کار کوچکی نبود که حالا بعضی از دوستان بگویند حرکت هماهنگ بود. نه اگر ما با امریکا هماهنگ بودیم که دیگر این درگیری‌ها لازم نبود اتفاق بیافتد.

مجری: در این یک سال در منطقه کمرنگ‌تر شدند، اتفاق خاصی افتاد؟

آمریکایی‌ها به‌شدت وحشت‌زده‌اند و می‌ترسند

سردار حاجی زاده: نه کمرنگ نشدند، ولی وحشت زده اند، می‌ترسند یعنی همین روز‌ها که هواپیما‌های ب ۵۲ آن‌ها می‌آید و می‌رود، این‌ها ناشی از نگرانی اینهاست، این‌ها ترس دارند، این‌ها وحشت زده اند، یعنی آن‌ها نگرانند که بالاخره ما حرکتی کنیم و اقدامی کنیم این‌ها همه در واکنش به اقدام احتمالی ما است، آن‌ها نگران هستند، با حضورشان نمی‌توانند کاری بکنند.

مجری: همین هواپیمایی که اشاره کردید دیدید چه سر و صدایی به راه انداختند.

سردار حاجی زاده: اولاً که این هواپیما گفتند که قدیمی است، موشک خور است، این ب ۵۲ به مراتب راحت‌تر از ان پی یو فور آن هواپیمای باصطلاح جاسوسی امریکاست.

مجری: آخر برنامه بدون تعارف‌ترین جمله شما دوست دارید چه جمله‌ای را و با چه کسی بگویید؟

آمران و عاملان حتماً تحت تعقیب هستند

سردار حاجی زاده: زدن عین الاسد همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند یوم الله بود، واقعاً پیروزی بزرگی بود که باید قدر بدانیم منتهی همه انتقام نبود، انتقام اصلی اخراج امریکایی از منطقه است، آمران و عاملان حتماً تحت تعقیب هستند و روی آرامش و آسایش را نخواهند دید و این ادامه دارد تا ان شاءالله ما از شر امریکا و امریکایی‌ها خلاص شویم و بتوانیم آن‌ها را از منطقه اخراج کنیم به امید خدا، این طور نیست که بزنند و در بروند حتماً باید پاسخگو باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت سردار حاجی زاده بدون تعارف حمله به عین الاسد آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت کل پایگاه های آمریکا در منطقه آمران و عاملان حتما تحت تعقیب هستند سردار حاجی زاده سردار سلیمانی زدن عین الاسد عین الاسد عین الاسد امریکایی ها آمریکایی ها همان ساعت نیم ساعت حاج قاسم عراقی ها موشک ها بعد گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمس آذر صفر-تراکتور ۲/ انتقام بازی رفت گرفته شد

ایسنا/آذربایجان شرقی تراکتور با ۲ گل بر شمس آذر قزوین فائق آمد.

۲ تیم شمس آذر قزوین و تراکتور در جریان هفته بیست‌ویکم لیگ‌برتر از ساعت ۱۹ امروز (یکشنبه) در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به دیدار هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری ۲ بر صفر تی‌تی‌ها به اتمام رسید.

به گزارش ایسنا، تراکتور با پیروزی در این دیدار ۳۸ امتیازی شد و جایگاهش در مکان سوم جدول را تثبیت کرد. شمس‌آذر نیز با ۲۵ امتیاز در رتبه نهم باقی ماند.

شمس‌آذر صفر تراکتور ۲

مکان: ورزشگاه سردار آزادگان

یکشنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲

زمان: ساعت ۱۹

داور: مرتضی منصوریان

شرح گل:

گل اول تراکتور به شمس آذر قزوین (سید مهدی حسینی دقیقه ۲۵): مهدی حسینی توانست پاس کات بک رحمان جعفری را با یک ضربه بغل پا تبدیل به گل کند و اولین گل شاگردان خمس در خانه حریف را به ثمر برساند.

گل دوم تراکتور به شمس آذر قزوین (رحمان جعفری دقیقه ۴+۹۰):

رحمان جعفری روی ارسال کوتاه مهدی هاشم‌نژاد با یک بغل پا ساده در محوطه جریمه دروازه تیم سابقش را باز کرد.

کارت زرد: محمد نادری، عارف آقاسی، فراز امامعلی، مهرداد کریمیان و شجاع خلیل‌زاده

کارت قرمز: -

ترکیب شمس آذر:

مهدی محمدی (محمد پاپی)، امیرمحمد نسایی، عیسی مرادی، فراز امامعلی (سجاد بازگیر)، امیرمسعود سرآبادانی، محمدرضا رضایی، حسین گودرزی، علیرضا جعفرپور، صادق بوصبیح، امیر شبانی و علی آزادمنش

سرمربی: سعید دقیقی

ترکیب تراکتور:

حسین پورحمیدی، مهدی شیری (محمد آقاجان‌پور)، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، محمد نادری، صفا هادی، ریکاردو آلوز، سید مهدی حسینی (سید محمد حسینی)، میلوش دلتیچ (مهدی هاشم‌نژاد)، امیرحسین حسین‌زاده (سعید کریم آذر) و رحمان جعفری

سرمربی: پاکو خمس

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قاضی زاده هاشمی : تمام قوانین حوزه ایثار و شهادت در دولت سیزدهم اجرا شده است + فیلم
  • حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حملات جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • پوتین: کاخ سفید از تمام منابعش برای سرکوب ترامپ استفاده می‌کند
  • تراکتور در قزوین انتقام گرفت
  • شمس آذر صفر-تراکتور ۲/ انتقام بازی رفت گرفته شد
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • حملات متوالی آمریکا و انگلیس به جنوب الحدیده یمن
  • عکس آخرین افطاری سردار سلیمانی!
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...