Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@22:24:43 GMT

مقایسه فولکس پاسات با رنو تلیسمان+ مشخصات فنی

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۴۵۵۳

مقایسه فولکس پاسات با رنو تلیسمان+ مشخصات فنی

به گزارش اکوفارس، در این گزارش  قصد داریم سدان خوش‌ساخت فولکس پاسات را با یکی از خودروهای فرانسوی پرطرفدار و سایز بزرگ از شرکت رنو به نام رنو تلیسمان مقایسه کنیم. برای آشنایی بیشتر با این دو سدان تقریبا تازه‌وارد به بازار ایران مقاله مقایسه فولکس پاسات و رنو تلیسمان را از دست ندهید.

معرفی فولکس پاسات و رنو تلیسمان

خودروی خانوادگی وسایز بزرگ رنو تلیسمان محصول شرکت فرانسوی رنو که در بازارهای کره‌جنوبی با نام رنو سامسونگ SM6 عرضه می‌شود برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ طراحی و در نمایشگاه فرانکفورت موتور به جهانیان معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع تصمیم  طراحی و ساخت رنو تلیسمان توسظ این شرکت فرانسوی زمانی گرفته شد که  در فروش مدل‌های vel satis در سال ۲۰۰۱ و latitude  در سال ۲۰۱۰ موفقیت چشم‌گیری نداشتند. رنو تلیسمان در اروپا با پنج تیپ مختلف عرضه می‌شود با نام‌های LIFE، INTENSE، ZEN، BUSINESS و INITIAL PARIS  و درکره‌جنوبی با چهار تیپ PE، RE، SEوLE عرضه شده است.

تلیسمان که بعد از سال‌ها که از تولید رنو ۱۸ در دهه‌ی ۱۹۸۰ می‌گذرد، اولین خودروی سایز بزرگ رنو محسوب می‌شود ازپلت‌فرم استفاده کرده  که مشترکا توسط شرکت رنو و نیسان طراحی شده است و با کد CMF-CD شناخته می‌شود. رنو تلیسمان با موتورهای مختلف و تیپ‌های گوناگون وارد بازارهای جهانی شده است، اما رنوتلیسمان موجود در بازار ایران نمونه ۴ سیلندر و ۱.۶ لیتری است. در مارچ ۲۰۱۸ شرکت رنو یک مدل اسپرت‌تر نیزاز تلسمان را با موتور بنزینی ۱.۸ لیتری و با نام S edition طراحی و در سپتامبر همان سال راهی بازار کرده است که به ایران وارد نشده است. 

اما فولکس پاسات محصول موفق شرکت فولکس واگن است، از معتبرترین برندهای موجود در بازار که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ توانسته  بالاتر از دیگر رقبا رتبه نخست بیشترین فروش را کسب کند. مدل‌های مختلف و بسیار موفقی از این برند تاکنون وارد بازار ایران شده است که در بین آن‌ها می‌توان به همین فولکس پاسات اشاره کرد. طراحی فولکس پاسات که یک سدان ۴ سیلندر با موتور توربو شارژ است به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد که در سال ۲۰۱۵ راهی بازار شد. پاسات پس از عدم‌ موفقیت سدان فول سایز فیتون، به جهانیان معرفی شد و توانست تبدیل به یکی از مدل‌های بسیار موفق تولیدی این غول خودروسازی شود.

مقایسه فولکس پاسات با رنو تلیسمان از نظر ظاهری

در اولین بخش از جنگ این دو خودروی محبوب به مقایسه فولکس پاسات و رنو تلیسمان از نظر ظاهری می‌پردازیم. یکی از نکات برجسته در مورد طراحی داخلی رنو تلیسمان فضای زیاد کابین و صندوق عقب است که در واقع فاکتور مشترک تمامی خودروهای فرانسوی محسوب می‌شود. درطراحی داخلی رنو تلیسمان خوب عمل کرده است و طراحی زیبا با مواد با کیفیت را به مشتری هدیه می‌دهد. صفحه‌ی  نمایش لمسی ۸.۷ اینچی که به صورت عمودی در مرکز داشبورد قرار داده شده است، در کنار صندلی‌های راحت و چرمی با فضای کافی برای سرنشینان و فرمان چرمی فضای کابین را زیباتر کرده‌اند.

در بخش طراحی خارجی نیز می‌توان تلیسمان را در چند کلمه خلاصه کرد سدان خوش‌ساخت، دارای بدنه‌ی محکم و ظاهر لوکس. طراحی خاص چراغ‌های جلو با فرم C شکل خود، فرم چراغ‌های عقب، قراردادن دوربین دید عقب در لوگوی رنو، بدنه‌ی مستحکم و کشیده تلیسمان همه و همه نشان از توان و خلاقیت بالای طراحان این سدان زیبا دارد.

 در خصوص طراحی داخلی فولکس پاسات باید گفت که در این قسمت حریف قدری برای رنو تلیسمان محسوب می‌شود. با ورود به این سدان، با فضای بسیار مناسب کابین مواجه می‌شوید. کابین فولکس پاسات بسیار خوب طراحی و ساخته شده‌است هم سرنشینان ردیف جلو و هم عقب هر دو از فضای کافی و مناسب برای نشستن برخوردار هستند، حتی مسافران بلندقد که در بسیاری از خودروها در ردیف عقب شرایط راحتی ندارند هم لازم نیست نگران فضای کافی برای پا و سر خود باشند.

 گرم‌گن صندلی‌های ردیف جلو و عقب و صندلی برقی راننده و سرنشین جلو نیز از دیگر المان‌های به‌کار رفته در جهت راضی نگه داشتن سرنشینان است.

 

اما  فولکس پاسات در زمینه‌ی طراحی خارجی حریف چندان قدری برای رنو تلیسمان محسوب نمی‌شود و طراحان آن خیلی در زمینه نمای ظاهری آن قوی عمل نکرده‌اند. درواقع شرکت فولکس برای طراحی نمای بیرونی که شاید اولین مرحله در انتخاب یک خودرو محسوب می‌شود، خیلی حساسیت به خرج نداده است.

 مقایسه مشخصات فنی

رنو تلیسمان با تیپ‌های مختلف و موتورهای دیزلی، بنزینی و یک نمونه گازمایع  در نقاط  مختلف دنیا عرضه شده است. از رنوتلیسمان با موتور بنزینی دو نمونه وجود دارد، موتور ۲ لیتری و ۱.۶ لیتری . موتور دولیتری و ۴ سیلندر توانی برابر با ۱۳۸ اسب بخار تولید می‌کند و پیشرانه آن CVT است. در طرف دیگر موتور توربوشارژ ۱.۶  لیتری که دارای توان ۱۸۷ اسب بخار و پیشرانه ۷ سرعته دوکلاچه است مدل موجود در بازارهای ایران است. 

 مشخصات فنی فولکس پاسات نیز بدین صورت است که  موتور ۴ سیلندر با حجم ۱.۸ لیتری توربوشارژ، دنده‌ی اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه در آن به کاررفته است و ۰ تا ۱۰۰ را در ۷.۹ ثانیه طی می‌کند. اما اطلاعات بیشتر پیرامون آن‌را در جدول می‌توانید مشاهده کنید.

مدل خودرو

فولکس پاسات 

رنو تلیسمان

پیشرانه

 ۴ سیلندر

۴ سیلندر

حجم موتور

۲  لیتر

۱.۶ لیتر

حداکثر قدرت

۱۸۰ اسب بخار

۱۸۷ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۲۵۰ نیوتن بر متر

۲۶۰ نیوتن بر متر

گیربکس

۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه        

۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه

مصرف سوخت(ترکیبی)

۵.۸ لیتر

۵.۶ لیتر          

شتاب صفر تا صد

۷.۹ ثانیه

۷.۶ ثانیه     

حداکثر سرعت

۲۲۰ کیلومتر برساعت     

۲۳۷ کیلومتر برساعت   

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مقایسه فولکس پاسات محسوب می شود رنو تلیسمان اسب بخار ۴ سیلندر ۷ سرعته ۶ لیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25

فرارو- مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 تقابل بهترین گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون فعلی بازار است. ردمی نوت 13 نسخه ۵G با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی کمی بیش از ۹ میلیون فروخته می‌شود و فروشنده‌های موبایل کف قیمت گلکسی A25 سامسونگ را در همین بازه اعلام می‌کنند.

به گزارش فرارو؛ مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 در بخش دوربین و نمایشگر با برتری میلیمتری گوشی کره‌ای به‌پایان می‌رسد، اما آن‌هایی که موقع خرید گوشی همه‌چیز را فدای قدرت پردازنده و باتری می‌کنند، می‌توانند سراغ خرید ردمی نوت 13 بروند.

مقایسه ردمی نوت 13 و A25 ؛ تفاوت طراحی

گلکسی A25 سامسونگ در حد پنج، شش گرم از ردمی نوت 13 شیائومی سنگین‌تر است. وزن گلکسی A25 سامسونگ بدون احتساب گلس و ... تقریبا ۱۹۷ گرم است و شیائومی، اقتصادی‌ترین گوشی نسل ردمی نوت 13 را با وزن ۱۷۳.۵ گرم روانه بازار کرده است. بخشی از این اتفاق به‌خاطر بزرگتر بودن گلکسی A25 سامسونگ است که در همان نگاه اول می‌توانیم به آن پی ببریم.

گلکسی A25 سامسونگ، فقط چند میلیمتر ارتفاع بیشتری دارد و از نظر سبک و سیاق طراحی نسبت به مدل‌های نسل قبلی خودش، شکیل‌تر است. میان‌رده جدید سامسونگ در رنگ‌های آبی روشن و تیره، لیمویی و مشکی در بازار موجود است و خریداران ردمی نوت 13 نسخه ۵G شیائومی می‌توانند گوشی خودشان را از بین رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و طلایی انتخاب کنند. تا اینجا برتری خاصی در سبک طراحی دوتا گوشی وجود ندارد و بهتر است برای انتخاب گزینه نهایی، سراغ بقیه آیتم‌ها برویم.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلگسی A25 ؛ تفاوت نمایشگر

ردمی نوت 13 به‌شکل جزیی از نمایشگر بزرگتری برخوردار است. گفتیم جزیی، چون تفاوت اندازه نمایشگر ردمی نوت 13 و A25 سامسونگ فقط در حد یک‌دهم اینچ است. گلکسی A25 سامسونگ مثل خیلی از میان‌رده‌های کره‌ای با نمایشگری از نوع سوپر AMOLED پا به میدان گذاشته که نسبت به صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 بهتر است.

گلکسی A25 سامسونگ به‌لطف نمایشگر سوپر AMOLED از تراکم پیکسل بیشتری برخوردار است و در وهله دوم، از ترکیب نسبتا قابل قبولی در این بخش استفاده می‌کند. رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی هزار نیت، بخشی از مشخصات نمایشگر ۶.۵ اینچی گلکسی A25 است و البته همین عدد و رقم‌ها در مشخصات صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 به‌چشم می‌خورد. با این حال نمایشگر سوپر AMOLED مقابل نمایشگر AMOLED حکم به برتری گوشی کره‌ای در این راند می‌دهد.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت تراشه

ردمی نوت 13 از حیث پردازنده اوضاع بهتری نسبت به گلکسی A25 سامسونگ دارد. تراشه پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ گلکسی A25 سامسونگ با اینکه چیز زیادی از تراشه شش نانومتری مدیاک دایمنسیتی ۶۰۸۰ ردمی نوت 13 ندارد،، اما موقع اجرای بازی، شرایط به نفع ردمی نوت 13 تغییر می‌کند.

ردمی نوت 13 علاوه بر این، به‌لطف همین تراشه شش نانومتری، در شارژدهی گوشی کمک حال باتری است و طبق محاسبات پنچمارک‌های معروف در این بخش هم شرایط بهتری از رقیب کره‌ای دارد. فراموش نکنیم تفاوت‌های گلکسی A25 و ردمی نوت 13 در بخش پردازنده، آنچنان محسوس نیست، اما خب موقع مقایسه نهایتا باید روی گزینه اصلح دست گذاشت.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت دوربین

ردمی نوت 13 روی کاغذ باید از دوربین بهتری نسبت به گلکسی A25 برخوردار باشد، اما در عمل اصلا اینطوری نیست.

ردمی نوت 13 نسخه ۵G که به حسگر اصلی ۱۰۰ مگاپیکسل مجهز شده، درمقایسه با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل A25 سامسونگ، موقع زوم کردن و تغییر نور قافیه را می‌بازد. در همین مدت کوتاهی که از حضور ردمی نوت 13 در بازار می‌گذرد، صحبت‌های زیادی از افت کیفیت دوربین در شب مطرح شده، اما A25 سامسونگ به‌رسم میان‌رده‌های قبلی کره‌ای چنین اتهامی ندارد. علاوه بر حسگر اصلی و دوتا دوربین‌های اولتراواید و تشخیص عمق، حسگر سلفی و ۱۳ مگاپیکسلی A25 عکس‌های بهتری نسبت به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی ردمی نوت 13 ثبت می‌کنند.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت باتری

ردمی نوت 13 با اینکه از حیث دوربین و نمایشگر عملکری ضعیف‌تر از A25 نشان می‌دهد، اما موقع مقایسه باتری سربلند از زمین رقابت خارج می‌شود.

ردمی نوت 13 و گلکسی A25 هر دو مثل میان‌رده‌های اسم‌ورسم‌دار بازار، به باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند. با این وجود از صدقه‌سر همان تراشه دایمنسیتی ۶۰۸۰، ردمی نوت 13 می‌تواند شارژدهی بیشتری داشته باشد. از طرف دیگر ردمی نوت 13 با شارژر ۳۳ وات سزگار است و همین آپشن باعث می‌شود در مدت زمان کمتری، ظرفیت باتری از صفر به ۱۰۰ درصد تبدیل شود.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25

مشخصات

ردمی نوت 13

گلکسی A25

ابعاد

161.1 در 75 در 7.6 میلیمتر

161 در 76.5 در 8.3 میلیمتر

وزن

173.5 گرم

197 گرم

نوع نمایشگر

AMOLED

سوپر AMOLED

سایز نمایشگر

6.6 اینچ

6.5 اینچ

حسگر اصلی

100 مگاپیکسل

50 مگاپیکسل

تراشه اصلی

دایمنسیتی 1080 (شش نانومتر)

اگزینوش 1280 (پنج نانومتر)

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

کف قیمت

9 میلیون و 100 هزار تومان

9 میلیون و 100 هزار تومان

دیگر خبرها

  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 می‌سازد؟
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳