Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ولکان بازکر روز جمعه در نشست خبری خود در پاسخ به آنچه که در ۱۷ دی‌ماه در پایتخت آمریکا و حمله هواداران ترامپ به کنگره این کشور رخ داد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: فکر می‌کنم انتقال مسالمت‌آمیز قدرت از ویژگی‌های اساسی دموکراسی است. در آن زمان ، من نسبت به آن تحولات نگران‌کننده در ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی ابراز ناراحتی و نگرانی کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه داد: همچنین، در همان بیانیه به اعتقاد خود اشاره کردم که صلح و احترام به روندهای دموکراتیک در کشور میزبان ما حاکم خواهد شد.

بازکر اضافه کرد: فکر می‌کنم در اینجا باید به این نکته نیز اشاره کنم که از اینکه روند دموکراتیک ایالات متحده قادر به پیشبرد بود، بسیار دلگرم شدم و در همان روز، کنگره انتخاب جو بایدن رئیس جمهوری را تایید کرد.

وی با ابراز اشتیاق برای همکاری نزدیک بین مجمع عمومی و دولت جدید آمریکا، اظهار کرد: واقعا بسیار خوشحالم که بایدن، رئیس جمهور منتخب در پاسخ به درخواست من برای مکالمه تلفنی، نامه‌ای بسیار مهم، ارسال کرد که نشان‌دهنده اراده قوی دولت جدید ایالات متحده برای همکاری با سازمان ملل است.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد یادآور شد: در بسیاری از موارد با مشارکت کشور میزبان، ممکن است راه حل‌های بهتری و روش جدیدی برای مقابله با مشکلات داشته باشیم.

بازکر درباره هشدارهای اعتراض‌های مسلحانه در آمریکا هم گفت: فکر می‌کنم ایالات متحده یکی از بزرگترین دموکراسی‌های جهان است و من اطمینان دارم که آمریکایی‌ها به نتیجه انتخابات احترام می‌گذارند.

دونالد ترامپ از ۱۳ آبان ماه که موعد انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پایان رسید، نتایج انتخابات را نپذیرفت و با طرح ادعای تقلب، مشروعیت رئیس جمهوری منتخب را هم زیر سوال برد.

وی همچنین به نشانه اعتراض، در مراسم تحلیف بایدن شرکت نخواهد کرد.

برچسب‌ها دونالد ترامپ مجمع عمومی سازمان ملل متحد جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ مجمع عمومی سازمان ملل متحد جو بایدن دونالد ترامپ مجمع عمومی سازمان ملل متحد جو بایدن اخبار کنکور سازمان ملل مجمع عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر من انتخاب نشوم، حمام خون در کل کشور به راه خواهد افتاد

دونالد ترامپ مدعی است که اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیروز نشود، پایان دموکراسی آمریکا فرا خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور پس از کسب آرای لازم درون‌حزبی رسما به عنوان نامزدهای حزب خودشان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده انتخاب شدند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» روز شنبه در جریان گفت‌وگو با حامیانش در ایالت اوهایو مجددا به ادعای خود مبنی بر «تقلب در انتخابات ۲۰۲۰» اشاره کرد و گفت: «اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر پیروز نشوم، به معنای پایان دموکراسی آمریکا خواهد بود.»

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا قرار است در تاریخ ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار شود و امسال هم همانند سال ۲۰۲۰ بایدن و ترامپ وارد رقابت‌های اصلی انتخابات خواهند شد.

ترامپ در ادامه سخنرانی‌اش افزود: «اگر ما در انتخابات پیروز نشویم، فکر نمی‌کنم انتخابات دیگری در این کشور داشته باشیم.»

ترامپ سخنان خود را در شهر دیتون با ادای احترام به هوادارانش آغاز کرد که در حال حاضر به دلیل شورش کنگره ایالات متحده در ششم ژانویه ۲۰۲۱ در زندان به سر می‌برند؛ طرفدارانی که در راستای ادعای ترامپ، به دنبال جلوگیری از پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ بودند و این رئیس‌جمهور سابق آمریکا آنها را «میهن‌پرست و گروگان» می‌خواند.

نظرسنجی جدید وبگاه یواس‌ای تودی و دانشگاه سافولک که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری از «جو بایدن» پیشی گرفته است. این نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ترامپ جمهوری‌خواه با ۴۰ درصد از بایدن دموکرات با ۳۸ درصد پیشی گرفته است و این بیانگر آن است که این ۲ نامزد انتخابات آمریکا که از طرف حزب‌های متبوع خودشان نامزد انتخابات پنجم نوامبر شدند، رقابت بسیار نزدیکی خواهند داشت.

دونالد ترامپ در میانه بخشی از سخنان خود درباره وضع تعرفه بر خودروهای وارداتی و رقابت خارجی برای صنعت خودروسازی آمریکا تاکید کرد: «اگر من انتخاب نشوم، حمام خون در کل کشور به راه خواهد افتاد.»

«جیمز سینگر» سخنگوی ستاد انتخاباتی جو بایدن در پاسخ به اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر «حمام خون»، ابتدا «افراط‌گرایی» این رئیس‌جمهور سابق و سپس «عطش او برای انتقام و خشونت سیاسی‌» را محکوم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست صندوق بین المللی پول از پاکستان برای افزایش مالیات‌ها
  • آقای مداح! آنها بایدن را که به لجن کشیدند ما چرا رئیسی را نقد نکنیم؟
  • توافق ایران و چین برای همکاری‌های محیط زیستی
  • ترامپ: اگر من انتخاب نشوم، حمام خون در کل کشور به راه خواهد افتاد
  • دیدار سران گرجستان و جمهوری آذربایجان با محوریت همکاری‌های استراتژیک
  • دیدار سران گرجستان و آذربایجان با محوریت همکاری‌های استراتژیک
  • دولت رئیسی ۹۰ فروند هواپیما خریده؟ کو؟
  • وزیر ورزش و جوانان: دولت مصمم است ورزشگاه آزادی را باز سازی کند
  • هاشمی: هتل فوتبال ۴۴ نفر ظرفیت دارد/دولت مصمم به بازسازی ورزشگاه آزادی در سال جدید است+فیلم
  • هاشمی: دولت مصمم به بازسازی ورزشگاه آزادی است