Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@15:34:55 GMT

انهدام شبکه بزرگ سرقت خودرو

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۵۲۳۰

انهدام شبکه بزرگ سرقت خودرو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، در‌پی افزایش سرقت خودرو و همچنین لوازم و محتویات داخل خودرو در تهران و حومه انجام تحقیقات ویژه در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان حین گشت‌زنی یک دستگاه خودروی پراید مسروقه را مشاهده کردند که سرنشینان آن از خودرو پیاده شده و قصد سرقت یک دستگاه خودروی پراید دیگر را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهمان به ‌محض متوجه‌شدن حضور پلیس از محل متواری شدند، اما گوشی تلفن همراه یکی از سارقان داخل خودروی مسروقه جا ماند. با تمرکز تحقیقات روی همین گوشی جامانده و اقدامات اطلاعاتی دیگر، هویت اعضای باند سرقت و مخفیگاه‌های آنها در شهرستان‌های نظرآباد، اسلامشهر و چهاردانگه شناسایی شد و مأموران موفق شدند شش متهم را دستگیر و دو دستگاه خودروی نیسان و پژو 206 مسروقه از محل سکونت متهمان کشف کنند. متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفتند و در اظهارات خود به سرقت حدود 400 دستگاه خودرو اعتراف کردند. آنها توضیح دادند در تهران، کرج و قزوین خودروها را سرقت و پس از باز‌کردن لوازم، قطعات و وسایل داخل آنها، خودروها را در نقاط مختلف رها می‌کردند. سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با اعتراف صریح اعضای باند، کارآگاهان هفت نفر دیگر را که با این گروه تبهکاری همکاری داشتند، دستگیر کردند و همه متهمان با دستور مقام قضائی برای تکمیل تحقیقات و دیگر اقدامات پلیسی لازم تحت نظر هستند.

پربیننده ترین جسدی که به جای قبرستان به بانک رفت! حمله زورگیران به یک زن در سرویس بهداشتی سلاخی صاحب مغازه به خاطر یک بطری شیر +عکس قتل مادر به خاطر ازدواج مجدد دستگیری معاون بین‌الملل هولدینگ سرآوا، حین فرار +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرقت خودرو دستگاه خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۷۴ نفر متهمان در تهران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار علی ولیپور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی پایتخت امروز اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات اطلاعاتی مأموران پلیس آگاهی، طی چند روز گذشته شبکه‌ای از سارقان خشن و قاپ‌زنان در قالب 21 باند متلاشی و 74 نفر از اعضای این باندها دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان بیش 500 دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مالباختگان می‌شود‌‌، افزود: این افراد بیشتر سابقه‌دار بودند و به واسطه هماهنگی‌های خوب با دستگاه قضایی بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتماً با پابند الکترونیک رصد خواهند شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: از طرح‌های در حال اجرا، پایش الکترونیکی مجرمین که در سایر استان‌ها نیز اجرا شده است، می‌توان به عنوان طرحی با هدف کاهش جرایم و افزایش رضایت مردم نام برد.

وی گفت: اگرچه آمار سرقت‌های مسلحانه کاهش یافته، اما دسترسی مجرمان به سلاح گرم همچنان یک معضل جدی است و به همین دلیل، برخورد قاطع با این افراد ضروری است. در همین راستا، تشدید مجازات‌ها از طریق قوانین در حال پیگیری، می‌تواند نقش موثری در مقابله با این معضل ایفا کند.

ولیپور گودرزی اضافه کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر کنکور، کارگروهی با حضور فراجا تشکیل شده است و تدابیر لازم برای ارتقای کیفیت آزمون اندیشیده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا