Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

 

«آرمان ملی» تیتر یک خود را به حذف اجبار غربالگری در دوران بارداری اختصاص داده و ضمن آنکه آن را «زایمان جنایت» می‌خواند، می‌نویسد: «روز پنج شنبه، کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان مدعی شد که مجلس شورای اسلامی غربالگری اجباری زایمان را لغو کرده است و این موضوع با واکنش بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی و کارشناسان روبه‌رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... ظاهرا تنی چند از نمایندگان هنوز مایل به رایزنی درباره تبعات حذف غربالگری در همه سنین هستند. به همین منظور خبر‌ها حاکی از این است که بحث و بررسی بیشتر بین جزئیات این مصوبه هنوز بین نمایندگان مجلس در جریان است. در حالی که اعلام لغو غربالگری اجباری پیش از زایمان اعتراضات گسترده‌ای را در رسانه‌های اجتماعی به همراه داشته، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: «این نهاد هنوز مصوبه‌ای در این زمینه ندارد.»
این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارش دیگری نیز با عنوان «سومین «نه» به استعفای دبیرکل» از جلسه دیروز حزب اعتماد ملی که برای بررسی استعفای کروبی برگزار شده بود، می‌پردازد.

«شرق» کنگره حزب ندای ایرانیان و حاضران در آن را عکس یک کرده است. کنگره‌ای که گویا اصلی‌ترین پیام آن «منع استفاده از نامزده عاریه‌ای» است. شرق در این گزارش به نقل از محمدرضا عارف می‌نویسد: «ارائه راهکار‌های درست قطعا بر روند مدیریت کشور مؤثر خواهد بود. ما باور داریم اگر در مسیر درست حرکت کنیم، اعتماد مردم را دوباره به دست خواهیم آورد. استفاده از هرگونه کاندیدای عاریه‌ای توهین به جریان اصلاحات است. افراد شایسته درون جریان اصلاحات بسیار داریم. باید با استفاده از نیرو‌های شایسته و کارآمد، بسیاری از برنامه‌ها را برای پاسخ‌گویی به همه مطالبات مردم انجام دهیم»
به گزارش شرق، محسن هاشمی، رئس شورای شهر نیز در این کنگره به ضرورت سالم‌سازی اقتصاد تاکید کرده است. عباس آخوندنی نیز به مواجه بودن با پدیده بی‌دولتی و چند دولتی اشاره کرده و گفته است: «ما در آستانه قرن ۱۵ هجری شمسی همچنان در وضعیت بحران فهم درست از تحول‌های فراملی و جهانی هستیم. دولت مدرن دچار بحران است و با پدیده بی‌دولتی یا چند‌دولتی مواجهیم. سایه جنگ و منازعه خارجی بر کشور سنگینی می‌کند و حس شهروندی یعنی شهروند صاحب‌حق و مسئول از مردم سلب شده است. در نتیجه همه این اتفاقات کشور در یک وضعیت نبود قطعیت بسیار سنگینی به سر می‌برد و این بر زندگی مردم سایه افکنده است. افزایش شکاف اجتماعی باعث خطر فراگیر شده، گسترش فساد در لایه‌های مختلف و فقر عمومی نتیجه این شرایط است. من راهکار را در این می‌بینم که به رویکرد تمدنی و به ایده ایران برای ایجاد یکپارچگی ملی و وحدت سرزمینی و همچنین به حاکمیت اداره ملی و استقرار دولت مدرن ملی در کشور بازگردیم».

«آفتاب یزد» نیز محمدرضا عارف و حرف‌هایش در کنگره حزب ندای ایرانیان در باب استفاده نکردن از کاندیدای عاریه‌ای را عکس یک کرده است. این روزنامه همچنین در سرمقاله خود به اصلاح‌طلبان و چالش استفاده از کاندیدای خالص یا اجاره‌ای می‌پردازد. سیدعلیرضا کریمی در یادداشت خود با عنوان «راه کاسبی با اصلاحات تا اطلاع ثانوی بسته شده است!» می‌نویسد: «باید صبر کرد تا فضای سیاسی کشور روشن‌تر شود. غبار‌ها اجازه نمی‌دهد به درستی دید و نظر داد. ولی یک نکته از هم اکنون پیش روی ماست و به نوعی خرخره همه مان را گرفته و آن بی‌رغبتی جامعه است. مردم چه کاندیدای واقعی و چه اجاره‌ای باشد میلی برای حرکت ندارند. طبقه مهم خاکستری جامعه این روز‌های سخت و دشوار را از چشم آنانی می‌بیند که گفتند فلان و بهمان می‌کنیم، ولی کاری نکردند و وقتی هم مسجل شد ناتوان هستند میز و صندلی را محکم‌تر چسبیدند. باید به مردم حق داد. به هر حال سانتافه سواران جدید در جریان باشند راه کاسبی با اصلاح‌طلبی تا اطلاع ثانوی بسته شده است!»

منبع: فردا

کلیدواژه: روزنامه ها کاندیدای عاریه ای غربالگری عاریه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است