Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور یک بیانیه از توسعه گستره تحریم فلزات ایران خبر داد.

در بیانیه وزیر خارجه آمریکا آمده است: «برنامه‌های نظامی، موشکی و هسته‌ای ایران تهدیدی همیشگی علیه امنیت جهان به شمار می‌آید. به منظور مقابله با این تهدیدات، من دامنه تحریم‌های مرتبط با فلزات ایران در وزارت خارجه را گسترش می‌دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز وزارت خارجه ۱۵ ماده بخصوص که در برنامه‌های هسته‌ای، نظامی و موشک‌های بالستیک ایران استفاده می‌شود را شناسایی کرده است. کسانی که دانسته به انتقال این مواد به ایران مبادرت کنند، تحت تحریم قرار می‌گیرند».

در بیانیه وزیر خارجه آمریکا نام این ۱۵ فلز به شرح زیر اعلام شد:

آلومینیوم 6061- T6
آلومینیوم ۶۰۶۱
آلومینیوم 6063-T5
آلومینیوم ۷۰۷۵
AISI 316 L
100Cr6
115CrV3
آلومینیوم 6061-F
AISI 309
AISI304
آلومینیوم 6063-T1
آلومینیوم 7075- T6
کاربید زیرکُنیوم ZrC
سیلیکات زیرکُنیوم ZrSiCo2
استیل ۴۳۴۰

افزون بر تحریم فلزات، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شامگاه جمعه با صدور یک بیانیه اعلام کرد که سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع هوا و فضا و سازمان صنایع هوایی ایران به لیست تحریم‌های ضدایرانی این کشور اضافه شده‌اند. مایک پمپئو این اقدام ضد ایرانی خود را به بهانه مقابله با تأمین تسلیحات دفاعی برای نیروهای نظامی ایران توجیه کرد!

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزاتخانه (OFAC) نیز چند فرد و نهاد در ایران را به فهرست تحریم‌های جدید خود افزود.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، «حمید رضا عظیمیان» در ارتباط با شرکت فولاد مبارکه ایران و «محمد رضا مدرس خیابانی» در ارتباط با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به فهرست «اتباع و افراد خاص تحریم‌شده» (SDN) این وزارتخانه اضافه شده‌اند.

۸ نهادی که در لیست تحریم روز جمعه وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته‌اند، عبارتند از: شرکت ایران ترانسفو، شرکت توزیع ترانسفورمر زنجان، سازمان صنایع هوا فضای ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع هوایی ایران، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان صنایع دریایی ایران و شرکت خطوط دریایی پیام سفیران دریا.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت پمپئو وزیر خارجه آمریکا تحریم های ایران فلزات آلومینیوم آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ ناو بندر مکران شاه رفت وزیر خارجه آمریکا سازمان صنایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.

در جلسه‌ای که امروز در مقابل کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس برگزار شد دیوید کامرون موضع دولت کشورش در قبال طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را تشریح کرد.

او در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان توضیح داد که انجام چنین اقدامی علیه سپاه ضرورت ندارد و وضعیت فعلی که کلیت سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته کفایت می‌کند. 

کامرون گفت: «همه اقداماتی که ما باید برای اعمال فشار علیه ایران انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر جایی آنجا کار غیرقانونی انجام دهند می‌توانند علیه ان‌ها اقدام کنیم در چارچوب نظام تحریم‌هایی که تقویتشان کرده‌ایم وجود دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. وقتی که من از نهاد‌های مجری قانون، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم آیا این گام اضافی [برای قرار سپاه دادن در فهرست سازمان تروریستی]لازم است پاسخ آنها منفی است.»

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه توضیح داد که چنین اقدامی علاوه بر آنکه سودی ندارد باعث تخریب روابط دیپلماتیک میان دو کشور خواهد شد. 

او گفت: «اگر بخواهم صادق باشم چنین اقدامی یک ضرر هم دارد و آن هم این است که عملاً روابط دیپلماتیک ما را پایان خواهد داد.»

وی در ادامه گفت: «هنگامی که می‌خواهیم از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنیم، هنگامی که می‌خواهیم پیام مستقیمی به ایرانی‌ها ارسال کنیم من می‌خواهم خودم گفتگو انجام دهم. نمی‌خواهم اینطور باشد که به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها برسانید؟»

دیوید کامرون در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که این در راستای منافع بریتانیا نیست و چنین اقدامی نه تنها رویه ما را تقویت نخواهد کرد بلکه از بسیاری جهت باعث تضعیف آن خواهد شد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند