Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:43:31 GMT

کتاب «لاله‌های آسمانی » در مهریز رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۵۴۱۷

کتاب «لاله‌های آسمانی » در مهریز رونمایی شد

به گزارش ایرنا، این کتاب شامل بخش‌هایی از وصیت سرداران و  ۳۱۳ شهید سرفراز انقلاب اسلامی در مهریز است و حامد پارسا یکی از نویسندگان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و بسیج ناحیه مقاومت منطقه آن را به رشته تحریر درآورده است .

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مهریز گفت: تاکنون پنج کتاب در حوزه شهید و شهادت در این شهرستان چاپ و منتشر شده است و تبیین و انعکاس خاطره و وصیت شهدا در قالب کتاب محور فعالیت فرهنگی این نهاد است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد خانجانی در حاشیه در مراسم یادشده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی نویسندگان و علاقه‌مندان برای همکاری در این اقدام مهم و ضروری می‌توانند با  بنیاد شهید و ایثارگران همکاری کنند که اقدام لازم بر حسب ضرورت به عمل می‌آید.  

بعد از دفاع مقدس تاکنون ۴۰۰ جلد کتاب در این حوزه با همکاری رزمندگان بسیجی و سپاهی و پیگیری نویسندگان مختلف در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس در استان یزد چاپ شده است .

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهادت رسیدند و بقیه در جبهه های نبرد شهید شدند.

 در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیر ایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

 استان یزد ۵۰ هزار رزمنده  و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز دفاع مقدس یزد شهدا کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز دفاع مقدس یزد مهریز دفاع مقدس یزد شهدا کتاب اخبار کنکور شهادت رسیدند دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده‌اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی. ان. ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

کد خبر 6088463

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت