Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به باور استادان دانشگاه، دست اندرکاران و قهرمانان ورزش بهترین نسخه ای که هم اینک با وجود بیماری کرونا می شود برای مردم دنیا نوشت توصیه به ورزش است، ورزشی که مدام و شاد و ریتمیک همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشد.

آنها می گویند با بسته شدن باشگاه های ورزشی که زمینه ساز توانمند شدن بدن انسان هاست این امکان وجود دارد که هر نوع بیماری بر بدن غلبه کند از این رو توصیه می شود که ورزش در اولویت مبارزه با مهار کرونا قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند سازمان بهداشت جهانی توصیه به ورزش برای اجتناب از افسردگی مردم و ارتقای سیستم ایمنی بدن دارد، ستاد مبارزه با کرونا نگران اجتماع مردم در باشگاه های ورزشی است و دستور تعطیلی مکرر باشگاه ها داده می شود.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان فارس : کرونا از نظر روانی به مردم آسیب رسانده است

مدیرکل سابق ورزش و جوانان فارس گفت:  ویروس کرونا  از نظر روانی به مردم آسیب رسانده و همه خطر مرگ و بیماری شدید را احساس می کنند و  از سوی دیگر مدل خدمات رسانی هم اضطراب مضاعفی برای جامعه ایجاد کرده است.

دکتر رشید خدابخش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فکر کنم  کشور ما مملکتی است که مردم اضطراب زیادی دارند و در واقع جزو کشورهایی نیست که خوشحال باشند ضمن اینکه کرونا این وضعیت را تشدید کرده است و نگرانی را به دیگر نگرانی ها افزوده است.

وی ادامه داد: کرونا یک عارضه جهان شمول است و مردم کشور ما با مشکلات جدی مواجه هستند و اذیت شدند اما وقتی می بینند همه دنیا گرفتار این بیماری هستند یک مقدار تاثیر روانی کمتر شده است.

ورزش موجب ترشح آنزیم در بدن می شود که شادی آور است 

ورزش موجب ترشح آنزیم در بدن می شود که شادی آور است

مسوول تدوین سند ملی ورزش با بیان اینکه ورزش درزمان انجام دادن موجب ترشح  آنزیم هایی در بدن می شود که شادی آور است، اظهار داشت: در لحظاتی که شما با تمام وجود درگیر ورزش هستید و اگر ناراحتی هم داشته باشید همه این ها در لحظات شیرین ورزش فراموش می شود.

خدابخش بیان داشت: کسانی که ورزش می کنند گذر زمان را احساس نمی کنند خصوصا آنهایی که ورزش اسکی انجام می دهند به همین دلیل است که صبح به پیست می روند و هنگام غروب افتاب آنجا را ترک می کنند زیرا در زمان حال زندگی می کنند و به شدت انسان ها از در زمان حال بودن لذت می برند.

او گفت:از سویی دیگر ورزش سلامتی عمومی بدن را افزایش می یابد و مردم اعتماد به نفس بیشتری در مقابل بیماری ها و ناراحتی ها پیدا می کنند از این رو بیماری کمتر به بدن آنها آسیب می رساند.

بهترین نسخه برای مبارزه با کرونا، ورزش شاد است

خدابخش بیان کرد: بهترین نسخه ای که هم اینک با وجود بیماری کرونا می شود برای مردم ایران نوشت توصیه به یک ورزش است ، ورزشی که مدام شاد و ریتمیک باشد که می توان با اعضای خانواده و یا گروه ها با رعایت موارد بهداشتی انجام داد.

وی افزود: ارزان ترین راه مبارزه با کرونا برای دولمتردان که دست آنها با وجود تحریم ها خالی است ورزش است، اما متاسفانه با یک پارادکس مواجه هستیم و سازمان بهداشت جهانی توصیه به ورزش برای اجتناب از افسردگی مردم و ارتقای سیستم ایمنی بدن دارد در حالی که ستاد مبارزه با کرونا نگران اجتماع مردم در باشگاه های ورزشی است و دستور تعطیلی مکرر باشگاه ها داده می شود.

 او اضافه کرد: مردم هم از این موضوع وحشت دارند که  در باشگاه ها حاضر شوند و فکر می کنند آنجا محل انتقال بیماری است اما در صورتی که آیین نامه های بهداشتی در باشگاه ها رعایت شود شاید کمتر از پارک ها، متروها، اتوبوس ها و درمانگاه ها ویروس کرونا وجود داشته باشد.

برخی باشگاه ها ورشکسته شده اند

برخی باشگاه ها ورشکسته شدند

مسوول تدوین سند ملی ورزش و مدیر کل پیشین ورزش و جوانان اصفهان ادامه داد: با وجود کرونا باشگاه ها به شدت آسیب دیده اند و برخی نیز ورشکسته و یا بدهکار شده اند و برخی دیگر هم با وام خودشان را نگه داشته اند ضمن اینکه تعدادی از مالکین باشگاه ها از خود گذشتگی کردند و با درک شرایط موجود کنار آمدند اما به بسیاری از باشگاه فشار وارد شده و مجبور شدند مکان ورزشی را تعطیل کنند.

نباید با بستن مکان های ورزشی صورت مسئله را پاک کنیم

خدابخش گفت: بهترین راهکار این است که برای باشگاه ها پروتکل های دقیقی بهداشتی نوشته شود و به مردم اطمینان دهند با رعایت اصول بهداشتی روانه باشگاه ها شوند و نباید با بستن مکان های ورزشی صورت مسئله را پاک کنیم زیرا با ورزش می توان به جنگ بسیاری از بیماری ها رفت در حالی که ما داریم اماکنی را تعطیل می کنیم که اسباب مبارزه با کرونا است.

قهرمان پارالمپیک: بحث کرونا که پیش آمد تحرکات بدنی کمتر شد

قهرمان ۲دوره پارالمپیک در رشته تیراندازی با بیان اینکه بحث کرونا که پیش آمد تحرکات بدنی کمتر شد و مردم خانه نشینی را پیشه کردند، گفت:  در این شرایط  هم با افت بدنی و هم با افت روحی مواجه شدیم که در این شرایط هر بیماری می تواند بر بدن انسان ها غلبه کند.

ساره جوانمردی در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود ۱۰ ماهی که از شیوع کرونا می گذرد، با وجود اینکه کارم ورزش قهرمانی است سعی کردم که حداقل ورزش اختصاصی داشته باشم تا بدنم دچار رکود نشود.

بهترین ورزشکار زن آسیا ادامه داد: برای اینکه روحیه شاد و بدنی توانمند داشته باشیم باید ورزش را در سبد کالای خود قرار دهیم که همراه با ریتم و آهنگ باشد تا بتوان با انواع بیماری ها به ویژه ویروس کرونا که مشکل ساز شده است، مبارزه کرد.

دارنده ۲ نشان طلا پارالمپیک ریو و برنز لندن با بیان اینکه باید از هر فرصتی برای ورزش کردن استفاده کرد، اظهار داشت: یک پیاده روی ساده و یا کار با دستگاه های ورزشی که در پارک ها گذاشته شده است می توان بدن را از حالت کسلی خارج کرد هر چند در این روزها که کرونا خطرناک شده نباید  از رعایت پروتکل های بهداشتی غافل شویم.

باشگاه های ورزشی با رعایت پروتکل می توانند فعالیت کنند

جوانمردی با اشاره به اینکه با بستن باشگاه ها نمی توان بر کرونا غلبه کرد، افزود: به نظر می رسد در دوران کرونا به باشگاه ها ظلم شده است زیرا هم از نظر اقتصادی ضرر کردند و هم اینکه مردم نتوانستند برای مبارزه با بیماری بدن خود را قوی نگه دارند، به نظرم در این شرایط باشگاه ها می توانند با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در راه مبارزه با کرونا پیش قدم باشند.

استاد دانشگاه شیراز :انجام فعالیت بدنی و استمرارآن بهترین مبارزه جدی برای ویروس کرونا است 

استاد دانشگاه شیراز: انجام فعالیت بدنی و استمرار آن بهترین مبارزه جدی برای ویروس کرونا است

استاد فیزیولوژی ورزشی و تغذیه دانشگاه شیراز گفت: یکی از راه‌های افزایش ایمنی بدن انسان‌ها انجام فعالیت بدنی است و استمرار این امر می‌تواند مقابله‌ای جدی با کرونا ویروس باشد.

دکتر اسکندر رحیمی در مصاحبه با ایرنا افزود: در این شرایط حساس که کرونا نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا شیوع پیدا کرده، یکی از توصیه‌‍ های مهم این است که افراد به ویژه ورزشکاران که فعالیت بدنی بیشتری دارند، با رعایت اصول بهداشتی، میوه، سبزی و مواد پروتئینی مصرف کنند زیرا این اقلام غذایی، حاوی موادی هستند که ایمنی بدن را افزایش می‌دهند.

تاکید سازمان بهداشت جهانی بر انجام فعالیت بدنی

رحیمی با بیان اینکه کرونا، بیماری جدیدی است و  جامعه پزشکی دنیا در حال مبارزه با این پدیده خطرناک هستند ، افزود: تاکید سازمان بهداشت جهانی بر این است که فعالیت‌های بدنی که در هوای آزاد از جمله پیاده‌روی، دویدن و کوهنوردی انجام می‌شود، مانعی ندارد.

وی گفت:  فعالیت درسالن‌های ورزشی ممنوع شده است در صورتی که می توان با رعایت آیین نامه های بهداشتی باشگاه های ورزشی را باز کرد و بر آنها نظارت ویژه داشت.

داور بین المللی فوتسال: باشگاه ها تعطیل شوند کرونا اوج می گیرد

داوربین المللی فوتسال هم با اشاره به اینکه باشگاه ها و مکان های ورزشی تعطیل شوند، کرونا بیشتر اوج می گیرد، اعلام کرد: یکی از کارکردهای ورزش و فعالیت بدنی ، کارکرد فیزیولوژیکی است  که بر اساس آن سطح ایمنی بدن در برابر انواع بیماری ها مقاوم می شود.

عبدالحمید باقری به ایرنا گفت: در این شرایط اگر ورزش و فعالیت بدنی همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت گیرد می توان به دلیل مقاومت بدن و افزایش نشاط بر انواع بیماری ها به ویژه کرونا غلبه کرد.

وی که فینال جام جهانی فوتسال را قضاوت کرده است، می گوید: ورزش از یک سو آرامش و اعتماد به نفس را در انسان ها بالا می برد و از سوی دیگر نیز وحشت را نسبت به بیماری کرونا کاهش می دهد.

باقری بیان کرد: هر چند که برای مبتلا شدن به ویروس کرونا فرقی میان ورزشکار و غیر ورزشکار نیست و ممکن است همه در معرض این ویروس خطرناک قرار گیرند اما کسانی که از فعالیت بدنی کمتری برخوردار هستند بیشتر آسیب می ییند زیرا هر چقدر سطح سلول های ایمنی خون پایین باشد بیشتر در معرض انواع  بیماری ها قرار می گیریم.

رییس هیات پزشکی ورزشی فارس :  کرونا گریبان باشگاه‌های ورزشی را گرفته است

رییس هیات پزشکی ورزشی فارس با بیان اینکه باشگاه های ورزشی یکی از مشاغل ارزشمند اجتماعی هستند ، اعلام کرد :  ناراحتم از اینکه مصیبت بیماری کرونا عرصه‌های ورزش را هم تحت تاثیر قرار داده و گریبان باشگاه های ورزشی را گرفته  است.

دکتر کاوه باشتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: ورزش که می تواند باعث افزایش ایمنی بدن انسان ها شود تحت تاثیر این بیماری خطرناک قرار گرفته است از این رو دچار محدودیت شده است.

وی اضافه کرد: تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت باشگاه ها زیر نظر دولت و وزارت بهداشت و درمان است اما مردم در خانه ورزش را فراموش نکنند ضمن اینکه با رعایت پروتکل های بهداشتی، باشگاه ها می توانند فعال شوند.

باشتی ادامه داد: هیات پزشکی ورزشی در واقع یک نهاد است که زیر نظر فدراسیون فعالیت دارد و کارش ارایه خدمات است و در عین حال نظارت به صورت موازی با کمک وزارت بهداشت انجام می دهیم و اینکه این هیات دستور دهد که باشگاهی باز باشد و یا بسته در چارچوب اختیارات ما نیست.

پزشک متخصص : نقش مهم رسانه ها در مبارزه با کرونا با راهکار  ورزش کردن 

نقش مهم رسانه ها در مبارزه با کرونا با راهکار ورزش کردن  

این پزشک متخصص از رسانه ها به عنوان بازوی بسیار قوی در امر مبارزه با کرونا یاد کرد و افزود: رسانه ها به خوبی حقوق شهروندی را رعایت کردند و با اطلاع رسانی به موقع خود در امر مبازره با کرونا پیشتاز بودند.

وی اضافه کرد : نباید از اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا پایین آمده است ، نکات بهداشتی  را رها کنیم زیرا هنوز ریشه کن نشده و در صورت عدم رعایت امکان زیادی دارد که آمار مرگ و میر و ابتلا افزایش یابد.

مدیرباشگاه برترین ها: اکثر باشگاه ها در مرحله ورشکستگی قرار گرفته اند

مدیرباشگاه ورزشی برترین ها هم به ایرنا گفت: باشگاه ها در دوران شیوع کرونا صدمات زیادی دیدند برخی ورشکسته شدند و برخی نیز در حال ورشکستگی هستند.

رضا نوروزی ادامه داد: تا پیش از شیوع کرونا ۵۰ نفر در باشگاه ما کار می کردند اما هم اینک به پنج نفر تقلیل یافته اند و مربیان زیادی بیکار شدند.

از وام خبری نیست

وی افزود: برای دریافت وام ۸۰ میلیون تومانی دو بار ثبت نام کردیم اما هنوز خبری نشده است و از دولت می خواهیم باشگاه ها را مورد حمایت قرار دهند.

نوروزی گفت: اکثر ورزشکاران با مشکلات مالی مواجه شده اند و هیچ گونه حمایتی هم صورت نگرفته است، مربیان و باشگاه داران بیکار شده اند و امیدوارم فکر اساسی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باشگاه ها با رعایت تمام پروتکل بهداشتی می توانند فعالیت خود را از سر گیرند، اظهار داشت: در حالی که رستوران ها ، فست فود ها ، قهوه خانه و ...فعالیت خود را از سر گرفته و جوانان بسیاری در این مکان ها جمع می شوند اما از باز شدن باشگاه ها که ایمنی بدن را افزایش می دهند، خبری نیست.

مدیرباشگاه برترین ها افزود: نباید مردم را از باز شدن باشگاه ها به وحشت انداخت زیرا باشگاه نه تنها همسو با کرونا نیست بلکه بهترین مکان برای مبارزه با این بیماری است.

رسانه ها به کمک باشگاه ها بیایند

نوروزی  از رسانه ها خواست با توجه به اهمیت ورزش در مبارزه با انواع بیماری ها به ویژه ویروس کرونا، کمک کنند تا این مکان ها دوباره فعالیت خود را از سر گیرند.

مدیرباشگاه برترین ها :  اکثر باشگاه ها در مرحله ورشگستگی قرار گرفته اند 

بانوی نابینای ملی پوش: خانه‌نشین شدم

مریم آهون بانوی نابینای ورزشکار به ایرنا گفت : با وجود اینکه راه‌ها و شانس‌های دیگری برای ادامه زندگی داشتم اما ورزش را انتخاب کردم و حدود یک سال است که دستم به توپ نخورده است.

دارنده مدال بزنز رقابت های گلبال پارآسیایی ۲۰۱۳ مالزی ادامه داد:  از مسوولان ورزش فارس می‌خواهم تدبیری اتخاذ کنند تا دو باره درهای باشگاه‌ها و سالن‌ها به روی ما باز شود زیرا دوران سخت ورزش کردن را به خانه‌نشینی ترجیح می‌دهم.

وی افزود : پس از شیوع کرونا هنوز از خانه بیرون نیامدم و دلم برای توپ گلبال تنگ شده است.

این قهرمان عضو تیم ملی گلبال افزود: حرفی که می‌زنم حرف دل بسیاری از نابینایان است، آیا صدایم شنیده می‌شود؟

معاون اداره کل ورزش و جوانان فارس : ستاد مبارزه با کرونا به ورزش نگاه متفاوت داشته باشد

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس هم به ایرنا گفت: از ستاد کرونا انتظار داریم به ورزش نگاه متفاوت داشته باشد زیرا اگر باشگاهی باز باشد با رعایت پروتکل ها برای قطع زنجیره ای این بیماری خطرناک بسیار مفید است.

محسن سالاری ادامه داد: زمانی که با ورزش سطح ایمنی بدن افزایش می یابد از این رو باید نگاه ها به ورزش درمقایسه با دیگر صنف ها تغییر یابد.

وی همچنین به نقش ورزش در مهار بحران کرونا اشاره کرد و بیان داشت: ورزش از دو جنبه می تواند به این بحران کمک کند، بالا بردن ایمنی بدن از طریق ورزش یکی از راهکار های اساسی برای مقابله با بحران کروناست؛ضمن اینکه  مردم در این شرایط ازنظر روحی دچار افسردگی شده اند، از این رو ورزش می تواند تولید نشاط و شادمانی در جامعه برای مقابله با کرونا بکند.

گزارش: حمید رضا خلیقی 

برچسب‌ها ویروس کرونا ایرنا دانشگاه شیراز وزارت ورزش و جوانان شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ایرنا دانشگاه شیراز ویروس کرونا ایرنا دانشگاه شیراز وزارت ورزش و جوانان شیراز فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی

به گزارش "ورزش سه"، مسعود اسکویی، گزارشگر والیبال و گوینده و تهیه کننده رادیو صبح امروز دار فانی را وداع گفت و جامعه ورزش کشور را عزادار کرد.

انجمن رسانه های ورزشی ایران با ارسال پیامی این ضایعه را به جامعه ورزش  تسلیت گفته و براى بازماندگان و خانواده اسكويى آرزوى صبر كرده اند.

اسكويى از مشهورترين صداهاى راديو به خصوص در حوزه ورزش در طول تاريخ فعاليت رسانه هاى تصويرى، نوشتارى و شنيدارى به حساب مى آيد و ضايعه درگذشت او بازتاب فراوانى در ميان علاقه مندان به ورزش داشته و انجمن رسانه هاى ورزشى خودش را در اين غم شريک می داند.

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • این گزارشگر تاکنون گاف نداده است!
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب