Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با تاکید بر اینکه فعالین اقتصادی برای حضور در بازار سوریه نیازمند پشتیبانی حاکمیت و دولت هستند، گفت: در صورت عدم برخورداری از این حمایت، بازار سوریه به رقبا سپرده می شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یحیی آل اسحاق گفت: بازار سوریه یک بازار بسیار خوب و مستعد مانند عراق برای فعالیت های اقتصادی نظیر امور زیربنایی و تجارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه در دوران جنگ این کشور بسیاری از زیرساخت های خود را از دست داده است و دچار تخریب های عظیمی شده است، افزود: بنابراین همه بخش ها از جمله محیط های عمومی، مسکونی، زیرساخت ها، نیروگاه ها، کارخانجات و .... باید نوسازی و بازسازی شده و حتی در موارد بسیاری باید از نو ساخته شوند و به عبارتی در بسیاری از مناطق این کشور باید مجدد شهرسازی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: براین اساس ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای همه گونه فعالیت در زمینه های مختلف از جمله خدمات فنی و مهندسی و تجارت در این کشور وجود دارد.

آل اسحاق بیان داشت: اما برای حضور در بازار سوریه و حضور فعالین مختلف اقتصادی در بخش های مختلف تضمین، پشتیبانی و به عبارتی به نوعی بیمه لازم است یعنی حاکمیت و دولت برای حضور بخش های مختلف اقتصادی در سوریه باید تضمین کنند و بستر حضور را تسهیل کنند تا بخش‌های مختلف اقتصادی بتوانند با پشتوانه و امنیت وارد بازار سوریه شوند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه با تاکید بر اینکه در مباحث اقتصادی، امنیت رکن اصلی هر تصمیمی است، بیان داشت: منطقی آن است که سرمایه گذار در هرجایی احساس ناامنی کند سرمایه خود را از آنجا خارج کند لذا وقتی می توان از فضای موجود در سوریه برای فعالیت اقتصادی استفاده کرد که سرمایه گذار با پشتوانه حمایت دولتی وارد آن بازار شود.

وی بیان داشت: برای حضور در بازار سوریه پشتوانه عملی، تامینی، تضمینی و تسهیلی نیاز است و لذا اگر حاکمیت چنین پشتوانه ای را فراهم نکند حضور در بازار سوریه برای فعالیت اقتصادی سخت می شود.

آل اسحاق با بیان اینکه در عراق رقبای ما کشورهایی مانند چین، آمریکا و عربستان هستند، گفت: اما با برقراری امنیت در این کشور امکان حضور کشورهایی مانند روسیه در بازار سوریه فراهم می شود و لذا روسیه به دلیل سوابق و نوع روابطی که با کشور سوریه دارد ممکن برای حضور در بازار سوریه برنامه ریزی مفصلی انجام دهد و همین موضوع آرام آرام شرایط را برای حضور ما سخت تر کند و به ناچار ما مجبور به ترک بازار سوریه شویم.

وی بیان داشت: وظایف حاکمیتی در کشور سوریه از مسائل سیاسی و امنیتی به سمت مسائل اقتصادی در حرکت است بنابراین اگر مسئولان کشورمان به وظایف حاکمیتی خود یعنی فراهم سازی شرایط برای حضور فعالین اقتصادی در بازار سوریه فکر نکنند امکان حضور رقبای ما در کشور سوریه که دارای پشتیبانی های حاکمیتی در سوریه هستند فراهم می شود و لذا ما این بازار را از دست می دهیم. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آل اسحاق بازار سوریه تخریب زیرساخت های سوریه برای حضور در بازار سوریه آل اسحاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه

ناتوانی بیش از یکصد گروه شبه نظامی مسلح و مورد حمایت ترکیه در برقراری امنیت در مناطق شمالی حلب و ادلب سبب شده تا علاوه بر موج انفجارها و درگیری های داخلی میان فرماندهان این گروه ها، نارضایتی های مردمی اهالی این مناطق علیه گروه های مزبور قوت بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، انفجارها و درگیری ها در حومه شمالی حلب که تحت کنترل شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی سوریه در حال وقوع است، عجز و ناتوانی ترکیه را در حمایت از گروه های تروریستی تحت پشتیبان خود نمایان می کند.

 

.

 

ناتوانی ترکیه در برقراری امنیت در شمال حلب در شرایطی است که در مناطق تحت کنترل گروهک تحریرالشام در ادلب نیز حذف برخی فرماندهان و اعتراضات مردمی به بالاترین سطح خود رسیده است.

«رضا الباشا»؛ خبرنگار میدانی سوری در گفتگو با خبرگزاری تسنیم پیرامون دلایل انفجارها و درگیری ها گفت: در این مناطق بیش از یکصد گروه تروریستی مورد حمایت آنکارا با هدف تثبیت نفوذ اقتصادی و امنیتی و همکاری با سازمان اطلاعات ترکیه در حال رقابت با یکدیگر هستند.

در همین راستا اختلافات فرماندهان شبه نظامیان موسوم به لشکر معتصم در شهر مارع بر سر تجارت مواد مخدر، قاچاق و تبادل اتهام در زمینه فساد و خیانت در اموال عمومی، به کشته شدن فرمانده لشکر معتصم و برقراری منع آمد و شد در این منطقه منجر شد.

شواهد حاکی از آن است که ترکیه در منطقه ای که بیش از 100 گروه مسلح تروریست را تحت حمایت خود قرار داده، همچنان نتوانسته  زمینه وحدت نظری و عملی را در صفوف این گروه ها ایجاد کند.

این در حالی است که اردوغان پیش از این مدعی شده بود با نظارت ترکیه و گروه های متحد بر این مناطق، در آینده ای نزدیک ساختاری را پی ریزی خواهد کرد که خواهد توانست به جایگزینی برای دولت بشار اسد در دمشق تبدیل شود.

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

 

همزمان افزایش تعداد بمب گذاری ها و درگیری ها میان این گروه های مسلح، خشم و نارضایتی مردم و اهالی ساکن در این مناطق را نیز برانگیخته است تا انتقادات از عملکرد گروه های متحد آنکارا در نوار شمالی سوریه از حلب تا ادلب شکلی آشکار به خود بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!