Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریبرز نقوی روز  شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه های آبخیزداری سال گذشته در مجموع با ۳۱ میلیارد تومان در زمینه سازه های مکانیکی از جمله بندهای سنگی گابیونی، سنگی ملاتی، دیوارهای سنگی و کف بندها و عملیات بیولوژیک به اتمام رسیده و آماده بهره برداری در ایام الله دهه فجر  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خاطر نشان کرد: در حوزه عملیات بیولوژیک "امور مراتع" از جمله احیاء، بذرپاشی، بوته کاری و عملیات مراقبتی نیز  معادل یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی امسال جذب کرده ایم و در این بخش نیز تعیین مجری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۵ میلیارد تومان  امسال برای اجرای پروژه های آبخیزداری "در قالب ۱۰ پروژه " در سطح شهرستان های استان گیلان جذب شد، اضافه کرد: تشریفات اداری اعتبارات و تعیین مجری انجام شده و قراردادها برای اجرا به مجریان ابلاغ و کار در دست پیگیری است.

نقوی با بیان اینکه علاوه بر این از محل اعتبارات استانی سال ۹۹، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تبادل موافقتنامه تا این تاریخ داشته ایم، اضافه کرد: محل اجرای سازه ها و طرح ها در هشت شهرستان شامل آستارا، تالش، ماسال، فومن، شفت، رودبار، سیاهکل و رودسر انجام گرفت و تلاش بر آن است تا از ظرفیت نیروی مقاومت بسیج سازندگی و سپاه برای اجرای این طرح ها استفاده شود.

وی آبخیزداری را یکی از روش‌ های مناسب برای مدیریت صحیح منابع آب و خاک عنوان و اضافه کرد: حفظ پوشش گیاهی و کمک به حفظ و پایداری اکوسیستم طبیعی منطقه از اهمیت طرح های آبخیزداری است که این مهم حفظ خاک، جلوگیری از فرسایش و تقویت آب زیرزمینی و جلوگیری از سیل و رانش را موجب می شود.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان اظهار داشت: تغذیه سفره های آب‌ زیرزمینی، توسعه کشاورزی، افزایش پوشش گیاهی، کنترل سیلاب و افزایش دبی چشمه ها، چاه‌ها و قنات ها از مهمترین مزایای اجرای طرح های آبخیزداری است.

گیلان بالغ بر یک میلیون و ۴۷۱ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان حدود یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار حدود "۷۰ درصد" اراضی ملی است، ۵۶۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان را جنگل های با ارزش هیرکانی تشکیل می دهد و حدود ۲۲۴ هزار هکتار مرتع ییلاقی در بالادست است؛ اراضی ساحلی و بخشی از اراضی فاقد پوشش گیاهی نیز جزو اراضی ملی محسوب می شود.

برچسب‌ها رشت یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان رشت گیلان اخبار کنکور هزار هکتار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری

سید احمد موسوی : به گزارش خبرآنلاین لرستان ، داریوش حسن نژاد با اشاره وضعیت سد سازی در استان به خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در خرم آباد گفت : در حال حاضر ۱۰۰ درصد بدنه سد کمندان ازنا و همچنین بیش از ۸۵ درصد شبکه این سد اجرا گردیده و هم اکنون این پروژه در مرحله پیش آبگیری سد قرار دارد که تاکنون ۱۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد موجود است .

وی افزود : طبق برنامه ریزی و آیین نامه های موجود که طی ۳ سال بایستی آبگیری تکمیل شود هم اکنون دو سوم ظرفیت آبگیری سد کمندان در ازنا پر است و آب اندازی ساحل چپ و راست آن نیز آغاز و در دستور کار قرار گرفته است .

حسن نژاد ادامه داد: تملک املاک و اراضی اطراف سد نیز تا سقف تراز نرمال انجام پذیرفته و تملک مابقی املاک و اراضی که ۴ پرونده می باشند در واحد حقوقی در حال طی مسیر تملک قرار دارند .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه تلاش می شود امسال سد کمندان ازنا و سد تاج امیر که سال گذشته آبگیری شد را به بهره برداری برسانیم اظهار داشت : با توجه به ابلاغ ۳۰۷ میلیارد تومان اعتبار اسناد خزانه به استان در مرحله اول در حوزه آب رسانی بروجرد ، اجرای شبکه ایوشان و شبکه تاج امیر ، تکمیل سد بروجردی و سد آبسرده و همچنین آماده سازی سد تاج امیر و کمندان اقدام و جهت بهره برداری در برنامه کاری قرار دهیم .

داریوش حسن نژاد در ادامه به طرحهای ایستگاههای پمپاژ استان پرداخت و افزود : پروژه ایستگاههای پمپاژ استان در حال تکمیل هستند ایستگاههای پمپاژ نیله ، جایدر، اسماعیل آباد و چم مهر با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله تکمیل و اتمام قرار دارند و حتی ایستگاههای نیله و اسماعیل آباد راه اندازی گردیدند.

وی عنوان نمود: ایستگاه جایدر حداقل ۱۵۰۰ هکتار از اراضی را تحت پوشش قرار می دهد که این پروژه نیز امسال تکمیل خواهد شد ایستگاه چم مهر در صورت تخصیص اعتبار ظرف مدت ۳ ماه تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان در پایان گریزی هم به طرحهای جدید سد سازی در استان زد و گفت : ساخت سد خسروآباد، داربلوط، کاکاشرف و ماربره هم از برنامه های شرکت می باشند که با توجه به اینکه سالهای گذشته دولت با مجور ماده ۲۳ این طرحها موافقت ننمود امسال این طرحها به سازمان برنامه و بودجه ارسال شدند و انشااله در صورت اخذ مجوزات لازم ، این پروژه ها نیز در دستور کار قرار خواهند گرفت .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901206

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری