Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@14:27:35 GMT

فیلم/ آمار فوتی‌‌های کرونا در ایران چگونه دو رقمی شد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۶۴۲۴

فیلم/ آمار فوتی‌‌های کرونا در ایران چگونه دو رقمی شد؟

‍‍‍‍‍‍

اجرای طرح شهید سردار قاسم سلیمانی (طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله‌‌محور) باعث شد پیش‌‌بینی سازمان‌‌های جهانی که مرگ‌‌هایی بالاتر از هزار نفر را برای ایران تخمین می‌‌زدند درست از آب درنیاید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ در ماه‌‌های اخیر، افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کشور، نگرانی مردم و مقامات بهداشتی کشور را برانگیخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای تحقق طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت»، اوایل آبان‌‌ماه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین، تفاهم‌‌نامه‌‌ای برای اجرای یک طرح با هدف بیماریابی سریع‌‌تر، قرنطینه کردن افراد مبتلا و حمایت معیشتی به شیوه محله‌‌محور و خانواده‌‌محور و با استفاده از ظرفیت نظام شبکه بهداشتی و درمانی کشور و ظرفیت بسیج محلات و مساجد امضا کردند.

این طرح که به نام شهید سردار قاسم سلیمانی مزین شده با تمرکز بر پیشگیری از کرونا، به کمک مدیریت و کنترل اپیدمی کووید19 در کشور آمده است.

اگرچه مجریان این طرح در ابتدا هدف خود را بر کاهش 30 درصدی بستری و کاهش 10 درصدی مرگ و میر کرونا در یک ماه ابتدایی آغاز این طرح گذاشته بودند اما این طرح دستاوردی بیش از حد مورد انتظار داشت. بر اساس اعلام وزیر بهداشت، با گذشت حدود 40 روز از آغاز این طرح شاهد کاهش حداقل 50 تا 60 درصدی مرگ و میر بیماران و همچنین کاهش 60 تا 70 درصدی بستری بیماران بوده‌‌ایم.

دستاوردهای این طرح همراه با اعمال چند هفته محدودیت‌‌ کرونایی، باعث شد پیش‌‌بینی سازمان‌‌های جهانی که مرگ‌‌هایی بالاتر از 800 تا 1000 نفر را برای ایران تخمین می‌‌زدند درست از آب درنیاید و آمار فوتی‌‌های کرونا در کشور به سمت دو رقمی شدن برود.

سیاست‌‌هایی که در اجرای طرح شهید سلیمانی دنبال می‌‌شود؛ آموزش راه‌‌های پیشگیری از بیماری کرونا، تشدید نظارت بر رعایت پروتکل توسط اصناف و مشاغل، تست گسترده و هوشمند برای شناسایی مبتلایان به بیماری کرونا و قرنطینه و رهگیری آن‌‌ها و ارائه بسته‌‌های حمایتی به اقشار آسیب‌‌پذیر است.

در این ویدئو، اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی کرونا) در محله‌‌های شهرری تهران را مشاهده می‌‌کنید.

 

 

 

پیش‌بینی‌های سازمان‌های جهانی درباره کرونا در ایران درست از آب درنیامد/ ممنوعیت تردد شبانه در شهرهای نارنجیکاهش 60 درصدی بستری و مرگ‌و‌میر بیماران کرونایی با اجرای طرح شهید سلیمانیتهران| کاهش چشمگیر بستری و فوتی‌های کرونا مرهون اجرای طرح شهید سلیمانی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا اجرای طرح شهید مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران

حسن یزدانی روی تشک کشتی برگشت و روی تشک با یک حریف تمرینی سرشاخ شد. این اولین مرحله یقین ما برای بازگشت حسن دلاور به کشتی و حضور در المپیک 2024 است.

به گزارش طرفداری، حسن یزدانی بدون مصدومیت می تواند نفر اول ایران در مسابقات المپیک پاریس در وزن 86 کیلو باشد و البته حضور او علی رغم حضور مدعیانی مثل آرون بروکس، عظمت دولت بیکوف و نایفونوف، می تواند منجر به کسب یک مدال دیگر برای او و ورزش ایران باشد.

حسن یزدانی می تواند رکورد بی نظیر 10 سال حضور در سطح اول کشتی ایران و کسب 10 مدال المپیک و جهانی را به عنوان رکوردی تاریخی در گینس ثبت کند. در ایران هیچ ورزشکاری این میزان تداوم را در بالاترین سطح نداشته است و در کشتی جهان هم وقوع چنین پدیده ای کم سابقه بوده است و تنها مردانی مثل آلکساندر کارلین و الکساندر مدوید توانسته اند در مدت زمان حداقل 10 سال متوالی در میادین مختلف مدال بگیرند و بین سالهای کسب مدالشان هم فاصله نبوده باشد.

یزدانی در مسابقات جهانی و المپیک در 9 سال گذشته 4 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز دریافت کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است