Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:36:09 GMT

تردد مسافری از مرز تمرچین از سرگیری گرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۶۷۸۳

تردد مسافری از مرز تمرچین از سرگیری گرفته شد

فرامرز محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تردد مرز تمرچین پیرانشهر به دلیل شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته متوقف شده بود، افزود: برای مدت زمان کوتاهی تردد مسافر در دی ماه مجدد برقرار شد و به دلیل افزایش شیوع بیماری کرونا با تصمیم جدید طرف عراقی، تردد مسافر تا ۲۴ دی از این مرز ممنوع اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از امروز شنبه مجدد با تصمیم دو طرف مسافری مجدد از سرگرفته شده، در این مرز، تردد تجاری نیز در حد صادرات و ترانزیت برقرار است.

محمدیان با بیان اینکه سال گذشته ۲۶ هزار دستگاه اتوبوس مسافری و خودروی سواری از مرز تمرچین تردد داشته اند، ادامه داد: تردد کامیون و تریلی وترانزیت کالا بین دو کشور ایران و عراق امسال وجود داشت اما تردد مسافر با رعایت اصول بهداشتی از ماه جاری از سرگرفته شده است.

سرپرست گمرک تمرچین با تاکید رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم در طرف ایران و هم در عراق در حال بررسی سختگیرانه است، یادآور شد: برای تردد بدون مشکل مسافران، دستور العمل های بهداشتی جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ به طور کامل اجرا می‌شود.

آذربایجان غربی، پنج پایانه رسمی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان از طریق جمهوری خودمختار نخجوان دارد.

این استان با ۹۶۷ کیلومتر مرز، بیش از ۲۰ درصد کل پایانه‌های مرزی کشور را در اختیار داشته و تنها استان مرزی ایران با ترکیه و اروپا محسوب می‌شود.

تمرچین، یکی از مرزهای ایران با عراق بوده که با شمال این کشور هم مرز است؛ این مرز در شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

کد خبر 5123108

منبع: مهر

کلیدواژه: مرز تمرچین محدودیت تردد گمرکات آذربایجان غربی ویروس کرونا شیراز خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد آلودگی هوا شهرستان کرج شیوع کرونا زلزله دهه فجر اقامه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم آل صادق ظهر دوشنبه به همراه وزیر داخلی عراق از مرزهای زرباطیه عراق و مرز مهران بازدید کردند.

وی با اشاره به پیگیری‌های ایران و عراق برای حل مشکلات مرزهای دو کشور برای اربعین، افزود: هفته گذشته مسایل و موضوعات مرز خسروی بررسی و امروز نیز مسایل مرز زرباطیه عراق و مهران بررسی شد.

آل صادق عنوان کرد: اهتمام مسوولان دو کشور ایران و عراق خب و فصل مشکلات مرزهای در بحث زیرساخت‌ها برای تسهیل در تردد زوار و موکب ها است.

وی بیان کرد: موضوعات و مشکلات دیگر مرزهای دو کشور برای اربعین نیز بررسی می‌شود.

کد خبر 6098176

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد