Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به دنبال ثبت سوژه لزوم بازنگری در شیوه‌نامه برگزاری آزمونهای آنلاین دانشگاه زابل در سامانه فارس من،

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه زابل اظهار کرد: برای حفظ سلامت دانشجویان و رعایت موازین بهداشتی در ایام شیوع بیماری کرونا، آزمون های پایان نیمسال جاری دانشگاه زابل بصورت مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سارا رامرودی افزود: دانشگاه زابل هیچ ابداعی در تدوین شیوه‌نامه آزمون مجازی ندارد و شیوه‌‎نامه چکیده آیین نامه ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی گفت: خط به خط مفاد شیوه‌نامه استنادشان نوشته شده است، 60 درصد شیوه نامه مطابق با آزمون به روش حضوری است و 40 درصد شیوه نامه مجازی است که از ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استخراج شده است.

وی ادامه داد: آموزش دانشگاه زابل بسیار فعال است و چهارمین دانشگاهی است که شیوه نامه آزمون را بارگذاری کرده و هیچ روش سلیقه و ابداعی در برگزاری آزمون آنلاین وجود ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه زابل بیان کرد: وزارت علوم برای استانهای کم برخودار از زیرساخت اینترنت تمهیداتی را لحاظ کرده است که در صورت وجود هرگونه مشکل، دانشجو بتواند هم درس و یا هم ترم را بدون احتساب سنوات حذف کند.

وی افزود: قبل از انتخاب واحد از دانشجو تعهد گرفته می شود که آیا امکانات شرکت در کلاس های مجازی را دارید یا خیر و بر اساس پاسخ و تعهد خود دانشجو برنامه‌ریزی بعد انجام می شود.

این مسؤول گفت: در زمان امتحان نمیتوان پذیرفت که محل زندگی دانشجو تغییر کرده است اما بازهم امکان حذف درس به هر دلیل وجود دارد، در مجموع ما به تنهایی تصمیم گیرنده نبودیم و یک تیم دانشجویی و وزارت علوم این شیوه نامه را تدوین کرده است.

وی در زمینه تغییرات شیوه نامه عنوان کرد: طی چند روز اخیر و بعد از ابلاغیه، وزارت علوم اعلام کرد اگر دانشجو وارد سیستم آزمون مجازی شود اما به دلیل اختلال اینترنت نتواند ادامه دهد، همکاران ما در حوزه فناوری دانشگاه‌ها می توانند صحت موضوع را بررسی کنند و چنانچه اثبات شود، استاد مربوطه می‌تواند در همان روز آزمون یا فردای آن روز، از آن تعداد دانشجو مجدد امتحان بگیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه زابل افزود: هر دانشجویی که به دلیل بیماری نتواند وارد سامانه آزمون پایان ترم شود، در صورت ارائه مدارک و مستندات پزشکی می تواند درس را حذف کند و دیگر غیبت و نمره صفر ثبت نمی‌شود.

وی در پاسخ به اینکه در زمان آزمون می شود به سوال قبل بازگشت گفت: خیر زیرا زمان کافی برای رویت سوالات در نظر گرفته شده و با توجه به امنیت آزمون مشاهده مجدد سوؤالات ممکن نیست.

انتهای پیام/3139

 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت علوم آزمون های مجازی دانشگاه زابل وزارت علوم شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی

وزیر بهداشت از رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و سهم شرکت کنندگان خانم و آقا در این آزمون را به ترتیب ۵۲ و ۴۸ درصد عنوان کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر خانم یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان و ۵۹۳۴ نفر آقا یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می دهند. 

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می شود، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت. 

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

وزیر بهداشت با اشاره به افرایش حقوق دستیاران در دولت مردمی، خاطرنشان کرد: در سال جاری حقوق دستیاران مجرد ۱۲ میلیون تومان و دستیاران متاهل ۱۵ میلیون تومان درنظر گرفته شد و از طرف دیگر مراکز درمانی نیز از درآمدهای اختصاصی خود کارانه ای را به دستیاران پرداخت می کنند که این موضوع باعث شده که امسال استقبال بیشتری برای ورود به دوره دستیاری را شاهد باشیم.

امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از محل برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه یو سی ال‌ ای
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد