Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن خادمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۱۵ کیلومتر از "سه‌راهی محمدیار" نقده آغاز و به تقاطع روستای "کوسه‌کهریز "مهاباد منتهی می‌شود که تاکنون برای آن بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: زیرسازی و احداث این مسیر توسط یکی از شرکت‌های معتبر در این زمینه انجام شده است و خط‌کشی و نصب تابلو و علایم آن نیز توسط اداره کل اهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی انجام شد که با حضور جمعی از مسوولان این قطعه زیربار ترافیک رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم‌اینک ۱۲ کیلومتر دیگر این کریدور در مسیر کمربندی "دارلک" مهاباد به پیمانکار واگذار شده و در مراحل زیرسازی و آماده‌سازی قرار دارد که در فصل کاری سال آینده تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ کیلومتر از این کریدور در محدوده شهرستان مهاباد قرار دارد، افزود: در سال‌های قبل نیز در ۲ مرحله، هشت کیلومتر از این بزرگراه به بهره‌برداری رسیده که نقش مهمی در تسهیل تردد در رفت و آمد به‌ویژه تردد خودروهای ترانزیتی دارد.

کریدور شمال - جنوب به طول هزار و ۴۷۲ کیلومتر، مرز بازرگان آذربایجان‌غربی را با عبور از استان‌های کردستان، کرمانشاه و لرستان به بندر امام خمینی (ره) در خوزستان متصل می‌کند.

این کریدور دارای ویژگی های ملی، منطقه‌ای و بین المللی بوده و کوتاه ترین مسیر خشکی اتصال اتحادیه اروپا به خلیج فارس است که دریای مدیترانه را در کوتاه ترین فاصله به مرکز ایران وصل می کند.

 کریدور شمال - جنوب ۱۰ پایانه مرزی غرب کشور را به داخل وصل کرده و یک سوم مرزهای کشور را پوشش می‌دهد و از لحاظ منطقه‌ای نیز این کریدور همسایه‌های غربی کشور، از جمله عراق را به قلب ایران، تهران و قم وصل می‌کند.

۳۰۰ کیلومتر از این کریدور در محدوده آذربایجان‌غربی قرار دارد؛ که ۲۷۰ کیلومتر آن هم اکنون زیر ترافیک است و با اتمام این طرح ورودی و خروجی مسیر شهرهای استان به بزرگراه و مسیر چهار بانده تجهیز خواهد شد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد آذربایجان غربی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد آذربایجان غربی اخبار کنکور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تضعیف بارش‌ها در مناطقی از کشور، از روند نسبی افزایش دما در نوار غربی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر همین اساس، در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در شرق شمال، شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: شنبه در چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در ساعات بعدازظهر، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم دارد و در بعضی از ساعات روز، شدید و گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود، همچنین چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری و رگبار باران، گاهی وزش باد شدید و به تدریج نیمه ابری با بیشینه ۱۹ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، نیمه‌ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۲۲ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747372

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • ۱۷ قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان