Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی الویری در گفتگو با همشهری آنلاین، در تشریح اقدامات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برای پیشگیری و مقابله با فساد، افزود: میزان تخلفات در مدیریت شهری به حداقل خود رسیده است، البته ممکن است در گوشه و کنار یک تخلفی پیش بیاید، ولی مهم این است که با تدابیر پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، شاهراه‌های فساد و انحراف در مدیریت شهری را کاملا مسدود کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال اگر فردی در یک گوشه شهرداری، کوره راهی دست و پا کند و اقدام خلافی انجام دهد، بسیار نادر و محدود است که امیدواریم همین موارد محدود هم وجود نداشته باشد.

وی در اشاره به پاره‌ای از اقدامات دوره جاری مدیریت شهری برای پیشگیری و مقابله با فساد و تخلف، گفت: اقدام مهمی که در دوره پنجم شورای شهر تهران در حوزه شهرسازی انجام شد، این بود که همزمان با محدود کردن اختیارات شورای معماری مناطق شهرداری، تمام فعالیت‌ها در حوزه صدور جواز ساختمانی و نظایر آن شفاف‌سازی شد و اقدامات بر روی سایت قرار گرفت؛ به طوری که در حال حاضر حتی اگر فردی در یک منطقه بخواهد اقدامی خلاف ضابطه انجام دهد، به هیچ وجه انجام تخلف امکان‌پذیر نیست چون همه مراحل مربوط به دریافت پروانه‌های ساختمانی، سیستمی شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: در زمینه بکارگیری نیروی انسانی در شهرداری تهران، اطلاعات همه افراد شاغل در شهرداری، پرداخت‌هایی که صورت می‌گیرد و مسافرت‌های خارج از کشور نیروهای شهرداری، همه چیز روی سیستم قرار می‌گیرد؛ بنابراین اگر یک فرد در یک گوشه شهرداری بخواهد بر مبنای یک زد و بند، مسافرتی غیرضروری انجام دهد، اطلاعات این سفر پنهان نمی‌ماند و قابل پیگیری است.

الویری ادامه داد: در دوره جاری مدیریت شهری، روال استخدام‌ها در شهرداری تهران را به سمتی بردیم که نه تنها تعداد نیروی انسانی شهرداری افزایش پیدا نکرد بلکه شاهد سیر نزولی در این حوزه هستیم؛ به طوری که تعداد نیروی انسانی شاغل در شهرداری تهران از 68 هزار نفر در سال 96 به حدود 60 هزار نفر در حال حاضر رسیده و سیر نزولی جدی پیدا کرده است.

الویری خاطرنشان کرد: در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، تمام آراء اعضای شورا اعم از مخالف، موافق و ممتنع، شفاف است و همه مردم می‌توانند از رأی هر عضو شورا در هر موضوعی مطلع شوند.

کد خبر 579519 برچسب‌ها شورای شهر تهران فساد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران فساد شورای اسلامی شهر تهران مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شوراها از ارکان مهم تصمیم‌سازی و یکی از بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: بی‌تردید خدمتگزاری به همشهریان فرصت مغتنمی است، امیدوارم با نگاه مدبرانه اسباب رضایت خاطر آحاد مردم را فراهم کرده باشیم.

وی با بیان اینکه همراهی با شورا و شهرداری همراهی با مردم است، افزود: موظف هستیم در شورا برای رفاه حال عموم شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شورای شهر ناظر بر عملکرد شهرداری است و برای اجرای مصوبات خود باید در مقابل شورای شهر پاسخگو باشد تا انتظار شهروندان، مبنی بر ایجاد تحول در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد شهرداری در خدمت به مردم را محقق کند.

ایزدیار تصریح کرد: امید دارم در سایه همراهی مردم، مدیریت شورای دوره ششم شهر، مدیریت شهری و همراهی دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم در تحقق شعار سال که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید و مشارکت مردم» نامیده شده است گام‌های اجرایی برداریم؛ بنابراین هر دستگاهی باید وظایف خود را برای تحقق شعار سال به‌درستی انجام دهد.

کد خبر 748688

دیگر خبرها

  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم