Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@14:15:44 GMT

ماندگاری: در بهره‌گیری از سیره فاطمی دچار فقریم

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۷۱۰۸

ماندگاری: در بهره‌گیری از سیره فاطمی دچار فقریم

آیا کیفیت نمازمان، روزه‌مان و ارتباطمان با همسایه و خانواده و نیز در عرصه‌های مدیریتی و سیاست‌های‌مان را بر اساس سیره حضرت زهرا (س) الگوبرداری کردیم؟ - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام ماندگاری در یک سخنرانی به مناسبت ایام فاطمیه با طرح این سؤال که چه مقدار از سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام خصوصاً سیره حضرت زهرا (س) در جامعه بهره بردیم، گفت: ما در جامعه در محورهای کلی از اهل‌بیت استفاده کردیم، اما در محورهای جزئی، به مقدار کمی از ایشان بهره بردیم؛ از این‌رو وقتی از دور به جامعه نگاه می‌کنند، می‌گویند این جامعه علوی، فاطمی و حسینی است، اما وقتی نزدیک زندگی تک تک ما می‌آیند، کمتر از سیره ایشان حس می‌کنند؛ علتش آن است که رابطه ما با اهل‌بیت قلبی و عاطفی است و به اخلاق و رفتار ما کشیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابطه ما با اهل‌بیت (ع) بیشتر بر اساس شور و عاطفه است.

وی افزود: این مقدار از بهره هرچند محبت خداست و باید بزرگ بشماریم، اما کافی نیست. اگر بر اساس حس کمال‌طلبی و فطریِ انسان با این انوار مقدس مواجه شویم، رشد می‌کنیم؛ یعنی اگر ارتباط ما با ایشان بر اساس معرفت باشد، نه تنها در کلیات الگوبرداری می‌کنیم که در تک تک رفتارشان از این وجودهای نورانی الگو می‌گیریم. گاهی مثال می‌زنم، الگوبرداری مانند نقشه قالیبافی است؛ یک نمای کلی دارد و یک خانه‌های ریز که تارهای قالی را بر اساس آن خانه‌ها می‌سازیم. نگاه کلیِ ما به اهل‌بیت خوب است؛ ایشان موحد هستند و ما نیز هستیم. اهل‌بیت اهل نماز و روزه و خمس و زکات و حج هستند، ما نیز اینچنین هستیم. اما آیا کیفیت نمازمان، روزه‌مان و ارتباطمان با همسایه و خانواده و نیز در عرصه‌های مدیریتی و سیاست‌های‌مان را بر اساس سیره حضرت زهرا(س) الگوبرداری کردیم؟ باید گفت در این باره خیلی دچار فقریم. البته انسان‌های تربیت‌شده‌ای وجود دارند که زندگی‌شان حقیقتاً فاطمی است و از نور آن بزرگوار بهره‌های فراوان گرفتند.

اشاره قرآن به منزلت حضرت زهرا(س)/ وقتی خدا بانوی گرامی اسلام را شفیع روز قیامت معرفی کرد

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حضرت فاطمه س حضرت فاطمه س حضرت زهرا بر اساس اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و سومین پیش نشست همایش بین‌المللی چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی با عنوان «چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی» برگزار می‌شود.

در این نشست ندا حکمت نیا مدرس حوزه و دانشگاه به عنوان ارائه دهنده به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

زمان برگزاری دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ - ساعت ۱۰ در قم، خیابان بوعلی، جامعه الزهرا سلام الله علیها، ساختمان کتابخانه، طبقه سوم، اتاق نشستهای علمی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6097240 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی بررسی می شود
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است