Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:30:59 GMT

«دیوار چین» به مجموعه مینی ورلد ملایر رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۷۲۱۷

«دیوار چین» به مجموعه مینی ورلد ملایر رسید

ایسنا/همدان شهردار ملایر از احداث پروژه بخشی از «دیوار چین» در مجموعه توریستی- تفریحی مینی ورلد ملایر خبر داد و گفت: شهرداری ملایر پروژه ساخت المان دیوار چین به طول ۱۱۵ متر را که امسال در مجموعه مینی ورد آغاز به کار کرده بود، به زودی به اتمام می رساند.

حسین بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ماهیت اصلی دیوار چین، افزود: دیوار چین در امتداد مرز شمالی این کشور قرار گرفته است، طول امروزی این دیوار در حدود بیش از ۷۰۰۰ کیلومتر بوده و در طول چندین قرن و از به هم پیوستن دیوارهای کوچکتر به شکل امروزی خود درآمده، تاریخچه ساخت این دیوار به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش بازمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تکمیل دیوار چین در دوره های مختلف سبب شده که هر بخش آن تفاوت های قابل توجهی با سایر بخش ها داشته باشد، به طور کلی طراحی این دیوار نشان دهنده هنر سنتی کشور چین بوده و بخش عظیمی از تاریخچه کشور چین درون این دیوار نهفته است، سازندگان دیوار چین در دوران های مختلف برای تکمیل آن از مصالحی مانند سنگ، خاک و آجر استفاده کرده اند.

شهردار ملایر با بیان اینکه ما نیز برای ساخت این المان در شهر ملایر از همین مصالح استفاده کرده ایم، ادامه داد: ارتفاع دیوار چین در اکثر بخش ها ۱۰ متر و در برخی قسمت ها حدود ۵ متر و در شهر پکن حدود ۷.۸ متر است، پهنای آن در بیشترین قسمت ها ۵ متر و در کمترین قسمت ها ۴ متر است. در واقع در المان ساخته شده در مجموعه مینی ورلد شهر ملایر میانگین ارتفاع دیوار ساخته شده توسط شهرداری حدود ۵ متر و عرض آن ۳ متر تخمین زده می شود.

وی در ادامه به گسترش سرانه ابنیه فرهنگی با ساخت پروژه فرهنگی- تجاری میدان استاندارد ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: شهرداری ملایر در راستای توانمندسازی محلات هدف بازآفرینی ملایر و به منظور افزایش شاخص های فرهنگی اقدام به ساخت مجموعه فرهنگی- تجاری میدان استاندارد کرده است.

بابایی با بیان اینکه این مجموعه در سه طبقه درنظر گرفته شده و دارای هفت دهنه مغازه در طبقه همکف با کاربری بازار میوه و تره بار محله ای است، گفت: این پروژه با زیربنای هر طبقه حدود ۶۰۰ مترمربع در دست ساخت است که حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به منظور فعالیت های فرهنگی ساکنان محله جویبار(سرجو) در میدان استاندارد درنظر گرفته شده است.

شهردار ملایر در ادامه اظهارامیدواری کرد: ساخت اینگونه پروژه ها در محلات حاشیه شهر به ارتقای امور فرهنگی، هنری و مشارکت شهروندان ملایری در امور شهری کمک شایانی کند.

وی در بخش دیگری از آغاز عملیات ساخت پروژه چندمنظوره شهرداری ملایر در میدان بهارستان خبر داد و گفت: شهرداری ملایر با توجه به گسترش شهرنشینی و نیاز به زیرساخت های لازم، اقدام به ساخت پروژه ای چندمنظوره در میدان بهارستان می کند.

بابایی با اشاره به اینکه این پروژه شامل یک ایستگاه آتش نشانی، سایت مدیریت بحران، چند دهنه مغازه و ... است، افزود: این پروژه با مساحتی حدود ۱۶ هزار مترمربع تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله فنداسیون و دیوارکشی است.

وی در پایان بیان کرد: با افزایش روزافزون جمعیت شهری و گسترش شهرنشینی و نیازسنجی های صورت گرفته ما را بر آن داشت تا در این قسمت شهر اقدام به ساخت این مجموعه کنیم تا ساکنان مستقر در این محله و محلات همجوار از مزایای آن بهره مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها دیوار چین شهرداري شهرداری ملایر دیوار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • ماشین مغزشویی صهیونیست‌ها به دیوار خورد!
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است