Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@20:33:18 GMT

روسیه: ایران پیشگام مبارزه با تروریسم است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۷۲۳۲

روسیه: ایران پیشگام مبارزه با تروریسم است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن رد ادعای مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر ارتباط ایران با سازمان تروریستی القاعده، به ایرنا گفت: بر اساس شواهد موجود جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم بوده و از پیشگامان مبارزه جدی با گروه های ترویستی است.

«ماریا زاخارووا» افزود: نه تنها هیچ گونه اطلاعاتی دال بر ارتباط احتمالی تهران با این گروه (القاعده) وجود ندارد بلکه ایران خود کشوری صادق و جدی در امر مبارزه با تروریسم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شواهد زیادی وجود دارد که حاکی از مبارزه جدی و پرتلاش ایران با تروریست ها به عنوان مثال در سوریه و عراق دارد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مقامهای آمریکایی در مورد شواهد مبارزه موثر ایران با تروریست ها سکوت می کنند و این رفتار آنها حکایت از سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد.  

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی مدعی شده بود که ایران به برنامه ریزی برای حملات ۱۱ سپتاپمبر کمک کرده بود القاعده یک مقر جدید دارد و آن جمهوری اسلامی ایران است.

میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین نیز هفته گذشته، ادعای مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر بکارگیری سلاح شیمیایی توسط ایران را رد و تاکید کرد که این کشور خود قربانی سلاح های شیمیایی است.

توسعه مستمر روابط ایران و روسیه 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره دورنمای توسعه روابط ایران و روسیه در سال ۲۰۲۱ ، اظهار داشت: روابط ایران و روسیه در عرصه های مختلف بطور مستمر توسعه می یابد و این روابط بر اصول حسن همجواری و احترام متقابل استوار شده است و دو طرف عزم متقابل برای بسط و گسترش همکاریها و تعامل در حوزه های مختلف دارند.  

 وی افزود: طرف روسی مصمم به تداوم گفت و گوهای توام با اعتماد با شرکای ایرانی و حفظ تماس های منظم در عالی ترین سطح (رهبری و رئیس جمهور) و سطوح عالی (برای گفت و گو) در مورد طیف وسیعی از مسائل دوجانبه، بین المللی و منطقه ای است.

زاخارووا خاطرنشان کرد: ما برای تحکیم روابط و پیوندهای بازرگانی و اقتصادی و فعال کردن همکاریهای بین مناطق دو کشور آمادگی داریم و پتانسیل ها و امکانات لازم برای تحقق این مهم وجود دارد.    

منبع: الف

کلیدواژه: امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

نشست مطبوعاتی ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران-اکسپو ۲۰۲۴ برگزار و سخنگوی وزارت امور خارجه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077016 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند