Web Analytics Made Easy - Statcounter



به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا کرباسی عضو هیات علمی اقتصاد کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ایران اگر بخواهد در حوزه زعفران و گیاهان دارویی ارزش افزوده ایجاد کند باید در وهله نخست به بازار این محصولات توجه کند، هم اکنون ۸۰ درصد محصول زعفران و پسته ایران صادر می‌شود و لذا عمده تمرکز ما باید بر توسعه بازار‌های جهانی استوار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: بسیاری از این محصولات به بازار‌های اروپایی و درصدی از این محصول نیز از اروپا به آمریکا صادر می‌شود. ایجاد ارزش افزوده در واقع می‌تواند در قالب فرآوری اولیه باشد و در اکثر مواقع نیز زعفران ایران به صورت فله به بازار‌های بین المللی عرضه می‌شود و یا این که کروسین زعفران استخراج و صادر شود. بیشتر بخوانید یک دیپلماسی فعال، فرصت ابتکار ما را در بازارهای جهانی بالا می برد عضو هیات علمی اقتصاد کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد  ادامه داد: گرچه پتانسیل توسعه این جنس این اقدامات در کشور وجود دارد، اما باید به عرصه برندسازی و ظرفیت‌های مشارکتی کشور‌های دیگر نیز برای معرفی این محصولات به بازار‌های بین المللی توجه کرد.

کرباسی با بیان اینکه در حوزه گیاهان دارویی پتانسیل فنی وجود دارد و حال باید دید که چه میزان از ارزش افزوده جهانی به سود ایران و چه میزان به سود یونان تمام خواهد شد، بیان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر آن است که چه میزان بسته بندی‌های ایران جذاب است و با محصولات شرکت‌های اروپایی قابل رقابت می‌باشد.

او تصریح کرد: بنابراین باید برنامه ۴ الی ۵ ساله‌ای تدوین شود تا آینده مشارکت با کشور یونان مورد ارزیابی قرار گیرد، به طور مثال باید مشخص شود که محصولات باید با برند‌های ایرانی و یا برند‌های یونانی به دنیا عرضه شود. با این حال آنچه که مسلم است تکیه بر بازاریابی بین المللی بسیار حائز اهمیت است.   انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازارهای جهانی محصولات صادراتی بازاریابی بین المللی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!

به گزارش خبرآنلاین ،معامله‌گران، کاهش انتظارات تورمی همزمان با آرامش سیاسی را دلیل کاهش قیمت در بازارهای مالی می‌دانند.

نوسانات بازار طلا که معاملات نقره را هم دربر می‌گیرد طی دو روز اخیر بالا بوده و همین موضوع، معامله‌گران بازار طلا و سکه را در لاک احتیاطی قرار داده است؛ علاوه بر آن، افت ارزش فاکتورهای تعیین قیمت در بازار طلا باعث کاهش قیمت در بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی شده است.

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته قرار دارند. بر همین اساس، امروز اونس جهانی نقره روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ ثابت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با قیمت ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان در حال معامله است و نسبت به روز گذشته ۵۰۰ تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

227217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900651

دیگر خبرها

  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • بازار فروش گیاهان محلی زنجان در فصل بهار
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!