Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که این خبر هنوز از سوی آکادمی اسکار به صورت رسمی اعلام نشده اما ددلاین می‌گوید، تغییراتی کلیدی در روند انتخاب نامزدهای راه‌یافته به فهرست نهایی اسکار در بخش فیلم بلند بین‌المللی (که سابق فیلم خارجی زبان نامیده می‌شد) ایجاد شده است.

به جای اینکه یک کمیته اصلی متشکل از داوطلبانی از همه شاخه‌ها بخواند ۷ فیلم منتخب خود را به آکادمی معرفی کنند و بعد یک کمیته اجرایی بسیار کوچک‌تر ۳ فیلم به این گروه اضافه و فهرست کوتاهی متشکل از ۱۰ فیلم انتخاب کند و بعد از میان این ۱۰ فیلم ۵ نامزد به عنوان نامزدهای اسکار معرفی شوند، امسال روند دیگری در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته اصلی امسال تاکنون همه کارهای لازم را برای فاز نخست رای‌گیری انجام می‌دهد و در نهایت به جای ۱۰ فیلم ۱۵ فیلم را وارد فهرست می‌کند.

این امر در حین شیوع کرونا، در پیش گرفته شده تا احتمال اعمال نظر توسط «کمیته نجات» فیلم‌ها حذف شود و مانع اختلاف‌نظرهایی شود که با حذف برخی فیلم‌های مهم بین‌المللی سال‌های اخیر جنجال ایجاد کرده بود. نادیده گرفتن «شهر خدا» در سال ۲۰۰۲ و «۴ ماه و ۳ هفته و ۲ روز» از رومانی که برنده نخل طلای کن شده بود و موارد دیگر از این دست کمیته اجرایی آکادمی را وادار ساخته است تا برای اطمینان از انتخاب بهترین‌های سینمای جهان که معمولاً توسط کمیته بزرگ‌تر نادیده گرفته می‌شدند، این تغییر را اعمال کند.

۹ فوریه (۲۱ بهمن) قرار است لیست نامزدهای بخش فیلم بین‌المللی همراه دیگر گروه‌ها مانند موسیقی، بهترین فیلم‌های کوتاه و مستندها معرفی شوند.

امسال ۹۳ فیلم وارد این رقابت شده‌اند و گفته شده بازترین میدان برای رقابت در سال‌های اخیر را ایجاد کرده است.

فاز دوم از این روند از ۵ تا ۱۰ مارس انجام می‌شود و همه اعضای آکادمی حق رای به فهرست ارایه شده شامل ۱۵ فیلم را دارند تا از این میان ۵ نامزد نهایی اسکار انتخاب شوند. اسامی این نامزدها ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) در کنار همه نامزدهای دیگر اعلام می‌شود.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1476783

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان جوایز اسکار بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی

به گزارش ورزش سه، کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا در دومین جلسه خود که با حضور میرشاد ماجدی، عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال ایران، در دوحه برگزار شد، تصمیمات جدیدی را تصویب کرد.

در ابتدای این جلسه، اعضای کمیته از توانمندی‌ بالای فدراسیون قطر برای برگزاری جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا تقدیر کردند.

همچنین در ادامه تصویب شد که از فصل آینده جوایز انفرادی جدیدی از جمله جایزه بهترین بازیکن زن لژیونر خارج از قاره و بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان آسیا به جوایز بهترین بهترین‌های آسیا اضافه شود.

دیگر خبرها

  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد
  • فهرست نامزدهای اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران