Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی پشتیبان تولید واکسن کرونا است، گفت: ساخت واکسن، سابقه دیرینه در ایران دارد و بیش از ۹۰ سال است که واکسن در ایران تولید می‌شود.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به رویکرد جهاد دانشگاهی در قبال ساخت واکسن کرونا در کشور، گفت: جهاد دانشگاهی به لحاظ علمی کاملاً موافق و پشتیبان تولید واکسن کرونا است و ساخت واکسن، سابقه دیرینه در ایران دارد و بیش از ۹۰ سال است که واکسن در ایران تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به نحوه تحقیقات و کارآزمایی‌های بالینی، افزود: کارزار علمی روال مخصوصی دارد و کاملاً اثبات‌شده است، به‌طوری‌که برای انجام هر کار علمی باید یک‌فاز آزمایشی داشته باشیم و در این فازها نیز تحقیقات باید به نتیجه برسد.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: نتیجه تحقیقات انجام شده را در فاز حیوانی بر روی حیواناتی انجام می‌دهیم که ازنظر عملکردی شباهت زیادی با انسان داشته باشند. بر این اساس رفتار برخی میمون‌‌ها شبیه انسان است؛ بنابراین باید کار تحقیقات را بر روی میمون‌ها انجام داد و تحقیقاتی مانند ساخت واکسن یا نوع دیگر از تحقیق را باید با میمون‌ها به سرانجام  رساند.

 

تحقیق بر روی حیوانات می‌تواند خطرات بالینی آزمایش‌ها را کاهش دهد

طیبی بابیان اینکه درستی تحقیقات بر روی حیوان‌ها می‌تواند خطرات بالینی را کاهش دهد، عنوان کرد: اگر مرحله تحقیقات روی حیوان‌ها به‌درستی صورت بگیرد، به‌طورقطع می‌تواند هزینه‌ها و خطرات بالینی را بسیار کاهش دهد؛ چراکه بعد از موفق بودن مرحله تست حیوانی، در نهایت تست استاندارد بر روی انسان‌ها آزمایش می‌شود.

وی اضافه کرد: پژوهشگاه رویان فعالیت‌های فناورانه خود در حوزه‌های نوین پزشکی مانند سلول‌‌درمانی و ژن‌درمانی، پزشکی مبتنی بر فرد و داروهای نوترکیبی که در حال تولید آن هستند را گسترش داده است. این پژوهشگاه فضای کوچکی را در اختیار داشت که آزمایش‌های پیش بالینی را  روی نوعی از میمون‌ها انجام می‌دادند؛ اما فضا محدود بود و از طرفی هم فعالیت‌های عملی و فناورانه در کشور روبه توسعه است. از طرفی سایر مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی هم نیاز به یک مرکز پیش بالینی داشته و دارند؛ به همین سبب در ایجاد یک مرکز برای پاسخگویی به مراکز تحقیقاتی تلاش کردیم.

 

کوتاه شدن مرحله تست حیوانی تحقیقات 

طیبی، خاطرنشان کرد: ساخت و ایجاد مرکز تحقیقات پیش بالینی پزشکی بازساختی رویان، در کنار فعالیت‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی باعث می‌شود که فناوری‌هایی که در حوزه مراکز تحقیقاتی به دست آورده‌ایم مرحله حیوانی را سریع‌تر طی کنند و مرحله انسانی کوتاه شود و در آن زمان استفاده و کاربردی شود.

 

احداث فاز نخست مرکز پیش بالینی پزشکی بازساختی با اعتبار40میلیاردی

رئیس جهاد دانشگاهی، در خاتمه این گفت‌وگو با اشاره به کاهش زمان انجام تحقیق و مرحله بالینی در کشور، بیان کرد: احداث این مرکز به کاهش زمان و سریع‌تر شدن مرحله تست یک تحقیق کمک می‌کند و  ما برای ساخت مرکز، چندین فاز را در نظر گرفته‌ایم که اعتبار فاز نخست آن حدود ۴۰میلیارد تومان می‌باشد.

انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جهاد دانشگاهی واکسن کرونا ساخت واکسن پیش بالینی میمون ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از راه‌اندازی ۴۱ مرکز خرید گندم در سال زراعی جاری در استان اردبیل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نوبخت اژدری عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی برداشت محصول گندم و خرید تضمینی آن در اردبیل، اظهار داشت: با توجه به پهنه‌بندی داده‌های کشاورزی، ما به صورت سیستمی عملیات خرید گندم را انجام می‌دهیم و کشاورزان شناسنامه‌دار می‌توانند گندم تولید شده خود را با قیمت مصوب 17 هزار و 500 تومان به مراکز خرید تحویل دهند.

وی تصریح کرد: سال گذشته 279 هزار تن برداشت گندم در استان اردبیل را شاهد بودیم که امسال پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به 380 هزار تن افزایش پیدا کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عملیات خرید گندم در مزارع شمال استان از خردادماه آغاز می‌شود و تلاش ما بر این است تا با همکاری غله و خدمات بازرگانی بتوانیم خرید محصول استراتژیک گندم را انجام دهیم.

اژدری افزود: در تولید و خودکفایی گندم تلاش زیادی در سال‌های گذشته انجام شده و ما سعی کردیم با معرفی ارقام پرمحصول و مقاوم به آفات و امراض و سازگار با شرایط جوی استان در این زمینه گام‌های جدی را برداریم.

وی میانگین برداشت گندم آبی را در استان بیش از چهار تن اعلام کرد و ادامه داد: توجه به مسائل اساسی در کشت گندم به ویژه کشت در زمان مناسب و استفاده از فناوری‌های نوین می تواند به پایداری و ارتقای تولید و در نتیجه خودکفایی گندم و حتی صادرات آن منجر شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به مدیریت شایسته ترویج زراعی در بخش کشاورزی و ارائه توصیه‌های مروجان به زارعان در بحث آبیاری، سمپاشی، کودپاشی، نوع شخم، تنظیم ماشین‌آلات و... اشاره کرد و گفت: افزایش دانش، مهارت و ارتقای توان تولیدی در این حوزه می‌تواند راهکاری اساسی باشد.

اژدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا افزایش بهره‌وری را با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده مهیا کنیم و در این زمینه کشاورزی حفاظتی و جلوگیری از فرسایش خاک از مسائل و موضوعات اساسی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: با مکانیزه کردن اراضی و اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها انتظار می‌رود در واحد سطح برداشت محصول ارتقا یافته و وضعیت مطلوبی را نسبت به سال‌های گذشته در تولید و ایجاد امنیت غذایی در این بخش شاهد باشیم.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟ / «آهارون حالیوا»، قربانی قدرت خواهی نتانیاهو/ جمله مهمی که حالیوا در نامه استعفاء خود نوشت
  • مراحل هشت‌گانه تبدیل شدن ایران به ابرقدرت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا