Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید نیری دبیر فدراسیون تکواندو در گفت و گو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درگیری هادی ساعی مدیر فنی تیم فرمانیه با مصطفی بابایی نایب رئیس مسابقات سازمان لیگ، عنوان کرد: این اتفاق یک مسئله  درون خانوادگی بود که فدراسیون اقدام لازم را انجام داد و کمیته قضایی با بررسی این درگیری،  تصمیم خود را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیری در مورد اعتراض ورزشکاران به کیفیت پایین هوگو‌های داخلی، اظهار کرد: هوگوی داخلی تاییدیه لیگ برتر تکواندو گرفته است. در بحث حمایت از تولید داخلی تمرکز زیادی داریم، اما نباید از کیفیت اجناس داخلی کاسته شود. اگر تولیدکنندگان داخلی دیگری در بخش ساخت هوگو پیش قدم شوند، قطعا استقبال می‌کنیم. البته پیشنهاداتی برای تغییر هوگو‌ها در فینال لیگ تکواندو داشته ایم که در حال بررسی آن هستیم. اگر بتوانیم کاری انجام بدهیم دریغ نخواهیم کرد.

او درباره تلاش فدراسیون تکواندو برای برگزاری لیگ آقایان در شرایط قرنطینه عنوان کرد: تلاش‌ زیادی کردیم تا سلامت ورزشکاران حاضر در لیگ برتر را تضمین کنیم. سازمان لیگ پیگیری‌های زیادی داشت و فکر می‌کنم در برگزاری مسابقات، اسکان تیم‌ها و سختگیری‌ها در انجام تست کرونا نمره قبولی گرفتیم.

دبیر فدراسیون تکواندو در مورد حضور ستاره‌ها در لیگ برتر تکواندو، بیان کرد:  قطعا حضور ستاره‌ها و المپین‌ها با توجه به تجربه‌ای که دارند می‌تواند روی بازیکنان جوان‌تر انگیزه ایجاد کند و از نظر فنی و روانی کمک شایانی به آن‌ها می‌کند. همانطور که دیدیم این مسئله باعث شد تا بازیکنان جوان‌تر برای درخشش در لیگ تلاش کنند.

او درباره  زمان برگزاری اردوی تیم ملی تکواندوی آقایان اظهار کرد: بعد از مسابقات لیگ برتر، اردوی تیم ملی آقایان برگزار خواهد شد و تا قبل از فینال لیگ ادامه خواهد داشت. بازیکنان تیم ملی بانوان هم در اردو هستند و اوایل هفته در اختیار تیم‌های باشگاهی قرار خواهند گرفت تا در جام کوثر (لیگ برتر بانوان) حضور پیدا کنند.

نیری درباره تاریخ برگزاری تورنمنت‌های بین المللی تکواندو عنوان کرد: هنوز در تقویم ۲۰۲۱ فدراسیون جهانی تاریخ بازی‌ها اعلام نشده است و ما هم چند رویداد بین المللی میزبان هستیم. به محض اعلام زمان مسابقات، اعزام‌هایی از طرف فدراسیون به این تورنمنت‌ها انجام خواهد شد.

بيشتر بخوانيد

عسکری باعث افزایش انگیزه تکواندوکاران شده است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون تکواندو هادی ساعی لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شطرنج‬ مربیان در سیدبندی المپیک/ تنور تکواندو داغ‌تر از همیشه

خبرگزاری مهر: گروه ورزشی- محمد بیرامی: قرعه کشی مسابقات تکواندو در بازی های المپیک بر اساس رنکینگ تکواندوکاران انجام خواهد شد. این بدان معناست که تکواندوکارانی که سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرده اند به خوبی می‌دانند که در کجای جدول قرار دارند و حریف اول آنها کدام تکواندوکار است. به عبارت ساده تر مربیان و مسوولان فنی تیم های ملی کشورهای مختلف به خوبی می توانند نقشه راه تکواندوکاران المپیکی خود را از چند ماه قبل ترسیم کرده و برای آن برنامه ریزی کنند.

در این شرایط مسابقات قهرمانی قاره ای طی دو هفته آینده در منطقه آمریکا و موسوم به پان امریکن، آسیا، آفریقا و اروپا طی دو هفته آینده برگزار خواهد شد و به نوعی تنور تکواندو در سراسر دنیا داغ شده و تب تکواندو بالا و بالاتر می رود و تکواندوکاران این فرصت را دارند که امتیازات این رقابت ها را به اندوخته خود در رنکینگ المپیکی اضافه کنند و شرایط خود را بهبود ببخشند.

در این بین مربیان تیم های ملی با ترسیم جدول مسابقات می توانند حریف آینده تکواندوکار خود را انتخاب کنند. البته که این موضوع فقط برای آن دسته تکواندوکارانی مصداق پیدا می کند که دارای رنکینگ بالا هستند و این موقعیت را دارند که جایگاه خود را در سیدبندی جدول المپیکی تغییر دهند.

تیم ملی تکواندو ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک تیم متشکل از چند مربی، قهرمان و آنالیزور با مدیریت اصغر رحیمی به عنوان مدیر فنی تیم های ملی و هادی ساعی رئیس فدراسیون با کوله باری از مدال های جهانی و المپیک کار آنالیز رقبا چه در بخش فنی و چه در بخش امتیازی را برعهده دارند. این تیم با برگزاری جلسات متعدد و تقریبا روزانه، کلیه تورنمنت ها را زیر نظر داشته و لحظه به لحظه نتایج رقبای چهار تکواندوکار المپیکی کشورمان را رصد می کند.

به عنوان مثال در شرایط فعلی آرین سلیمی نماینده ایران در وزن ۸۰+ کیلوگرم با رنکینگ ۲۱ در سید ۱۱ قرار گرفته و دور نخست باید به مصاف نماینده روسیه برود که البته در ادامه نیز قرعه سختی خواهد داشت. نفر بالای سلیمی «پاتریک دیاکوویچ» از اسلوونی است که با رنکینگ ۱۸، سید ۱۰ جدول است. اختلاف دو تکواندوکار در شرایط فعلی چیزی نزدیک به ۱۸ امتیاز است. با احتساب دو برنزی که این حریف در مسابقات صربستان و جام ریاست فدراسیون جهانی در استونی کسب کرد، این عدد به ۳۲ رسیده است. هر دو تکواندوکار هم باید در مسابقات قاره ای شرکت کنند. این بدان معناست که ۴۰ امتیاز دست نخورده پیش رو دارند.

نتایج این مسابقات و امتیازی که کسب می کنند در رده بندی نهایی تاثیرگذار خواهد بود. هر چند رقابت های المپیک به دلیل حضور بهترین های دنیا در بالاترین سطح فنی برگزار می شود و کسب مدال در این رویداد پر اهمیت دو چندان سخت و دشوار است، ولی تغییر جایگاه در سید بندی مسیر هموار تر برای رسیدن به جمع برترین های این مسابقات را پیش روی تکواندوکاران کشورمان قرار می دهد.

در این بین جایگاه ششمی مهران برخورداری که با کسب مدال طلای گرنداسلم سهمیه حضور در المپیک را گرفت، در سیدبندی ثابت است و تغییر نخواهد کرد، مبینا نعمت زاده با رنکینگ هفتم در سید دهم قرار دارد و ناهید کیانی با رنکینگ سه، در جدول نیز روی سید سه می ایستد.

با توجه به مسابقات قهرمانی قاره ای و دو رویداد جام ریاست فدراسیون جهانی در آفریقا و پان امریکن، از هم اکنون می توان انتظار تغییر جایگاه برخی از تکواندوکاران را در رنکینگ و سید بندی داشت.

با نگاهی به لیست شرکت کنندگان در رویدادهای پیش رو به خوبی این موضوع ملموس است که مربیان و مسئولان فنی کشورهای مختلف تا چه اندازه روی این موضوع متمرکز شده و همانند تیم ملی ایران، رقبا را به خوبی رصد کرده و به دنبال مسیری متفاوت برای نمایندگان خود در المپیک از طریق کسب امتیازات باقی مانده می باشند.

نمونه بارز آن تیم مصر و «عیسی سیف» را می توان اشاره کرد. این تکواندوکار با هدایت بیژن مقانلو بعد از مدال برنز صربستان، در جام ریاست فدراسیون جهانی قاره سبز هم نقره گرفت. «سیف» که رنکینگ سوم وزن ۸۰- کیلوگرم را در اختیار دارد با ۲۰ امتیازی که از سفر به اروپا کسب کرد، جایگاه خود را بهبود بخشید تا بعد از سفر به خانه و هدف قرار دادن ۴۰ امتیاز رقابت های قاره ای و ۲۰ امتیاز مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی، ۱۰ امتیاز اختلاف با «نیکولاس» آمریکایی را جبران کرده و رنکینگ دوم خود را تثبیت کند. البته که رقیب او نیز مسابقات قاره ای و یک تورنمنت ۱۰ امتیازی را پیش رو دارد.

رنکینگ المپیکی ۱۰ خردادماه بسته خواهد شد تا ۱۲۸ تکواندوکار حاضر در این رویداد بزرگ تمرینات نهایی خود را برای رقابتی جذاب و دیدنی آغاز کنند. مبارزات تکواندو در بازی های المپیک از هفتم مردادماه آغاز می شود و مسوولان فنی تیم ملی ایران با رصد و آنالیز رقبا و پشتیبانی فنی از کادر فنی، چهار تکواندوکار کشورمان را در مسیر کسب موفقیت قرار دهند.

کد خبر 6092395

دیگر خبرها

  • مسابقات تکواندو با نام جام صفوی به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود
  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • ۴.۵میلیارد درآمد فدراسیون از جریمه در ۱۷روز
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • احتمال تعوق مسابقات فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • تعیین نتایج قبل از برگزاری مسابقات در سطوح پایه فوتبال!
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • شطرنج‬ مربیان در سیدبندی المپیک/ تنور تکواندو داغ‌تر از همیشه