Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید انصاری عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، با اشاره به خبر منتشر شده مبنی بر حذف بودجه مربوط به غربالگری از لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: این مسئله ارتباطی با کمیسیون تلفیق ندارد و به کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و تعالی خانواده باز می‌گردد.

او ادامه داد: کمیسیون فرهنگی بنا به تأکید رهبر انقلاب در مورد موضوع خانواده و جمعیت مدتی بر روی طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده و پس از آن، کمیسیون مشترک بر روی آن کار کرد که هنوز هم بررسی مباحث در این کمیسیون به پایان نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله غربالگری در کمیسیون مشترک مطرح شده است، اما نه با عنوانی که در اخبار منتشر شد؛ به علاوه در راستای صیانت از خانواده و تشویق به فرزندآوری مباحث مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است.

چهارشنبه هفته گذشته کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک پیام توییتری با تبریک به مادران و پرسنل وزارت بهداشت تبریک گفت و نوشته بود که «بالاخره با تلاش برخی نمایندگان انقلابی مجلس اجبار به غربالگری توسط مادر و پزشکان با تجویزهای غیر استاندارد و غیر متقن علمی(که باعث قتل جنین‌ می‌شود) برداشته شد. حالا دیگر هیچ پزشک و مادر مجبور غربالگری کشتن جنین نیست.» خزعلی پس از مدتی توییت خود را پاک کرده است.

روز گذشته طیبه سیاوشی نماینده دوره دهم هم در گفت‌و‌گویی، درباره موضوع غربالگری نوزادان پیش از تولد گفته است «به نظر می‌رسد که بودجه مربوط به غربالگری از لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق حذف شده است. ظاهرا با لابیگری کبری خزعلی به عنوان رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای انقلاب فرهنگی، این بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس حذف شده است.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غربالگری سلامت غربالگری ژنتیک مجلس یازدهم کمیسیون فرهنگی کمیسیون تلفیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند

دریافت 136 MB کد خبر 6097449

دیگر خبرها

  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین