Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@17:16:22 GMT

آیین استقبال پیکر شهید نوروزی در اراک برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۹۱۱۰

آیین استقبال پیکر شهید نوروزی در اراک برگزار شد

‌به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد مهجوری صبح امروز در آیین استقبال و گرامیداشت یاد و خاطر شهید والامقام جعفر نوروزی در سپاه ناحیه اراک اظهار کرد: خدا را امروز بیش از هر زمانی بابت بازگشت شهید والامقام تازه تفحص شده شهید جعفر نوروزی شاکر هستیم و این یک سعادت بزرگ است که قسمت ما شده و لذا باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بازگشت سرافرازانه دو شهید اراکی تازه تفحص شده به وطن که مانند ستاره‌هایی درخشان می‌مانند روح تازه‌‌ای به جامعه می‌بخشد و بسیار امیدبخش است.

فرمانده سپاه اراک ادامه داد: امروز رایحه عطر خوش شهید در جامعه جاری شده و موجب پیچیده شدن نسیم رحمت در جامعه می شود و لذا بسیار باید این فرصت را غنیمت بدانیم و از آن به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهید جعفر نوروزی علاوه بر مقام والایی که با شهادت خود در نزد خداوند متعال کسب کردند مجاهد فی سبیل الله هستند که این مقام بسیار ارزشمندی است، بیان کرد: شهدا همچون ستون‌های مستحکم عزت و سربلندی برای نظام اسلامی می‌مانند و تا زمانی که جریان شهادت در نظام اسلامی جاری است دشمنان اجازه هیچ گونه عرض اندامی نخواهند داشت.

مهجوری گفت: آنچه امروز در سرزمین اسلامی وجود دارد به برکت خون شهدا به دست آمده و شهیدان از هستی خود گذشتند تا اسلام و مکتب اهل بیت(ع) زنده بماند و لذا ادامه راه شهدا بسیار حیاتی و ضرورت است.

وی افزود: راه شهید جعفر نوروزی راه جهاد فی‌سبیل الله است و امروز باید این راه با عظمت را تا پیروزی کامل اسلام با قدرت و قوت ادامه دهیم.

همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) پیکر مطهر شهید جعفر نوروزی از شهدای هشت سال دفاع مقدس کشف شد.

شهید والامقام جعفر نوروزی متولد ۴ خرداد ۱۳۴۷، دوران کودکی را مانند تمام هم‌بازی‌های خود گذراند، همیشه با روحیه شاد خود توجهات را به خود جلب می‌کرد، از مسائلی که شهید روی آن تأکید داشت صله‌رحم، رسیدگی به امورات خانواده، ورزش، نماز اول وقت، دستگیری از مستمندان، محبت به اهل‌بیت بود، شاید تشرف ایشان در سنین کودکی به کربلای معلی باعث شعله‌ور شدن عشق امام حسین (ع) در سینه‌اش بود.

وی دیپلم اقتصاد خود را از دبیرستان امام علی(ع) به خاطر مصلحت کشور ناتمام رها کرد، در همان دوران بود که با شخصیت معمار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) بیشتر آشنا شد و برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داوطلب شد، در آن‌وقت بود که در زمان عربی و انگلیسی می‌خواند که توانست به آن زبان‌ها مسلط شود و شهید دارای تحصیلات ابتدایی حوزوی هم هست.

در عملیات کربلای ۲ دچار مجروحیت شد، در کربلای ۵ با اصابت ترکش خمپاره از ناحیه مچ پای راست دچار جراحت شدید شد که پس از سه دوره جراحی در بیمارستان‌های اهواز و شیراز و تهران بهبود یافت و بعد از بهبودی خانواده متوجه ماجرا می‌شوند، او در سال ۶۷ در عملیات مرصاد شرکت کرد و به اسارت گرفته شد که توانست پس از تحمل شکنجه‌های فراوان از حلقه اسارت فرار کند.

وی در سال ۱۳۶۷ ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو فرزند بود؛ در اسفندماه سال ۱۳۶۹ راهی عملیات نیمه شعبان با هدف درگیری با منافقان کوردل می‌شود.

 اخبار  مرتبط با این خبر در لینک «شهدا جاری کنندگان فرهنگ حسینی(ع) و زینبی(س) در انقلاب اسلامی هستند» قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید اراک جامعه فرمانده سپاه شهید جعفر نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مردم و مسئولان استان ایلام از ورود پیکر شهید«فیضی زاده»

دریافت 27 MB کد خبر 6095164

دیگر خبرها

  • فیلم | ورود پیکر مطهر دو شهید گمنام به کرمان
  • آیین استقبال از پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی (دشتی نظری)» در دیلم
  • استقبال از پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده محمد شفیع فیضی زاده -ایلام
  • استقبال مردم و مسئولان استان ایلام از ورود پیکر شهید«فیضی زاده»
  • پدر شهید جعفر بابازاده آسمانی شد
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود