Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: در دو روز اخیر حدود ۵۶ هکتار از مناطق جنگلی استان آتش گرفت که با تلاش نیرو‌های آتش نشانی و ماموران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مهار شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، میرحامد اختری، مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه طی هفته اخیر در عرصه‌های جنگلی ۱۰ شهرستان آتش سوزی داشتیم، گفت: بیش از ۴۵۰ نفر از نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی با استفاده از تجهیزات اطفای حریق همچون دمنده و آب پاش و آتش کوب و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. در حال اطفای حریق هستند. همچنین فرمانداران و بخشداران و هلال احمر و جهاد کشاورزی و مدیریت بحران و سپاه و بسیج به نیرو‌های یگان حفاظت کمک می‌کنند.
اختری، از آمادگی هلی کوپر هلال احمر برای اطفای حریق خبر داد و یادآور شد: با توجه به وزش شدید باد، استفاده از هلی کوپر برای اطفای آتش کارایی لازم را ندارد. همچنین وضعیت حریق در سطح عرصه‌های منابع طبیعی فعلا تحت کنترل است و نیازی به هلی کوپر نداریم.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: در ۲ روز اخیر حدود ۵۶ هکتار از مناطق جنگلی استان در شهرستان‌های رودسر، سیاهکل، شفت، آستارا، تالش، لاهیجان، لنگرود و املش آتش گرفت که باتلاش نیرو‌های آتش نشانی و ماموران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مهار شده است.
اختری افزود: آتش سوزی یک و نیم هکتار از جنگل‌های منطقه مرزی حیران در آستارا، دیشب با تلاش ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان و اردبیل، نیرو‌های بسیج، آتش نشانان، جمعیت هلال احمر و مرزبانان هنگ مرزی آستارا به طور کامل مهار شد.
وی ادامه داد: همچنین ۲۵ هکتار از مناطق جنگلی توشی، جان شرود، کرف پشته گالشی، کرف پشته ایلیاتی، کاش کی، خرارود، گلستان سرا، اشکراب، کولاک آور بالا، یر کوه سیاهکل و ۱۰ هکتار از جنگل‌های رَزگردن اشکورات رودسر در ۲ روز اخیر دچار آتش سوزی شد که تاکنون به طور کامل مهار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل های گیلان منابع طبیعی هلال احمر منابع طبیعی و آبخیزداری مهار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ذخیره‌سازی ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری این استان پس از بارش‌های اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: این مهم در بارندگی‌های بهاری و پایان فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.

وی از وجود یک هزار و 500 سازه آبخیزداری در استان سمنان خبر داد و گفت: ظرفیت و مجموع حجم ذخیره‌سازی آن 12 میلیون متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کمبود بارندگی در استان سمنان و کاهش منابع آبی، گفت: ذخیره‌سازی این میزان آب که حاصل بارندگی‌های فصل بهار یعنی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال است، بسیار حائز اهمیت است.

مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: این سازه‌ها علاوه بر حفظ آب و در نهایت ذخیره‌سازی آب به جلوگیری از وقوع سیلاب نیز کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود