Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:45:52 GMT

ژاپن ورود مسافران خارجی را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۹۸۷۳

ژاپن ورود مسافران خارجی را ممنوع کرد

به گزارش ایرنا، تلویزیون ژاپن روز شنبه گزارش کرد دولت با وجود مشاهده انواع جدید ویروس کرونا در برخی کشورها،به مسافران  ۱۰ کشور آسیایی از جمله چین، کره جنوبی و تایوان اجازه ورود به کشور را می داد اما با اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا ورود تمامی مسافران خارجی به این کشور به حال تعلیق درآمد.

این تصمیم پس از اعلام وضعیت اضطراری برای توکیو و سه استان همجوار آن در هفته گذشته، اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلویزیون ژاپن در گزارشی اضافه کرد این اقدام از روز پنجشنبه آغاز شد و تا زمانی که وضعیت اضطراری برقرار باشد ادامه خواهد یافت. این وضعیت اضطراری که برخی از استان های ژاپن را در بر می گیرد تا ۱۹ بهمن ادامه خواهد داشت.

بر اساس مصوبه دولت، شهروندان ژاپنی می توانند به ژاپن برگردند،خارجی هایی که اقامت ژاپن دارند نیز اجازه ورود مجدد به کشور را خواهند داشت .همچنین خارجی هایی که به دلیل ویژه ای مانند تشییع جنازه بستگان یا تولد نوزاد داشته باشند نیز قادر به ورود به کشور خواهند بود.

این افراد ملزم هستند به مدت ۱۴ روز در خانه یا اقامتگاه های مخصوص بمانند و اطلاعات مکان های حضور خود را یادداشت کنند. اگر از این مقررات تخطی کنند دولت می تواند اسامی آنها را به صورت علنی فاش کرده و اگر خارجی باشند اقامت آنها را باطل کند.

ژاپن ابتلای هفت هزار و ۱۳۳ نفر جدید به ویروس کرونا را در روز جمعه ثبت کرد. با این تعداد، آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳۱۸ هزار و ۴۸۴ نفر می رسد.

طبق تایید مقامات بهداشتی ۸۷ نفر هم در اثر ابتلا به ویروس جان خود را از دست داده اند و اکنون شمار جان باختگان به چهار هزار و ۴۳۳ نفر رسیده است.

منبع: تلویزیون ژاپن برچسب‌ها ویروس کرونا توکیو قرنطینه ژاپن پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا توکیو قرنطینه ویروس کرونا توکیو قرنطینه ژاپن اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است