Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتحانات دروس نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه شریف به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود؛ بر این اساس نکات ضروری درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان‌ترم اعلام شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس و حفظ سلامت دانشجویان، اساتید و کارمندان، معاونت آموزشی دانشگاه شریف مقرر داشته است تا امتحانات دروس نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت غیرحضوری برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بر این اساس نکات ضروری درباره نحوه برگزاری امتحانات اعلام شد. نکات عمومی با توجه به ماهیت متنوع دروس مختلف، شیوه‌های برگزاری آزمون‌های غیرحضوری برای این دروس نیز متفاوت خواهد بود. به طور نمونه، برگزاری آزمون کتبی به صورت غیرحضوری، آزمون home-take، برگزاری آزمون از طریق سامانه درس افزار «cw» برگزاری آزمون شفاهی و یا ترکیبی از تعدادی از شیوه‌های ذکر شده می‌تواند توسط اساتید استفاده شود؛ لذا به منظور کسب آمادگی بیشتر برای شرکت در این آزمون‌ها، لازم است دانشجویان از شیوه برگزاری آزمون هر درس از طریق استاد مربوطه اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند.

اساتید می‌توانند علاوه بر برگزاری آزمون نهایی درس در تاریخ مقرر، که مطابق تقویم اعلام شده از قبل برگزار خواهد شد، در صورت صلاحدید و به عنوان بخشی از ارزیابی، از همه دانشجویان یا هر یک از دانشجویان درس که لازم بدانند امتحان کتبی غیرحضوری، آزمون شفاهی نیز برگزار کنند. این آزمون شفاهی با هماهنگی از طرف استاد درس انجام شده و در محیط کلاس‌های مجازی شریف و با میکروفون و وبکم باز و ضبط جلسه انجام می‌شود.

در چنین شرایطی، نمره نهایی درس در مورد دانشجوی مربوطه با توجه به نظر نهایی استاد درس در مورد نتیجه ارزیابی آزمون شفاهی و مقایسه با دیگر ارزیابی‌های صورت گرفته در طول نیم‌سال تحصیلی تعیین خواهد شد. نحوه برگزاری آزمون‌های کتبی  در این روش که بسیار مشابه برگزاری امتحانات معمول دانشگاه به صورت حضوری است، سوالات در ابتدای آزمون در اختیار دانشجویان قرار گرفته و دانشجویان در مدت زمانی که برای آزمون تعیین شده به حل سوالات پرداخته و پاسخ آن‌ها را در برگه‌های سفید درج می‌کنند. در انتهای آزمون به دانشجویان فرصتی داده می‌شود تا از برگه‌های پاسخ خود تصویر تهیه کرده و در قالب یک فایل پی دی اف ارسال کنند.

با توجه به آنکه پس از پایان زمان آزمون، باید از برگه‌های پاسخ خود عکس یا اسکن تهیه کرده و در قالب یک فایل پی دی اف ارسال کنید، توصیه می‌شود از برنامه‌های موبایل مخصوص اسکن مستندات نظیر CamScanner یا TinyScanner استفاده شود. در صورت عدم امکان نصب برنامه‌های فوق می‌توان از ابزار‌های آنلاین مانند com.jpg ۲ pdf برایتبدیل عکس به فایل پی دی اف استفاده کرد.   نکات مرتبط با شرکت در آزمون‌های طراحی شده در بستر سامانه درس افزار «cw» در آزمون‌هایی که در بستر سامانه درس افزار برگزار می‌شود، سوالات آزمون در زمان مشخصی در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد. دانشجویان پاسخ‌های خود را در سامانه وارد کرده و یا بارگذاری می‌کنند. پس از اتمام آزمون امکان مشاهده پاسخ‌ها توسط اساتید و نمره‌دهی به آن‌ها در سامانه وجود دارد.

نحوه برگزاری آزمون و پاسخگویی به سوالات در آزمون‌های مختلف طراحی شده در بستر سامانه درس افزار بسته به تنظیمات انجام شده توسط استاد متفاوت است؛ لذا به توضیحات مرتبط با فرایند برگزاری آزمون غیرحضوری که پیش از برگزاری آزمون توسط استاد درس مطرح می‌شود، دقت کنید.

زمان شروع آزمون توسط مدرسین تعیین می‌شود و تا قبل از فرا رسیدن زمان شروع، دسترسی به آزمون امکانپذیر نخواهد بود. توجه کنید که باز شدن آزمون بر اساس ساعت سرور سامانه صورت می‌پذیرد که بعضاً ممکن است اندکی با ساعت شما تطابق نداشته باشد.

همچنین دانشجویان دقت کنند که زمان شروع و پایان آزمون با مدت زمان مجاز شرکت در آزمون ممکن است، متفاوت باشد. به طور مثال آزمون از ساعت ۱۰ تا ۱۱ باشد، ولی فقط ۴۵ دقیقه، مدت زمان مجاز شرکت در آزمون باشد. در این صورت در این مثال، هر فرد پس از ورود به آزمون حداکثر ۴۵ دقیقه «تا پیش از ساعت ۱۱» فرصت پاسخ‌دهی دارد؛ لذا به اطلاعات نمایش داده شده در خصوص آزمون دقت کنید.  

در سوالات تشریحی، در صورت اعطای اجازه بارگذاری تصویر پاسخ، پیش از بارگذاری تصویر، از کیفیت مناسب و خوانا بودن تصویر پاسخ مطمئن شده و ترجیحا از ابزار‌هایی همچون CamScanner و TinyScanner برای ایجاد تصاویر با کیفیت مناسب استفاده کنید.

زمان باقیمانده از آزمون در صفحه دانشجو نمایش داده می‌شود و با گذشت زمان ممکن است از دقت آن کاسته شود؛ لذا برای اطلاع از مدت زمان دقیق باقیمانده، صفحه را تازه‌سازی «refresh» کنید.

بارگذاری تمام پاسخ‌ها را به لحظات آخر محول نکنید، چرا که ممکن است هجوم ناگهانی در لحظات پایانی و یا مشکلات اتصال اینترنت، افراد را با کندی در بارگذاری و در نتیجه عدم بارگذاری به موقع پاسخ مواجه کند.

لازم به ذکر است؛ پس از اتمام پاسخگویی و پیش از اتمام زمان آزمون، حتما دکمه ثبت همه پاسخ‌ها و اتمام آزمون کلیک شود، تا امکان مشاهده پاسخ‌ها و نمره‌دهی توسط استاد درس در سامانه فراهم شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شریف امتحانات پایان ترم آزمون مجازی برگزاری امتحانات برگزاری آزمون نحوه برگزاری آزمون شفاهی استاد درس اعلام شد آزمون ها مدت زمان پاسخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سر دادن شعار «شرمت باد» روبروی خانه رئیس دانشگاه کلمبیا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز، تظاهرکنندگان هوادار فلسطین و دانشجویان ضد جنگ، در اقدامی خودجوش روبروی منزل مینوشه شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا گردهم آمدند و شعار «شرمت باد» سر دادند.

این گردهمایی اعتراض آمیز به جای اقدام سنتی «فریاد پیش از امتحانات» برگزار شد که هر ساله همزمان با آغاز امتحانات نهایی در پایان سال تحصیلی اتفاق می افتد و دانشجویان برای تخلیه ی خشم خود تا سرحد مرگ فریاد می زنند! 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • شرف دانشجویان آمریکایی از خادمان حرم‌های شریف بیشتر است
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • زمان بازسازی افغانستان فرارسیده است
  • سر دادن شعار «شرمت باد» روبروی خانه رئیس دانشگاه کلمبیا