Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی، محمدمهدی حاج محمدی در نشست با رییس کل دادگستری خراسان رضوی در مشهد افزود: احکام قضایی به مثابه نسخه پزشک و جهت اصلاح و درمان است لذا همانگونه که شان پزشک حضور مستمر و رصد روند درمان بیمار است قضات نیز باید به طور مستمر وضعیت زندانی و تاثیر این نسخه را رصد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همانگونه که بیمار در روند درمان به تدریج بهبود می‌یابد و مقدار دارو متناسب با تاثیر آن تغییر می‌کند، زندانی نیز امکان این را دارد که قبل از اتمام حکم به معنای واقعی اصلاح شود لذا می توان با استمرار پایش در اجرای حکم تجدید نظر کرد و زندانی را مشمول ارفاق و امتیاز قرار داد.   

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: اعتقاد داریم زندان مانند بیمارستان و قاضی مانند پزشک و زندانبان مانند پرستار است، اگر نسخه درمانی برای مجرم زندان تعیین شد می توان متناسب با اثرگذاری زندان در حکم قضایی که همان نسخه درمانی است تجدید نظر کرد که این امر مستلزم حضور مستمر قضات در زندان ها و ارتباط آنان با زندانی است.  

وی با بیان اینکه حضور فرد در زندان موجب آسیب به خانواده او می شود افزود: پایش و غربالگری زندانیان و کمک به آزادی زندانیان اصلاح شده اقدامی در راستای مراقبت از خانواده زندانی و جلوگیری از توسعه چرخه جرم است.  

حاج محمدی با تاکید بر اینکه هدف ما خلوت کردن زندان ها به هر قیمتی نیست ادامه داد: هدف از مجازات، اصلاح مجرمین است و این ماموریت مشترک ما و مجموعه دستگاه قضایی است.  

رییس کل دادگستری و دادستان مرکز خراسان رضوی نیز در این نشست به تشریح وضعیت قضایی استان پرداخت و ارتباط مستمر نخبگان جامعه و استفاده از ایده ها و راهکارهای علمی آنان را در فرآیند اصلاح مجرمان اثر بخش دانست.  

رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی پنجشنبه هفته گذشته در سفر به استان خراسان رضوی از زندانهای تربت‌جام و تایباد بازدید کرد و همزمان سه هیات به نمایندگی از وی از مراکز تامینی و تربیتی شهرهای نیشابور، سبزوار، گناباد، کاشمر، تربت‌حیدریه و مشهد نیز بازدید کردند.

برچسب‌ها مشهد دادگستری محمد مهدی حاج محمدی سازمان زندان‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دادگستری محمد مهدی حاج محمدی مشهد دادگستری محمد مهدی حاج محمدی سازمان زندان ها اخبار کنکور تامینی و تربیتی سازمان زندان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد

با استقبال رییس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از اعضای شورای قضایی استان کرمان دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی، دادستان انتظامی قضات به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه رییس نظارت و ارزشیابی قضات به استان کرمان سفر کرده است. 

ادای احترام به مقام شامخ شهدا و سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ،دیدار با قضات شهر کرمان از برنامه‌های دادستان انتظامی قضات کشور در کرمان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت