Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 معاون زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت که سه هزار و ۴۵ نفر متقاضی جدید در مرحله چهارم برای مسکن ملی در ۲ شهر سورک و سلمانشهر ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز، سید مهدی راهگشا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در  این مرحله با توجه به تامین زمین در شهرهای سورک و سلمانشهر  ۵۲۰ واحد مسکن ملی پیش بینی شده که سهم شهر سورک ۴۶۰ واحد و سلمانشهر  ۶۰ واحد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که با پایان یافتن ثبت نام متقاضیان مسکن ملی در ساعت ۲۴ پنجشنبه شب ۲۵ دی ماه ، آمار ثبت نام کنندگان به بیش از ۶ برابر ظرفیت مصوب ۲ شهر رسیده است.

راهگشا افزود : در مجموع برای ۴۶۰ واحد مسکن ملی در شهر سورک در شرق مازندران یک هزار و ۵۳۶ متقاضی ، برای ۶۰ واحد در سلمانشهر هم یک هزار و ۵۱۱ نفر نامنویسی کرده اند که پس از پالایش اسامی افراد برای ارائه مدارک و واریز وجه اولیه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد : تجربه دوره های گذشته نامنویسی از متقاضیان مسکن ملی در مازندران نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد از ثبت نام کنندگان واجد شرایط مسکن ملی نیستند و در صورت تکرار روال گذشته، به احتمال زیاد متقاضی مازاد نخواهیم داشت.

معاون راه و شهرسازی مازندران اظهار داشت : چنانچه در پالایش تعداد متقاضیان بیشتر از سهمیه پیش بینی شده باشد ، این افراد با اولویت برای طرح های بعدی ساخت مسکن ملی در این شهرها و یا در صورت تمایل به سایر شهرهای استان انتقال خواهند یافت.

مرحله چهارم نامنویسی برای مسکن ملی در مازندران همزمان با سراسر کشور از ۱۸ دی ماه شروع شد و تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۵ دی ماه ادامه داشت.

بر اساس گزارش رسمی اداره کل راه و شهرسازی مازندران ، در دوره های گذشته ثبت نام مسکن ملی در این استان حدود ۱۰ هزار و ۵۰ نفر نامنوسی کردند که در مجموع پس از پالایش  حدود ۲ هزار و ۳۰۰ متقاضی واجد شرایط بودند.

طبق این گزارش ، با این که برای تمامی این متقاضیان در ۲۴ شهر  مازندران زمین برای ساخت مسکن ملی تامین شده بود ، ولی پس از تکمیل مدارک تنها حدود ۸۰۰ نفر وجه اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی را به عنوان ودیعه اول و تکمیل مدارک واریز کردند و بقیه به خاطر عدم واریز وجه از فهرست حذف شدند.

اداره کل راه و شهرسازی مازندران پیش از این اعلام کرد که ظرفیت خالی مسکن ملی مراحل قبلی در ثبت نام های بعدی از سوی متقاضیان جدید پر می شود.

مسئولان راه و شهرسازی مازندران با کارشناسان بازار مسکن هم عقیده هستند که خاطرات تلخ بر جای مانده از مسکن مهر در برخی شهرستان های استان که ناشی از تعلل شرکت های تعاونی مسکن بود ، سبب شد تا استقبال از طرح مسکن ملی در این استان کاهش یابد.

در استان مازندران در قالب مسکن مهر حدود ۷۰ هزار نفر ثبت نام کرده بودند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه و شهرسازی مازندران مسکن ملی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کد خبر 6097944 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد