Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الاتجاه، سلیم الجبوری، رئیس سابق مجلس نمایندگان عراق در سخنانی از اقدامات «برت مک گورک» فرستاده سابق ویژه رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

سلیم الجبوری، رئیس سابق مجلس نمایندگان عراق در گفت و گویی تلویزیونی اعلام کرد بریت مک گورک مانع استیضاح برخی از وزرا در داخل پارلمان شده است و آنچه مک گورک به انجام رسانده، خلاف نقشش به عنوان فرستاده ریاست جمهوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبوری در این مصاحبه تلویزیونی گفت: برت مک گورک، فرستاده سابق رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از استیضاح برخی از وزرا مداخله کرده و در خصوص برخی از وزرا می‌گفت: این وزیری مناسب است.

جبوری در ادامه افزود: او (فرستاده سابق رئیس جمهور آمریکا) به خلاف نقش و وظیفه اش عمل می‌کرد؛ به طوری که او برخی اوقات نقش سفیر را در کشور بازمی کرد.

رئیس سابق پارلمان عراق همچنین گفت: برت مک گورک فرستاده رئیس جمهور آمریکا در خصوص داعش بود و بعد سیاسی نداشت.
سخنان رئیس سابق پارلمان عراق در خصوص مداخله جویی‌های ایالات متحده آمریکا در امور این کشور در حالی است که اخیراً نیز بسیاری از شخصیت‌ها و سیاستمداران عراقی اعلام کرده اند مداخلات واشنگتن در کشورشان به اوج خود رسیده است.

طبق برخی گزارش‌های موجود، جلوگیری از ائتلاف شیعیان در پارلمان عراق در سال ۱۳۹۷، تهدید کُرد‌ها و اعمال فشار به شخصیت‌های اصلی فهرست‌های شیعی «سائرون» و «نصر» به منظور جلوگیری از نخست وزیر شدن مجدد یک شخصیت شیعی در عراق، کارشکنی در روند تشکیل اکثریت پارلمان عراق و دولت جدید این کشور، تهدید آشکار امنیت مردم عراق با هدف تحمیل نخست‌وزیری مجدد حیدر العبادی، حذف «فالح فیاض» رئیس وقت شورای امنیت ملی و رئیس سازمان الحشد الشعبی و به راه انداختن فتنه در بصره از جمله تلاش‌های مک گورک در راستای تحقق برنامه‌های واشنگتن در بغداد و دخالت‌های او در امور سیاسی عراق بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلیم جبوری رئیس جمهور آمریکا پارلمان عراق رئیس جمهور آمریکا پارلمان عراق رئیس سابق مک گورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد