Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تهیه بانک اطلاعاتی فضاهای زیرسطحی مدیریت شهری بر پایه (GIS)خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سلیمی گفت : نهمین نشست کمیته هماهنگی واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیر سطحی به ریاست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به عنوان دبیرخانه این کمیته و اعضای آن مرکب از شورای اسلامی شهر تهران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، سازمان پدافند غیرعامل، شرکت راه آهن شهر تهران و حومه (مترو) شرکت گاز استان تهران، شرکت مخابرات استان تهران، دانشگاه صنعتی شریف به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعیل سلیمی افزود: در این نشست مقرر شد اداره پدافند غیر عامل و واحد GIS سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با همکاری متولیان فضاهای زیرسطحی مدیریت شهری از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک، شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت فنی و عمرانی- شرکت خاکریز آب نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی عوارض زیر سطحی اقدام نماید.
به گفته سلیمی، بر همین اساس با تعیین اولویت، اطلاعات تمامی عوارض زیر سطحی مدیریت شهری تهران شامل تونل های شهری، خطوط مترو و ایستگاه ها، زیرگذر سواره رو، زیرگذر پیاده رو، پیاده رو های زیرسطحی، پارکینگ های طبقاتی زیرسطحی، اماکن تجاری زیرزمینی، کانال های سرپوشیده، خطوط لوله انتقال آبهای سطحی، مسیل ها و قنات ها در قالب پایگاه داده رقومی (GIS) تهیه و تدوین می شود.
او افزود: این اقدام بر اساس مصوبه 2224 شورای اسلامی شهر تهران با عنوان راهبردهای عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیر سطحی در حوزه پدافند غیر عامل انجام می شود و به صورت برخط لایه های اطلاعاتی در اختیار مدیران شهری قرار می گیرد تا بر اساس آن بتوان ضمن کمک به مدیران بحران نسبت به کاهش خطرپذیری و تقویت زیر ساخت ها در زمان وقوع حوادث طبیعی و انسان ساخت اقدام کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران سطحی مدیریت شهری فضاهای زیر زیر سطحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، خور و بیابانک، نایین، اردستان و نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

منصور شیشه فروش افزود: همچنین تخلیه آب از بیش از ۷۰ واحد مسکونی در شمال و شرق اصفهان توسط عوامل خدمات شهری و آتش نشانان با استفاده از پمپ‌های شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان افزود: بدنبال شدت بارش‌های رگباری و سیل آسا ،  ۲۷۰ تیم امدادی شامل عوامل مدیریت بحران در شهرداری ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و همچنین دستگاه‌های اجرایی مانند راهداری، پلیس راه، هلال احمر، واحد آتش نشانی، آب و فاضلاب و خدمات شهری در مناطق مختلف استان مستقر شدند.

او گفت: در زمان حاضر همه راه‌های استان باز است و فقط گردنه زنجیرگاه جاده چوپانان در جاده نایین به علت شدت بارش توسط پلیس راه مسدود اعلام شده که مسیر چوپانان، اردکان و نایین به عنوان مسیر جایگزین اعلام شده است.

شیشه فروش به وارد شدن خسارات به معابر و واحد‌های مسکونی در مناطق شهری و روستایی نطنز، اردستان، زواره، آران و بیدگل، کاشان و نایین اشاره کرد.

وی درخصوص حوادث پیش آمده به برخورد صاعقه به ۲ نفر از عشایر در کوه «محمد نوجوان» جرقویه و جراحت سطحی و اعزام آن‌ها به مرکز درمانی و همچنین نشست پل در روستای حیدرآباد جرقویه و قطعی برق تعدادی از روستا‌های میمه اشاره کرد.

مدیر کل بحران اصفهان با اشاره به میزان بارش‌ها گفت: در ایستگاه اردستان بین ۲۰ تا ۲۷ میلی متر، در بادرود ۱۷ میلیمتر، در حسین آباد آران و بیدگل بیش از ۶۰ میلی متر باران گزارش شده است.

وی یادآور شد: با توجه به ادامه دار بودن بارش‌ها  عوامل امدادی استان در آماده باش هستند.
منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت