Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@14:15:46 GMT

تعارف شاخه زیتون رئیس مجلس ونزوئلابه جوبایدن

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۳۷۸۷

ساعت 24 - خورخه رودریگز، رئیس مجلس ملی ونزوئلا می‌گوید امیدوار است دولت جو بایدن، سیاست «بی‌رحمانه» تحریم‌ها علیه کاراکاس را کنار بگذارد و فضا را برای دیپلماسی فراهم سازد.

رودریگز که از متحدان نزدیک نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا است روز جمعه ۱۶ ژانویه در گفتگویی با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت دونالد ترامپ، درد و رنج مردم ونزوئلا را شدت بخشیده افزود: «ما به جو بایدن شاخه زیتون پیشنهاد می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب سوسیالیست حاکم در ونزوئلا مشتاق آغاز جدیدی در روابط با آمریکا است. دولت ترامپ تمام تلاش خود را کرد که مادورو را از قدرت کنار بگذارد اما او موفق به این کار نشد.»

هنوز مشخص نیست که سیاست خارجی دولت جدید آمریکا در قبال ونزوئلا چگونه خواهد بود و آیا جو بایدن پیشنهاد کاراکاس برای پیشبرد دیپلماسی را می‌پذیرد یا کاخ سفید همچنان به راهبرد سختگیرانه تغییر رژیم که در زمان دونالد ترامپ از سوی واشنگتن پیگیری می‌شد، پایبند خواهد ماند.

رودریگز که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ معاون رئیس جمهوری ونزوئلا بود در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «مجلس شورای ملی قصد دارد سریع‌ترین رویکرد ممکن در قبال گفتگو میان گروه‌های مختلف سیاسی در کشور را پی بگیرد.» این سیاستمدار کهنه‌کار ونزوئلایی البته هشدار داد گفتگوها تنها در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که خوان گوایدو و متحدانش بابت اقداماتی که در جهت سرنگونی دولت مادورو انجام دادند و همچنین حمایت از مسدود کردن دارایی‌های خارجی ونزوئلا انجام داده‌اند طلب استغفار نمایند. وی با این حال ضمن رد تقاضای طرفدارنش مبنی را بازداشت خوان گوایدو، بر گفتگو با رییس پیشین پارلمان تاکید کرد.خوان گوایدو از سال ۲۰۱۸ خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت در دوران گذار ونزوئلا معرفی کرد و در ابتدا مورد تایید و حمایت ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نیز قرار گرفت. با این وجود در ماه‌های اخیر حمایت‌های بین‌المللی از آقای گوایدو کاهش یافته و حالا و با پیروزی جو بایدن دولت ونزوئلا امیدوار است راهبرد جدید کاخ سفید، مسیر تازه‌ای از گفتگو و روابط دور از تنش میان دو طرف شکل گیرد.

یورونیوز

منبع: ساعت24

کلیدواژه: جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است

روزنامه حریت اعلام کرده که اسرائیل در تلاش است تا مانع دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او شود.

سفر رئیس جمهور ترکیه به آمریکا قرار است نهم ماه مه برگزار شود، رسانه‌های مخالف ترکیه نوشتند که این سفر در آستانه لغو است.

اردوغان بار‌ها به شدت از اسرائیل به خاطر عملیات در غزه انتقاد کرده است. برا‌ی مثال روز سه شنبه نتانیاهو را "هیتلر زمان حال" نامید.

روزنامه حریت به نقل از یک منبع در دولت ترکیه گزارش داد آنکارا هیچ اطلاعاتی در مورد لغو سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا برای گفتگو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دریافت نکرده است. 

این نشریه می‌گوید: "هیچ اطلاعاتی از ایالات متحده مبنی بر لغو سفر اردوغان رئیس جمهور به ایالات متحده وجود ندارد. آمریکایی‌ها از قبل خواهان انجام این سفر هستند. "

خاطرنشان می‌شود که مذاکرات اردوغان و بایدن قرار است نهم ماه مه برگزار شود. در حال حاضر وزارت خارجه ترکیه و وزارت روابط خارجی زیر نظر رئیس جمهور هیچ دستورالعملی برای لغو این سفر دریافت نکرده اند.

اردوغان در سفر ماه مه به ایالات متحده، قصد دارد با بایدن در مورد خطرات ناشی از وضعیت فعلی اوکراین گفتگو کند. روسای جمهور همچنین درباره وضعیت غزه و به طور کلی خاورمیانه گفتگو خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت