Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@20:07:24 GMT

واکنش مقام ارشد سازمان ملل به تحریم انصارالله

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۴۲۴۲

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، یک مقام ارشد سازمان ملل نسبت به سیاست های واشنگتن در قبال یمن هشدار داده و اعلام کرده که تصمیمات گرفته شده از سوی وزیر امورخارجه دولت دونالد ترامپ ممکن است یمن را به سمت قحطی بی سابقه در ۴۰ سال اخیر، سوق دهد.

نشریه انگلیسی "گاردین" گزارش داد: مایک پمپئو در اقدامی «حوثی» های یمن را بعنوان یک گروه تروریستی خارجی عنوان کرد که مقامات سازمان ملل پیش بینی می کنند این اقدام سبب می شود که یمن وارد قحطی بی سابقه ای شود که طی ۴۰ سال گذشته نظیر آن دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاردین افزود: با تروریستی خواندن حوثی های یمن از سوی مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا، حال ارسال هرگونه کمک های غذایی و بشردوستانه به این کشور مسدود خواهد شد.

بنابراین گزارش «مارک لوکاک» (Mark Lowcock) دبیرکل سازمان ملل در امور هماهنگی های بشردوستانه ضمن هشدار دراین زمینه خواستار برگرداندن این تصمیم وزارت خارجه دولت ترامپ شد و ابراز نگرانی کرد که با این اقدام پمپئو هزینه مواد غذایی در یمن به بیش از ۴۰۰درصد برسد. وی افزود که هم اکنون تجار یمنی به دلیل بالا بودن میزان خطر، از تامین مواد غذایی برای این کشور کنار کشیده اند.

لوکاک پنجشنبه گذشته دراین باره گفت: این اقدام باعث هجوم خانواده های یمنی به فروشگاه های مواد غذایی خواهد شد و آنها در این هراس خواهد انداخت که دیگر ذخیره غذایی در کشور نخواهد بود، یمن هم اکنون ۹۰ درصد از واردات غذایی خود را ازمجاری تجاری و کالا برگ هایی که با آن مبادرت به واردات مواد غذایی می کنند صورت می گیرد، این اقدام وزارت خارجه دولت ترامپ منجر خواهد شد تا نتوان سیستمی را جایگزین این روش کرد.

گاردین نوشت:اقدام پمپئو در اتخاذ چنین سیاستی در قبال یمن باعث اعتراض نهادهای بشردوستانه و نگرانی سازمان های «NGO» شده است که ارسال مواد غذایی و دیگر کمک های بشردوستان به یمن را برای آنها ناممکن می سازد.

درهمین حال دیوید بیزلی مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل پنجشنبه گذشته با یادآوری وضعیت کشور فقیر و جنگ زده یمن و نیاز به کمک های بشردوستانه در باره پیامد تروریست خواندن جنبش انصارالله هشدار داد و گفت: تروریست خواندن جنبش انصارالله از سوی آمریکا به منزله اعدام صدها هزار یمنی است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز ۲۲ دی ماه اعلام کرد که قصد دارد نام جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که وزارتخانه تحت امرش تصمیم خود برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست «سازمان تروریستی خارجی» را به کنگره ابلاغ کرده است.

به گزارش ایرنا، بیش از شش سال است که یمن شاهد جنگی است که ۲۳هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را در نتیجه حملات ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و با حمایت رژیم صهیونیستی، از دست داده اند و طبق اعلام سازمان ملل ۸۰ درصد جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفری یمن برای زنده ماندن در بدترین بحران انسانی نیاز مبرم به کمک­ های جهانی دارند ولی این درگیری به دلیل مسائل منطقه ای پیچیده تر شده است.

از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند که تاکنون ادامه دارد و تلاش نهادهای بین المللی برای خاتمه دادن به آن هر بار با کارشکنی عربستان ناکام مانده است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: انصارالله تحریم یمن سازمان ملل سازمان ملل مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

رضایی ضمن تقدیر از عملکرد نوآورانه راهیان نور امسال از تداوم ارتباط فرماندهان جنگ و حضور مستمر آنان در راهیان نور استقبال کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور، محسن رضایی که در دیدار دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با وی سخن می‌گفت، همچنین اظهار کرد: باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد.

 در  این دیدار ،سرهنگ حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور ضمن ارائه گزارش عملکرد ستاد راهیان نور کشور در راهیان نور کشور از حضور سردار سرلشکر محسن رضایی در مناطق عملیاتی جنوب کشور در ایام اوج راهیان نور تقدیر کرد.

در ادامه، هادی قاسمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی ضمن ارائه گزارش عملکرد و قدردانی از سرلشکر رضایی در جهت حضور در یادمان شطعلی و روایت گری برای دانشجویان و گزارشی از عملکرد راهیان نور دانشجویی در قرارگاه علم الهدی از برگزاری دوره های تخصصی راویان جوان دفاع مقدس توسط این سازمان خبر داد.

در پایان این دیدار، نشان خادم الشهدا و لوح سپاس  توسط دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور به نمایندگی از خادمین شهدا به سردار سرلشکر محسن رضایی اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا