Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@18:30:40 GMT

انتخاب جانشین جدید مرکل در آلمان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۴۴۱۶

انتخاب جانشین جدید مرکل در آلمان

روز شنبه ۱۶ ژانویه انتخابات درون حزبی «اتحادیه دموکرات مسیحی» آلمان برگزار شد و پس از رای‌گیری آرمین لاشت به عنوان رهبر جدید این حزب انتخاب و معرفی شد.

به گزارش یورونیوز؛ این سیاستمدار آلمانی که در حال حاضر رئیس‌الوزرای پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان یعنی «نوردراین وستفالن» است در انتخابات امروز توانست بالاتر از دو رقیب دیگر قرار گیرد و به عنوان جانشین آنگلا مرکل برای هدایت «اتحادیه دموکرات مسیحی» انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم مرکل پیشتر اعلام کرده بود که دیگر برای انتخابات سراسری آلمان که قرار است در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار شود نامزد نخواهد شد. صدراعظم کهنه‌کار آلمان همچنین در سال ۲۰۱۸ از ریاست حزب حاکم نیز استعفا داده بود و «آنگرت کرامپ کارنباوئر» به عنوان جانشنین او انتخاب و معرفی شده بود. حضور خانم کارنباوئر البته در این جایگاه چندان به طول نینجامید و این سیاستمدار ۵۸ ساله در فوریه ۲۰۲۰ از سمت خود کناره‌گیری کرد.

در رای‌گیری امروز که برای نخستین بار به صورت دیجیتالی و از راه دور انجام گرفت در دور اول آرمین لاشت و فردریش مرتس بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند و به دور دوم راه یافتند. این در حالی بود که نوربرت روتگن با قرار گرفتن در جای سوم، در همان دور نخست از دور رقابت کنار رفت.

در دور دوم آقای لاشت با کسب ۵۲۱ رای موفق شد به عنوان جانشین آنگلا مرکل انتخاب و پیروز شود. مرتس در دور دوم نتوانست بیش از ۴۶۶ رای کسب کند و رقابت را به رقیب ۵۹ ساله خود واگذار کرد.

ناظران سیاسی بر این باورند در میان گزینه‌های موجود، لاشت بیش از دیگر گزینه‌ها به آنگلا مرکل نزدیک است و سیاست‌های این دو نفر بسیار به یکدیگر شبیه است.

با انتخاب آقای لاشت، زمینه برای حضور او در انتخابات سراسری مهر ماه سال آینده خورشیدی در آلمان و جانشنی آنگلا مرکل هموار می‌شود. خانم مرکل تا زمان برگزاری انتخابات همچنان در سمت خود به عنوان صدر اعظم آلمان باقی خواهد ماند و پس از آن صندلی خود را به رهبر حزب پیروز واگذار خواهد کرد.

با وجود پیروزی لاشت، هنوز مشخص نیست که چه کسی از سوی حزب دموکرات - مسیحی به عنوان نامزد اصلی کرسی صدراعظمی آلمان معرفی می‌شود و اعضای این حزب در تابستان سال آینده خورشیدی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهند کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/003DB6

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آنگلا مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود


به گزارش تابناک به نقل از نشریه "دی سایت"، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی تاکید کرد که گسترش اتحادیه اروپا توسط 10 کشور در 20 سال پیش، برای کل اتحادیه اروپا مزایایی به همراه داشت.

این مقام آلمانی در جریان بازدید از شهرهای دوقلوی فرانکفورت (اودر) و اسلوبیسه گفت که این الحاق کل این تشکل را قوی تر و مهمتر از همه امن تر کرده است. او همراه با همتای لهستانی خود رادوسلاو سیکورسکی در این مناطق سخنانی را ایراد کرد.

وی به مناسبت سالگرد الحاق این کشورها به اتحادیه اروپا در حدود 20 سال پیش گفت: این یک "لحظه باورنکردنی" 20 سال پیش بود که "ما به عنوان کشورها، به عنوان جوامع، به عنوان اروپا قدرت یافتیم تا بر تقسیم اروپا غلبه کنیم و هم زمان سرانجام به جامعه صلح و آزادی تبدیل شدیم."

در 1 می 2004، کشورهای بلوک شرق سابق استونی، لتونی، لیتوانی، اسلوونی، اسلواکی، جمهوری چک، مجارستان و لهستان و همچنین مالت و قبرس به اتحادیه اروپا پیوستند. این بزرگترین گسترش در تاریخ اتحادیه اروپا بود.

بائربوک ادامه داد: ما امروز تجربه می کنیم که به عنوان یک اتحادیه مشترک اروپایی در حال حاضر، قوی تر هستیم. در اینجا تنها مسئله ارقام تجاری مطرح نیست.

وی افزود: این را می توان به عنوان مثال در اتصالات اتوبوس برون مرزی، همکاری پلیس و گمرک یا در بسیاری از روابط بین مردم در سراسر مرز مشاهده کرد. ارزش افزوده ای که اروپا هر روز برای مردم به ارمغان می آورد، به ویژه در منطقه مرزی آلمان و لهستان آشکار است.

بائربوک همچنین با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین در خاک اروپا، خواستار اصلاح سیاست امنیتی در اتحادیه اروپا شد. وزیر امور خارجه آلمان در این باره گفت: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود. ما دیگر نمی توانیم مناطق خاکستری در اروپا را بپذیریم.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: اتحادیه اروپا باید اصلاح شود تا از نظر سیاست امنیتی قوی تر شود و واقعاً یک صدا صحبت کند. علاوه بر این، کشورهایی که می‌خواهند بخشی از این اتحادیه آزادی و صلح شوند باید در اتحادیه اروپا پذیرفته شوند. در پایان، موضوع با اهمیت برای میلیون ها اروپایی دفاع از صلح و امنیت است.

وی تاکید کرد: گسترش به سمت شرق به طور مکرر مستلزم شجاعت مسئولین سیاست و شهروندان برای برداشتن گامی جدید بود. بائربوک گفت: ما معتقدیم که امروز دوباره به این مسئولیت شجاعانه نیاز داریم تا اتحادیه اقتصادی و تجاری مشترک خود را به یک اتحادیه امنیتی تبدیل کنیم. آنچه اهمیت ویژه ای دارد همکاری آلمان و لهستان است.

دیگر خبرها

  • آتش‌ سوزی در کارخانه صنایع نظامی در برلین آلمان
  • انتخاب جانشین خطیر، مهم‌ترین ابهام در استقلال
  • شایعه جدید: جانشین پوچتینو از آلمان می‌آید
  • این مربی می‌تواند در سیتی جانشین پپ شود
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • انتخاب سرپرست جدید برای استقلال و دیدار سرمربی با جانشین خطیر
  • عکس| ملاقات نکونام با جانشین خطیر و پیشکسوتان استقلال
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • فیلم/ گزارش جانشین پلیس راه از آخرین وضعیت محور های مواصلاتی به شمال کشور
  • فیلم/ رفتار وحشیانه پلیس آلمان با حامیان فلسطین