Web Analytics Made Easy - Statcounter

شانزدهم ژانویه روز تولد ادو لاتک است، سرمربی مشهور آلمانی که 6 سالی می شود دیگر در قید حیات نیست که دوستدارانش برای او تولد بگیرند اما به این بهانه مرور یک خاطره ایرانی از او خالی از لطف نیست

ادو لاتک که سال 2015 بر اثر بیماری پارکینسون درگذشت، سال ها پیش سفری مخفیانه به تهران داشت.

به گزارش طرفداری، برای فوتبالدوستان حرفه ای ادو لاتک نامی آشناست، مگر می شود یکی از پر افتخارترین مربیان تاریخ فوتبال اروپا را نشناخت؟ اما برای ایرانی ها می شد لاتک از این هم آشناتر باشد، اگر آن روز که به تهران آمد، جواب رد به خواسته صفایی فراهانی نمی داد!

هر بار به 16 ژانویه می رسیم یاد روزی می افتیم که ادو لاتک به تهران سفر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی که او در هتل لاله تهران روبروی رییس وقت فدراسیون فوتبال نشست و ابراز امیدواری کرد بعد از شرکت در مراسم روز تولدش (16 ژانویه سال 2017) به تهران برگردد و کارش را به عنوان سرمربی تیم ملی شروع کند. اما رییس فدراسیون فوتبال می گفت او باید خیلی زودتر از این تاریخ، شروع به کار کند چرا که ایران تورنمنت هنگ کنگ را در پیش داشت و نمی شد بدون سرمربی در این تورنمنت شرکت کرد. در نهایت ایران با ایویچ به تورنمنت کالزبرگ رفت و ادو لاتک هم نه در ایران تولد گرفت و نه دیگر به ایران آمد!

صفایی فراهانی که دی ماه 76 جانشین داریوش مصطفوی شده بود، در اولین اقدام به همکاری والدایر وی یرا برزیلی با تیم ملی خاتمه داد. او مرد برزیلی که با ایران به جام جهانی 98 صعود کرده بود را کنار گذاشت و تلاش خود را برای استخدام سرمربی شروع کرد.

کارلوس بیلاردو، ادواردو نلو وینگادا، زدنک زمان، ادو لاتک، تومیسلاو ایویچ و ... مربیانی بودند که صفایی فراهانی برای آنها دعوتنامه فرستاد تا برای مذاکره به تهران بیایند. اول از همه ادو لاتک به ایران آمد، صفایی فراهانی اصرار داشت این حضور را مخفی نگه دارد اما روزنامه خبرورزشی حتی شماره اتاق ادو لاتک را هم پیدا کرد و فردای روزی که مرد آلمانی به تهران سفر کرده بود، تیتر زد ادو لاتک در اتاق شماره ... هتل لاله تهران! تیتری که یکی از پر سر و صداترین خبرهای آن روزگار خبرورزشی به سردبیری زنده یاد ناصر احمدپور را در ذهن فوتبالدوستان آن دوران جاودانه کرد.

 همه با تعجب می پرسیدند مگر می شود ادو لاتک معروف به تهران آمده باشد؟ خبرورزشی حتی تصویری از او در لابی هتل لاله تهران داشت که دیگر جایی برای تردید باقی نمی گذاشت.

آن زمان صفایی فراهانی حتی اردوهای تیم ملی را هم در هتل لاله برگزار می کرد. البته قرار بود حضور گزینه های سرمربیگری مخفی بماند اما محسن احمدی خبرنگار جوان روزنامه خبرورزشی با زیرکی خاصی آمار میهمان سرشناس فدراسیون را گرفت و حضور مرد آلمانی در تهران ناخواسته تیتر یک روزنامه ها شد. صفایی فراهانی ابتدا این خبر را تکذیب کرد اما ادو لاتک به محض رسیدن به آلمان، در گفتگو با رسانه ها تایید کرد به تهران سفر کرده بود! دیگر تکذیب فایده ای نداشت.

دی ماه 1376 برابر با ژانویه 1997 ادو لاتک دو روز در تهران اقامت کرد. او و صفایی فراهانی سر مبلغ قرارداد هم به توافق رسیدند اما لاتک 62 ساله حاضر نبود بعد از جام جهانی به همکاری با ایران ادامه بدهد. او فقط یک قرارداد 6 ماهه می خواست و تاکید داشت تنها هدفش این است که سرمربی تیم ملی ایران شود و آلمان برتی فوگتس را شکست دهد و انتقام اهانتی که فوگتس در دهه 70 به او کرده بود را بگیرد! او می خواست با ایران در جام جهانی بدرخشد و سپس دوباره در فوتبال اروپا مشغول به کار شود.

ادو لاتک وقتی با پیشنهاد 4 سال و 6 ماهه صفایی فراهانی مواجه شد، به او گفت حداقل برای بررسی این شرایط یک ماه زمان می خواهم، ایران چنین زمانی نداشت و یک هفته بعد از پایان سفر دو روزه لاتک به تهران، تومیسلاو ایویچ که او هم مثل لاتک تجربه سرمربیگری بارسلونا را داشت، با قبول شرایط رییس وقت فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی شد اما او هم کمتر از 6 ماه با ایران همکارثی کرد و در آستانه جام جهانی جای خود را با یک کودتای خزنده به جلال طالبی داد. کودتایی که بازیکنان در آن نقش نداشتند و به گفته آنها از سوی نزدیکان رییس فدراسیون هدایت شد و شکل گرفت.

حالا نه ایویچ در قید حیات است و نه لاتک اما هر بار که به 16 ژانویه می رسیم یاد ادو لاتک می افتیم.

اخبار داغ 

حمید درخشان در طرفداری: در پرسپولیس بعضی ها نمی خواستند جلوی استقلال بازی کنند! علی دایی در ترکیه رویت شد؛ پیشنهاد ترک ها به شهریار ایرانی مرد بی غیرت برای تجاوز جنسی به زنش 8 مرد اجیر کرد آلوارو موراتا: به فرزندانم خواهم گفت که در کنار کریستیانو رونالدو و دیبالا بازی کرده ام سر الکس فرگوسن: عملکرد لیورپول طی دو فصل اخیر باعث شده بابت بازنشستگی ام خدا را شکر کنم!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: صفایی فراهانی جام جهانی هتل لاله تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لژیونرها به تیم ملی والیبال ملحق شدند

به گزارش همشهری آنلاین، تمرینات تیم ملی والیبال از نیمه فروردین ماه سال جاری با حضور کادر فنی ایرانی و با هدایت پیمان اکبری زیر نظر پائز و لئوناردو آغاز شد و موتا پائز سرمربی برزیلی - فرانسوی از پنجم اردیبهشت با حضور در تهران هدایت تمرینات را به دست گرفت.

سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال ایران در ادامه اسامی ۱۸ بازیکن را برای حضور در ادامه تمرینات اعلام کرد و علی رمضانی، محمدطاهر وادی، مهدی رضایی، امیرحسین صداقت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، شهروز همایون‌فرمنش، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، علی شفیعی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، مرتضی شریفی، امیررضا سرلک از دهم اردیبهشت، تمرینات خود را به صورت جدی‌تر زیر نظر کادر فنی پیگیری کردند.

طبق برنامه قرار بود لژیونرها به محض پایان کار خود در لیگ‌های باشگاهی به جمع اردونشینان افزوده شوند و در همین راستا جواد کریمی و امیرحسین اسفندیار به محض بازگشت به تهران با نظر کادر فنی از صبح امروز (یکشنبه) به جمع ملی‌پوشان پیوستند.

میلاد عبادی‌پور هم که چهار صبح وارد تهران شد، به همراه محمد بربست و امین اسماعیل‌نژاد از بعد از ظهر به تمرینات ملحق خواهند شد.

علی‌اصغر مجرد هم بعد از ظهر امروز به تمرینات اضافه خواهد شد و در خصوص ادامه حضورش در تمرینات توسط کادر فنی و پزشکی تصمیم‌گیری خواهد شد.

وحید مرادی به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم، امیر خوش‌خبر (سرپرست اردو)، مائوریسیو موتا پائز (سرمربی)، پیمان اکبری (دستیار اول)، لئوناردو افونسو، عبدالرضا علیزاده، علی فتاحی و نوید مشجری (مربیان)، مارسلو زنگراند (بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)، علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره‌ ای به عنوان ماساژور اعضای معرفی شده کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ هستند.

کد خبر 849353 منبع: ایسنا برچسب‌ها ویژه ورزشی والیبال - ایران

دیگر خبرها

  • لژیونرها به تیم ملی والیبال ملحق شدند
  • نفس راحت پائز: تیم ملی تا دندان مسلح شد
  • خروج از بحران/ همه دعوت شده‌ها به اردوی تیم ملی والیبال آمدند
  • ترکیب تیم ملی والیبال کامل شد/ لژیونرها آمدند
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد
  • آزادراه تهران ـ شمال بازگشایی شد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • لیگ برتر حالا یک سرمربی با تفکرات هجومی دارد