Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود ۱۰ هزار نفر امروز (شنبه) در پایتخت اتریش علیه محدودیت‌های اعمال شده از طرف دولت اعتراض کردند و خواستار کناره‌گیری دولت "سباستین کورتس" شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، حدود 10 هزار نفر امروز (شنبه) در وین علیه اقدامات و محدودیت های اعمال شده از طرف دولت برای مهار کرونا اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گزارش خبرگزاری اتریش معترضان به محدودیت های شدید اعمال شده در کشورشان اعتراض داشته و استعفای دولت "سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش را خواستار شدند.

اکثر شرکت کنندگان در این اعتراضات گسترده که "هاینز کریستین اشتراخه"، معاون سابق صدر اعظم اتریش هم در آن مشارکت داشت ماسکی نداشتند و قواعد کرونایی را رعایت نمی کردند.

در اتریش تا 24 ژانویه قرنطینه سختگیرانه ای برای مهار کرونا اعمال شده است.

حالا هم با توجه به بالا بودن موارد ابتلا به کرونا از تشدید و تمدید محدودیت های سختگیرانه سخن به میان آمده است.

دولت اتریش می خواهد تصمیمات خود در این باره را روز یکشنبه ساعت 11 به وقت محلی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کند.

به گزارش رسانه های اتریشی روز شنبه مشخص شد که این محدودیت ها به دلیل ترس از شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

ابراز نگرانی اتریش درباره گسترش ویروس انگلیسی در سراسر اروپاشهروندان اتریشی امیدی به حل بحران کرونا در سال 2021 ندارندوزیر بهداشت اتریش: سخت‌ترین هفته‌های کرونایی را در پیش رو داریم

به گزارش رسانه های اتریشی این محدودیت ها احتمالا به مدت 14 روز دیگر در کشور برقرار خواهد شد.

کارشناسان پزشکی در اتریش هم خواستار تمدید دوران قرنطینه شده و درباره عواقب کاهش محدودیت ها هشدار داده‌اند.

اتریش از 26 دسامبر سال 2020 در قرنطینه سومی قرار گرفته که تا 24 ژانویه ادامه دارد. با توجه به گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی در این کشور چند روزی است که بحث ها درباره تمدید قرنطینه در این کشور بالا گرفته است

وزیر بهداشت اتریش روز جمعه در سخنانی شهروندان را برای روبرو شدن با دورانی سخت آماده کرده و گفت: اقدامات و محدودیت‌های قرنطینه‌ای تاثیر می گذارد، اما ما هنوز به آنجایی که باید و می خواهیم برسیم نرسیده‌ایم. من نگرانم که در هفته های آینده اوضاع بهتر نشود.

وزیر بهداشت اتریش بزرگترین مسئله در حال حاضر را گسترش نوع جدید و جهش یافته ویروس انگلیسی دانسته و گفت: در همه کشورهای اروپایی شرایط بسیار نگران کننده‌ای وجود دارد و گسترش این ویروس بسیار جدی گرفته می شود.

در این شرایط دولت ائتلافی اتریش هم اعتماد و اعتبار خود در بین شهروندان اتریشی را از دست می دهد. نتایج یک بررسی نشان می دهد که تقریبا همه سیاستمدارانی که از مدیران اصلی بحران کرونا بوده‌اند شاخص اعتماد خود در بین شهروندان را از دست داده‌اند و در این میان رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت، هاینز فاسمن، وزیر آموزش و پرورش و سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش بیش از دیگران اعتبار خود در بین شهروندان را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اتریش 392511 نفر به کرونا مبتلا شده و 7053 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونای جدید ویروس کرونا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا وزیر بهداشت محدودیت ها اعمال شده داده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دانشگاه کلمبیا به «مقاومت» دانشجویان/ معترضان تعلیق شدند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از خودداری دانشجویان معترض حامی فلسطین از جمع‌آوری چادرهای برپاشده در محوطه دانشگاه کلمبیا، مقامات این دانشگاه شروع به تعلیق دانشجویان کردند.

این اقدام دانشگاه کلمبیا در حال آغاز شده است که تشکل دانشجویی «آیوی لیگ / ۸ دانشگاه پرآوازه خصوصی آمریکا) در بیانیه‌ای از به بن‌بست رسیدن مذاکرات پایان تحصن خبر داد.

نعمت مینوش شفیق، رییس دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از چند روز مذاکره بین سازمان‌دهندگان اعتراضات دانشجویان و مقامات دانشگاه، مدیریت موفق به متقاعد کردن معترضان برای جمع‌آوری چادرها نشده است. دانشجویان معترض در اعتراض گسترده به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دست به تحصن بی‌سابقه زده‌اند.

براساس گزارش رویترز، دانشگاه کلمبیا با ارسال نامه هشدار برای دانشجویان معترض، ضرب‌الاجلی را جهت جمع‌آوری چادرها تعیین کرده است. همچنین دانشجویان معترض ملزم به امضای فرمی شده‌اند که مقرر می‌کند مشارکت آنها در اعتراضات، به تعلیق و در نهایت رد صلاحیت آنها برای اتمام ترم منجر خواهد شد.

بِن چانگ، یکی از سخنگویان دانشگاه کلمبیا گفت: به عنوان بخشی از فاز بعدی تلاش‌ها در راستای حصول اطمینان از امنیت محوطه دانشگاهی، شروع به تعلیق دانشجویان کرده‌ایم.

با وجود این تهدیدها، دانشجویان معترض گفته اند که چادرهار اعتراضی را جمع نخواهند کرد مگر آنکه مقامات دانشگاه سه خواسته آنها را برآورده کند: تحریم و عدم سرمایه گذاری در نهادهای صهیونیستی، شفافیت در امور مالی دانشگاه و ابقا و تبرئه اساتید و دانشجویایی که به دلیل شرکت در اعتراضات، اخراج شده‌اند.

صدها دانشجوی حامی فلسطین، از چند روز پیش در دانشگاه‌های سراسر آمریکا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این باریکه، دست به اعتراض، تحصن و تجمع زده‌اند و با «چفیه مقاومت» در گوشه‌وکنار محوطه دانشگاه‌ها تجمعات اعترضای برپا کرده و شعارهایی با مضمون «افشا! تحریم!» سر داده‌اند.

کد خبر 6092875

دیگر خبرها

  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا
  • واکنش دانشگاه کلمبیا به «مقاومت» دانشجویان/ معترضان تعلیق شدند!
  • شکایت علیه ChatGPT به دلیل ناتوانی در تصحیح خطاها
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو