Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:40:37 GMT

لزوم تسهیل فضای کسب و کار در خوزستان از سوی دولت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۵۴۳۰

لزوم تسهیل فضای کسب و کار در خوزستان از سوی دولت

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی به صورت ویژه به امر تسهیل‌گری فضای کسب و کار استان خوزستان توجه داشته باشند تا فعالان اقتصادی در بخش خصوصی بتوانند به خوبی فعالیت کنند.

امید حاجتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی خوزستان که امروز (۲۷ دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه زیربنایی استان خوزستان به عنوان یکی از کارگروه‌های پرتلاش، به خوبی فعالیت و کار خود را انجام می‌دهد و تصمیمات این کارگروه، در بسیاری از موارد به ویژه در بحث سرمایه‌گذاری بسیار تعیین‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: برخی از موضوعات مرتبط با سرمایه‌گذاری به ویژه در خصوص شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان، همچنان با مشکلاتی مواجه است و انتظار داریم این مساله مورد توجه جدی کارگروه زیربنایی قرار بگیرد و در صورت نیاز به هماهنگی‌های بیشتر، مساله در شورای برنامه‌ریزی خوزستان مطرح شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تصریح کرد: در شرایطی که تحریم‌ها فشار بسیاری به کشور وارد کرده‌اند و در سال جهش تولید نیز قرار داریم، نیاز است که با سرعت بیشتری مسائل مربوط به بحث‌های سرمایه‌گذاری و تولید دنبال شوند و در کارگروه زیربنایی استان به حل این مسائل توجه ویژه‌ای شود.

حاجتی با اشاره به مشکلات موجود در واگذاری زمین به شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان عنوان کرد: در چند شهرک صنعتی در خوزستان مشکلاتی در زمینه واگذاری سند زمین‌ها به شرکت شهرک‌های صنعتی وجود دارد و این شرکت نمی‌تواند به صورت کامل واگذاری زمین را انجام دهد تا کارخانه و یا واحد تولیدی با در رهن بانک قرار دادن سند واحد خود، از بانک تسهیلات دریافت کند.

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد شوراهای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که از سوی وزارت کشور انجام شده است، افزود: یکی از بخش‌هایی که ارتباط میان فعالان اقتصادی و بدنه دولت در آن برقرار می‌شود و بسیاری از مسائل و مشکلات بخش خصوصی در آن حل می‌شود، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است. در ارزیابی وزارت کشور، شورای گفت‌وگوی خوزستان و اصفهان در رتبه اول شوراهای برتر کشور قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان عنوان کرد: اقدامات بسیار خوبی در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان صورت گرفته و مشکلات بسیاری از فعالان بخش خصوصی در این جلسات با پیگیری‌های انجام‌شده، حل شده است.

وی افزود: امیدواریم با حمایت‌هایی که دستگاه‌های اجرایی عضو از شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی انجام می‌دهند، فضای مناسب و تسهیل‌شده‌ای برای فعالان اقتصادی ایجاد شود. شرایط تحریمی و تورمی، فعالیت بخش خصوصی را با مشکلات جدی مواجه کرده است و اگر حمایت‌های بخش دولتی از بخش خصوصی نباشد، فعالیت برای بخش خصوصی دشوار خواهد بود و تبعات آن نیز گریبانگیر مردم خواهد شد.

حاجتی خاطرنشان کرد: بخشی از درآمدهای دولت نیز در گرو فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی است تا دولت بتواند متناسب با آن فعالیت‌ها، درآمدهای مالیاتی به دست آورد و از این رو لازم است دستگاه‌های اجرایی به صورت ویژه به امر تسهیل‌گری فضای کسب و کار استان خوزستان توجه داشته باشند تا فعالان اقتصادی در بخش خصوصی بتوانند به خوبی فعالیت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان سازمان مدیریت و برنامه ریزی فضای کسب و کار بخش خصوصي گفت وگوی دولت و بخش خصوصی برنامه ریزی خوزستان فعالان اقتصادی شورای گفت وگوی استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار


به گزارش تابناک به نقل از مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا