Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@08:17:49 GMT

تاثیر ورزش در کاهش ریسک دیابت بارداری

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۶۴۹۶

تاثیر ورزش در کاهش ریسک دیابت بارداری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، تجزیه و تحلیل محققان دانشگاه تنسی آمریکا نشان داد که خطر کمتر ابتلاء به دیابت بارداری با حداقل ۳۸ دقیقه ورزش با شدت متوسط در روز در ارتباط است. درحالیکه توصیه فعلی بر ورزش روزانه حداقل ۳۰ دقیقه به مدت ۵ روز در هفته تاکید دارد.   «سامانتا ارلیچ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما می‌دانیم که ورزش برای زنان باردار سالم بی خطر و مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نتایج نشان می‌دهد که ورزش برای جلوگیری از دیابت بارداری مفید است، اگرچه برای بهره مندی از این مزیت باید کاری بیش از آنچه در حال حاضر توصیه شده است انجام شود.»   دیابت بارداری به دیابتی گفته می‌شود که برای اولین بار در دوران بارداری تشخیص داده می‌شود. این عارضه می‌تواند مشکلات جدی سلامت از جمله عوارض بارداری و عوارض زایمان و همچنین افزایش خطر ابتلاء به دیابت در مادر و کودک را در آینده ایجاد کند.   مطالعه مشاهده‌ای بر اساس میزان خودگزارش دهی زنان در سه ماهه اول بارداری انجام شد. این مطالعه نشان داد که ورزش روزانه حداقل ۳۸ دقیقه، ریسک ابتلاء به دیابت بارداری را ۲.۱ مورد در هر ۱۰۰ زن و خطر قند خون غیرطبیعی را ۴.۸ مورد در هر ۱۰۰ زن کاهش می‌دهد.   ارلیچ در ادامه می‌افزاید: «ما می‌دانیم که از هر ۱۰۰ زن، ۶ تا ۱۰ زن به دیابت بارداری مبتلا می‌شوند. اگر فعالیت بیشتر می‌تواند این میزان را به دو زن در هر ۱۰۰ کاهش دهد، بسیار پرفایده است.»

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بارداری ورزش دیابت دیابت بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب های بی خوابی و شب بیداری

وقتی تا دیروقت بیدار می‌مانید، به مغز، قلب، روده‌ها، کلیه‌ها و کبدتان آسیب می‌رسانید. طبق توصیه بنیاد ملی خواب آمریکا، مدت زمان خواب ایده آل برای بزرگسالان ۷ تا ۹ ساعت است. کم‌خوابی می‌تواند به عملکردهای داخلی و حتی اندام‌های بدن آسیب برساند و منجر به ایجاد انواع بیماری‌ها شود:

۱. مشکلات مغزی

براساس مطالعات، بیدار ماندن طولانی، سلول‌های مغز را از بین می‌برد. خواب کافی برای بهبود عملکرد یادآوری و حافظه بسیار مهم است. کم‌خوابی و بی‌خوابی در طول شب، ریسک ابتلا به زوال حافظه و آلزایمر را افزایش می‌دهد.

۲. افزایش فشار خون

افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند یا کمتر از ۵ تا ۶ ساعت می‌خوابند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. کمبود خواب، اثرات استرس را بر بدن تشدید می‌کند که این شرایط با افزایش فشار خون، ضربان قلب بالا و التهاب همراه است.

۳. چاقی

کم‌خوابی باعث ایجاد عدم تعادل هورمونی در بدن و در نهایت باعث پرخوری و افزایش وزن می‌شود.

۴. دیابت

کمبود خواب، عملکرد بدن برای پردازش گلوکز و میزان انسولین تولیدشده توسط بدن را مختل می‌کند. از همین رو، کم‌خوابی و بی‌خوابی یک ریسک‌فاکتور مهم در ایجاد دیابت نوع ۲ به شمار می‌آید.

۵. سرطان

بر اساس مطالعات، نداشتن خواب کافی شبانه، خطر رشد سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. هم‌چنین خواب ناکافی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات مرتبط است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • تاثیر مستقیم میکروپلاستیک‌ها بر تغییر هورمون و جنسیت جنین
  • فضای مدارس استان قزوین فرسوده است