Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی تامین اجتماعی قم، علی اصغر دادخواه در خصوص اقدام های این سازمان به منظور افزایش پوشش بیمه‌ای در قم اظهار داشت: در حال حاضر چهار صندوق بزرگ بازنشستگی اعم از سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به همراه ۱۴ صندوق بازنشستگی اختصاصی، نظام جامع تامین اجتماعی کشور را در حوزه بیمه‌ای‌ تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اداره کل تامین اجتماعی قم به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی استان بیش از ۶۲ درصد جمعیت قم را تحت پوشش مقررات حمایتی از جمله درمان قرار داده است. 

دادخواه یادآور شد: برخی اعضای جامعه که مشمول نظام‌های حمایتی نیستند، به طرق مختلف پس از پرداخت حق بیمه مربوطه، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: اشخاصی که به هر عنوان در مقابل دریافت مزد یا حقوق کار می‌کنند و به صورت اجباری مشمول مقررات قانون تامین اجتماعی قرار دارند (مشمولین بند الف ماده ۴ قانون تامین اجتماعی) نرخ حق بیمه این افراد مطابق تبصره یک ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی با احتساب سهم کارفرما، بیمه‌شده و دولت معادل ۳۰ درصد مزد یا حقوق است.

دادخواه گفت: بر اساس ماده یک آیین نامه اجرایی قانون بیمه صاحبان حِرف و مشاغل آزاد و ۱۳ هیات وزیران، صاحبان حِرف و مشاغل آزاد به اشخاصی گفته می‌شود که برای انجام حرفه و شغل مورد نظر با داشتن کارگر (کارفرما) یا خود به تنهایی (خویش فرما) به استناد مجوز اشتغال صادره از سوی مراجع ذیصلاح یا تشخیص هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به کار اشتغال داشته باشند.

 دادخواه اضافه کرد: این اشخاص همچنین باید مشمول مقررات حمایتی خاصی نباشند و با توجه به مفاد ماده ۶ آیین نامه اجرایی یاد شده، بیمه مشمولان واجد شرایط از تاریخ ثبت تقاضا در هر یک از شعب سازمان تامین اجتماعی شروع می‏ شود.

وی در خصوص نرخ پرداخت حق بیمه این گروه از بیمه‌شدگان و تعهدهای بلندمدت موضوع قانون تامین اجتماعی نیز گفت: بیمه بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی با نرخ ۱۴ درصد، ۱۲ درصد سهم بیمه شده بعلاوه ۲ درصد سهم دولت محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: بیمه بازنشستگی و فوت نیز با نرخ ۱۶ درصد، ۱۴ درصد سهم بیمه شده بعلاوه ۲ درصد سهم دولت و بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت هم با نرخ ۲۰ درصد، ۱۸ درصد سهم بیمه شده بعلاوه ۲ درصد سهم دولت پرداخت خواهد شد.

دادخواه افزود: همچنین اشخاصی که سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان داشته و بنا به دلایلی بیمه‌پرداز نیستند نیز می‌توانند براساس مفاد ماده ۲ آیین نامه ادامه بیمه به طور اختیاری و همچنین اصلاحیه‏ های شورای عالی تامین اجتماعی و هیات امنا سازمان تامین اجتماعی و صندوق‏ های تابعه اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: حق بیمه متقاضیان برای استفاده از تعهدهای موضوع قانون تامین اجتماعی بابت بیمه بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت و خدمات درمانی در مجموع ۲۷ درصد دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه است.

وی تاکید کرد: در راستای اجرای ماده هفت قانون تامین اجتماعی و به منظور تعمیم و گسترش چتر حمایتی بیمه به آحاد جامعه فاقد پوشش بیمه‌ای و استقرار نظام هماهنگ و متناسب با برنامه‌های تامین اجتماعی، سازمان از سال ۱۳۸۳ اقدام به ایجاد شرایط بیمه برای گروه‌های اجتماعی غیر مشمول نظام حمایتی خاص کرد و تاکنون نیز ۲۵ گروه با انعقاد قرارداد با کارفرمایان مجازی شامل انجمن‌ها و اتحادیه‌ها تحت پوشش قرار گرفته است.

 از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت این استان، ۸۰۰ هزار نفر معادل ۶۱ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

برچسب‌ها صندوق روستایی- عشایری قم سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی نیروهای مسلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق روستایی عشایری قم سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی نیروهای مسلح صندوق روستایی عشایری قم سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی نیروهای مسلح اخبار کنکور سازمان تامین اجتماعی قانون تامین اجتماعی بیمه بازنشستگی پرداخت حق بیمه ۲ درصد سهم تحت پوشش بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟

 محمد قوچانیروزنامه نگار و سردبیر و صاحب‌امتیاز نشریات "آگاهی نو" و "کتاب نامه" طی نامه‌ای سرگشاده به سازمان تامین اجتماعی، روش برخورد "مغازه"ای کارشناسان این سازمان را برای تایید لیست بیمه مطبوعات مورد نقد قرار داده است‌.   متن این نامه که در صفحه‌ی شخصی او در اینستاگرام منتشر شده به این شرح است:   این یک نامه سرگشاده است خطاب به سازمان تامین اجتماعی دو مجله "آگاهی نو" و "کتاب نامه" با تولید محتوایی بیش از دو هزار صفحه در سال چهار نفر تحریریه ثابت دارد الباقی حق التحریر می‌گیرند.   فهرست بیمه ما کوچک است: سردبیر و دبیر تحریریه، یک دبیرگروه و یکی از مشاورین مجله که برای آن‌ها بیمه رد می‌شود. ما به دلیل سازمان کوچکمان حتی منشی تحریریه یا مدیر مالی و اداری مستقر نداریم چون بودجه‌اش را نداریم و تا حالا خودمان هم‌زمان منشی و مدیر هم بوده‌ایم. درباره این چهار نفر هم بخشی از حق بیمه را ما پرداخت می‌کنیم و بخشی را وزارت فرهنگ که طبق یک قانون مشخص و عام به نشریات تا یک سطحی تخفیف می‌دهند.

سازمان تامین اجتماعی با اعزام بازرس به صورت مکرر ما را کنترل می‌کند که مبادا این فهرست بیمه صوری و جعلی باشد! و چون حرفه روزنامه‌نگاری را با مشاغل دیگر اداری و تجاری قیاس می‌کند معتقد است ما باید از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر در دفتر حاضر باشیم. بنابراین با بازرسی غافلگیرانه وقتی ما در حال مصاحبه یا تهیه مقاله بیرون مجله هستیم به دفتر مراجعه و با عدم رویت ما، کارگاه آگاهی نو را تعطیل اعلام می‌کند و تخفیف ارشاد را لغو می‌کند.   مثلا ما امروز در حال گفتگو با دکتر ظریف بودیم که سرزده تشریف آوردند و هرچه همکار ما توضیح داده و مجله و نوشته‌های ما را نشان داده بازرس محترم زیر بار نرفته و کارگاه را تعطیل گزارش کرده است.   سوال من این است پس این همه محتوا چگونه تولید می‌شود؟ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟ چرا فکر نمی‌کنند من هر روز نمی‌توانم کتاب‌هایم را به دفتر ببرم و مقاله بنویسم ؟ نمی‌توانم همه سیاسیون و روشنفکرانی که با آنان گفتگو می‌کنیم را به دفترمان دعوت کنم؟ نمی‌توانم با روزنامه‌نگاران برخورد اداری کنم!

ما مطبوعات مستقل (خصوصی و غیردولتی) بنگاه‌های ضعیفی هستیم. حتی چند میلیون تومان هم در کار ما اثر دارد . اگر ما بیکاره بودیم که دفتر مجله اجاره نمی‌کردیم . چرا در شب‌های صفحه‌بندی که تا صبح کار می‌کنیم بازرس نمی‌فرستید؟ اصلا چرا مجله را ورق نمی‌زنید که کارنامه ما را ببینید . قطع یک تخفیف ناچیز قانونی به مطبوعات کدام مشکل دولت یا بیمه را حل می‌کند؟ کار ما مخفیانه نیست. مجله منتشر می‌شود و میزان کار هر فرد در آن روشن است. ما مغازه نداریم که هر روز صبح کرکره اش را بالا ببریم. روزنامه‌نگاری را به رسمیت بشناسید ... رونوشت : ۱. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲. وزارت کار ۳. سازمان تامین اجتماعی شعبه خیابان ملک ... کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نقطه جوش تلویزیون؛ از قوچانی تا آذری‌جهرمی/ وقتی «اوج» به داد «سیما» می‌رسد!

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است