Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:37:16 GMT

برگزیدگان کنگره ملی عقیق و ارغوان معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۶۶۵۷

برگزیدگان کنگره ملی عقیق و ارغوان معرفی شدند

ایسنا/ایلام همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) ۲۳ برگزیده دومین کنگره ملی عقیق و ارغوان در ایلام معرفی شدند.

"عمران خودآموز" مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان، ایلام در خصوص برگزاری این کنگره اظهار کرد: مسال در دوم برگزاری، ️بیش از ۲۰۰ اثر شعر با گویش های مختلف به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.
وی محورهای کنگره امسال را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی(به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: در این برنامه و بر اساس رای هیات داوران در بخش گویش کردی نورمراد رضایی، حبیب الله بخشوده و قدرت ملکی و در بخش گویش لری رقیه زمان پور، سید اکبر سلیمانی و کیومرث عیسی پره به ترتیب عنوان های اول تا سوم را کسب کردند.
خودآموز ادامه داد:  در گویش ترکی  محمد هوشمندی، تبسم رضا زاده و امیر رسولی به عنوان سه برگزیده بخش اول تا سوم معرفی شدند و در بخش گویش عربی نیز فواد یورانی ومسعود الحاتمی به ترتیب رتبه اول، عماد الکثیری رتبه دوم، جاسم ابومهدی السلامی رتبه سوم و در گویش خوزی نیز فاطمه عبودی زاده رتبه سوم را به دست آورد.
وی گفت: همچنین نورمحمد ناصری، سمیه مهری، محمود جهان دیده، سید مصطفی موسوی، علیرضا صدیق، محمد دیلم کتولی، علی سلیمانیان، شکیبا غفاریان و خدیجه نصیری نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

اختتامیه این برنامه شامگاه شنبه صورت مجازی از طریق پخش زنده اینستاگرام برگزار و پیام دبیر کل بنیاد رضوی نیز در این برنامه خوانده شد.

این کنگره با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

 این کنگره از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده‌روی اربعین حسینی و قدردانی از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام عقیق و ارغوان معرفی شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان کهگیلویه از برگزاری اجلاسیه شهدای کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار مصطفی مثنوی، ظهر امروز_ یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد، اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با سخنرانی محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور ساعت ۲۰:۰۰ روز دوشنبه دهم اردیبهشت در دانشگاه آزاد اسلامی شهر دهدشت برگزار می‌شود.

وی افزود: اولین کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵ برگزار شد و دومین کنگره نیز از روز ششم اردیبهشت سال‌جاری آغاز شده‌است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجلاسیه‌های بزرگداشت شهدا در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و اولین اجلاسیه روز ششم اردیبهشت به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ۲۰۸ شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و حضور گسترده مردم در شهر گچساران برگزار شد.

سیدعلی‌اصغر پوربهشت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در نشست خبری که به مناسبت اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار شد، اظهار کرد: از همراهی و همکاری خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کهگیلویه در پوشش برنامه‌های اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان و انعکاس اخبار این اجلاسیه قدردانی می‌کنم و از روحیه بسیجی خبرنگاران جز این انتظاری نیست.

وی افزود: ستاد اجرایی اجلاسیه شهرستان و شورای سیاست‌گذاری کنگره و اجلاسیه شهدا با تشکیل ۱۷ کمیته مختلف، مأموریت خود را آغاز کرد.

پور بهشت با بیان اینکه از زمان آغاز ستاد اجرایی اجلاسیه تاکنون بیش از پنج هزار برنامه در سطح شهرستان اجرا شده‌است، تصریح کرد: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و انتقال آن‌ها به نسل جدید است.

وی خاطرنشان کرد: از ۴۱۲ شهید والامقام شهرستان در حال حاضر تنها والدین کمتر از ۵۰ شهید در قید حیات هستند و ضرورت دارد با برگزاری اجلاسیه‌های مختلف فرهنگ ایثار و شهادت را سینه سینه به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

رئیس ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه، گفت: با همکاری و مشارکت شهرستان‌های چهارگانه تاکنون تعداد ۳۸۱ برنامه و یادواره شهدا در قالب‌های گوناگون برگزار شده‌است.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده تاکنون در سطح شهرستان، افزود: سرکشی و تجلیل از همه خانواده شهدا، جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان، تجلیل از ۵۵۰ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشتند، کاشت دوهزار نهال در عرصه‌های منابع طبیعی و معابر به نیابت از شهدا و همچنین توزیع تعداد ۲۲۰ فقره جهیزیه هر کدام به نام یک شهید والامقام از جمله برنامه‌های اجرا شده در سطح شهرستان هستند.

کد خبر 748754

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور